Skærme
Fijala 3554
22 - 24 " skærm til grafisk brug
Fra : Søren

Dato : 01-06-06 08:16

Hej

Jeg skal have skiftet en del 5-6 år gamle CRT skærme ud, da de er ved at
blive lidt sløret.

Vi bruger udelukkende Macintosh, så jeg har selvfølgelige kigget på
Apple Cinema Display 23". De koster ca 8700 + moms.

Hvordan er kvaliteten på disse skærme ?

Hvilke andre skærme i disse størrelser kan i anbefale til grafisk brug,
ca. 8 - 10 timer om dagen.

Jeg skal desuden også bruge en lille 17" udgave som sideskærm til
menuerne. Findes der nogen som laver samme model i flere størrelser ?

Det er ikke nødvendigt at de kan farvestyres præcist, da der ikke bliver
arbejdet med Photoshop, men udelukkende Adobe Illustrator, InDesign og
Acrobat.

På forhånd tak.

Søren

Fra : Hans

Dato : 01-06-06 10:00

"Søren" wrote:
> [...]
>
> Vi bruger udelukkende Macintosh, så jeg har selvfølgelige kigget på
> Apple Cinema Display 23". De koster ca 8700 + moms.

Prøv og læs tråden "Indbrænding på TFT skærm" længere tilbage i gruppen.

Hans

Fra : Søren

Dato : 01-06-06 20:20

> Prøv og læs tråden "Indbrænding på TFT skærm" længere tilbage i gruppen.
>
> Hans

Det ser ud til at jeg skal kigge lidt på Eizo skærme, eller den nye 2407 fra
Dell.Jeg skal ikke bruge den til billedbehandling, så mon ikke Dell skærmen
rækker.

Søren

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-06-06 19:36

"S?ren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> Det ser ud til at jeg skal kigge lidt p? Eizo sk?rme, eller den nye 2407 fra
> Dell.Jeg skal ikke bruge den til billedbehandling, s? mon ikke Dell sk?rmen
> r?kker.

Ja, vælg IKKE Apple's 23" skærm. 20" og 30" modellerne skulle være
fine. Vi har selv Eizo's 24" på arbejdet og de er rigtigt gode, og som
tidligere nævnt med 2 DVI indgange.

Herhjemme har jeg selv en Dell 2405 og det er også en god skærm. Skal
du ikke lave kritisk billedbehandling er den sikkert god nok til dig,
og til lidt billedbehandling er den også fin. Eizo'en giver lidt bedre
resultater, men vi er nok i petitesseafdelingen nu.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten

Dato : 01-06-06 10:44

> [...]
>
> Hvordan er kvaliteten på disse skærme ?
>
> Hvilke andre skærme i disse størrelser kan i anbefale til grafisk brug,

Kig på denne EIZO 24"
http://www.eu-computer.dk/shop/default.asp?ProductNumber=S2410WK&SetLng=26
Den vil jeg nok kalde cremen af cremen. Den er utrolig lækker, og så kan der
tilsluttes 2 computere til den (2 x DVI tilslutninger). Yderligere sidder
der 2 USB-stik i siden af skærmen.
Jeg kører selv med sådan en skærm, og jeg har kun fundet én ting at være
utilfreds over med den...... PRISEN. Ved grafisk arbejde og en hel dag, så
skal man vælge en kvalitetsskærm.

BG

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-06-06 19:01

Morten skrev:

> Den er utrolig lækker, og så kan der tilsluttes 2 computere til
> den (2 x DVI tilslutninger).

Er du sikker på, at det er 2 x DVI? Det plejer at være 1 x VGA
og 1 x DVI.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Esben

Dato : 01-06-06 23:43

> Er du sikker på, at det er 2 x DVI? Det plejer at være 1 x VGA
> og 1 x DVI.

Ja - 2 x DVI-I, så man kan bruge VGA eller DVI-signal som man lyster. Selve
panelet lader i øvrigt til at være det samme, som den nye hp lp2465 -
specsene er dog lidt anderledes, men mon ikke det skyldes en bedre
controller i Eizoen.

--
Esben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-06-06 18:37

Esben skrev:

> Ja - 2 x DVI-I, så man kan bruge VGA eller DVI-signal som man
> lyster.

Så må man også kunne koble to computere på samme skærm digitalt,
hvilket jeg mangler meget på min nuværende Dell 2400FPW. Så meget,
at jeg blev nødt til at købe en DVI switchbox. Ærgerligt, at Eizo
ikke smed deres 24" på markedet bare en lille måneds tid før, for
så havde jeg valgt den i stedet.

--
Hilsen
Madsen