Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Problemer med nyt grafikkort
Fra : Hagar

Dato : 01-06-06 08:22

Hej i gruppen

Jeg har nu fået mit Sapphire X800GTO hjem, som skal afløse mit Sapphire
G9800 Pro, men jeg kan ikke få det til at køre ordentligt, jeg har ellers
fjernet ALT hvad der kunne have med drivere at gøre til det gamle kort. Det
vil kun køre i 640x480 i 4 bit farver. Jeg har prøvet at skifte drivere, jeg
har prøvet de originale drivere igen, og jeg har prøvet meget, men det vil
bare ikke. Jeg får at vide at der ikke kan tildeles ressourcer til kortet,
og jeg har kigget lidt dybt her og der, og det er hukommelsen på kortet den
er gal med. Hvad kan jeg gøre for at det kan komme til at køre ?
Når jeg er inde i Windows, så vises der i enhedshåndteringen at det er det
primære kort der fejler, men at det er det sekundære kort der kører.

Hagar

Fra : Kent Magnussen

Dato : 01-06-06 21:09

Hagar skrev:
> [...]
> Når jeg er inde i Windows, så vises der i enhedshåndteringen at det er det
> primære kort der fejler, men at det er det sekundære kort der kører.

Jeg har lige byttet mit Sapphire 6000 ud med et X800GTO. Jeg
afinstallerede driveren til det gamle kort, slukkede maskinen, skiftede
kort og tændte igen. Maskinen kom op i 1280 x 1024 med 32 bit farve
allerede inden driveren blev installeret.

Jeg har efterfølgende hentet den sidste nye driver på ATIs hjemmeside og
installeret denne. Dette var mest et forsøg på at få mit Hauppauge
HVR-1300 tv-kort til at stoppe med at fryse maskinen, da jeg ikke kan
se, hvad der går galt.

Jeg er klar over, at denne lille historie ikke hjælper dig meget
Andet end, at det kan altså lade sig gøre at få det til at køre
ordenligt. Har du prøvet med den sidste nye driver fra ATI ?

--
Mvh.

Kent

Fra : Kent Magnussen

Dato : 01-06-06 21:53

Kent Magnussen skrev:
> [...]
Og så et nok lidt dumt spørgsmål, når du nu er vant til et G9800 Pro. Du
har husket det ekstra strømstik (molex)?

--
Mvh.

Kent

Fra : Hagar

Dato : 02-06-06 06:48

> Og så et nok lidt dumt spørgsmål, når du nu er vant til et G9800 Pro. Du
> har husket det ekstra strømstik (molex)?

> [...]

Jo jo, det stik er skam sat i, men jeg fandt så ud af i går aftes at min
strømforsyning er lige akurart for lille til at trække det hele, så det er
ud på markedet igen og handle

Hagar