Billigt og centralt hotel i Rom?
Fra : Bærbar

Dato : 01-06-06 05:59

er der nogle der kender et billigt, godt og centralt hotel i Rom? Skal være
der i 2-3 dage.

Tak!

Christoffer.

Fra : Grev Dracula

Dato : 01-06-06 09:25

On Thu, 1 Jun 2006 06:58:54 +0200, "Bærbar" <laptop@weitze.dk> wrote:

>er der nogle der kender et billigt, godt og centralt hotel i Rom? Skal være
>der i 2-3 dage.
>
>Tak!
>
>Christoffer.

Rom er en meget stor by, så måske skulle du specificere, hvad der for
dig er 'centralt' i Rom Hvad er det du primært vil se og/eller bo i
nærheden af?

Hvad der er 'centralt for den, der primært vil se Peterskirken og
Vatikanmuseet osv, er ikke særlig 'centralt' for den, der mere er
interesseret i shoppe eller sidde på en bar på Via veneto

Du kan nemlig næppe nå det hele på 2-3 dage

Fra : Chris

Dato : 01-06-06 09:56

Havde tænkt mig i nærheden af colusseum. Ellers er jeg ikke så kritisk, bare
det ikke ligger i udkanten af byen.

Christoffer.

Fra : MK

Dato : 02-06-06 21:30

"Bærbar" <laptop@weitze.dk> skrev i en meddelelse

> er der nogle der kender et billigt, godt og centralt hotel i Rom?

Dette hotel kan varmt anbefales, hvis man er ligeglad
med, at morgenmaden indtil april er ringe: Betjening
og værelser er 1. klasse, idet værelserne netop er
blevet renoveret -> http://montecitorio.hotelinroma.com
42" plasma på væggen, klimaanlæg, bærbar PC samt nyt
inventar og badeværelse.

Man kan gå til alle serværdigheder og behøver ikke købe
billetter til off. trasnport - ligger perfekt. Vi har i foråret lige
boet der i 5 dage..

Fra : Thomas

Dato : 05-06-06 10:30

Hej Christoffer

Vi var med SUNTOURS i Rom for nogle år siden på dette hotel:
http://www.hotel-continentale.com/ENG/index.php
Det var et udemærket hotel, og man kunne gå rundt til tingene...........
storbyferie er jo trave ferie.
Det er en oplagt mulighed.

Mvh
Thomas

Fra : Henrik

Dato : 08-06-06 08:44

http://www.hotelkennedy.net/

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-10-06 12:43

Thomas <thomas@pytpyt.com> wrote:

> [...]
> http://www.hotel-continentale.com/ENG/index.php
> Det var et udemærket hotel, og man kunne gå rundt til tingene...........

Det ligger, som mange hoteller i den lidt billege ende, i nærheden af
banegården, Termini, og man skal være GLAD for at trave - eller for at
køre i bus - for at bo der.
Især kan gåturen HJEM fra "den indre by", altså "Marsmarken" mm., op ad
Via Nazionale føles rigtig lang, støjende og svedig.

v.h
Martin

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 15-10-06 11:27

Hej Martin!
Hvor ligger Marsmarken i Rom i forhold til Stazione Termini? Kan man tage
med offentlig transportmidler fra Termini til Marsmarken? Pås på de små
huller i fortovet fordi min kammerat forvred hans ankel da vi var i Rom i
den sidste uge af september i år.
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 15-10-06 13:07

"Jesper Pedersen" <jesperp04@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med offentlig transportmidler fra Termini til Marsmarken? Pås på de små
> huller i fortovet fordi min kammerat forvred hans ankel da vi var i Rom i

Hej Martin!
Ved at google (søge) på Marsmarken fandt jeg dette interessante link
http://www.ribekatedralskole.dk/classica/steder/rom/marsmarken/marsmarken.htm
med et kort over Marsmarken og en beskrivelse af stedet. Lige nord for
Marsmarken ligger Hadrians mausoleum (Castel Sant´Angelo) lige på den anden
side af Tiberen.(Tevere). Ca. 500 meter derfra ligger Peterskirken. Jeg kan
se i Politiken Visuelle Guide Rom fra 2005 at man kan tage bus nr. 70 fra
Piazza d. Repubblica til Marsmarken på indersiden af bagklappen.
Mvh. Jesper

Fra : Carsten Keller

Dato : 16-10-06 08:01

"Jesper Pedersen" <jesperp04@webspeed.dk> wrote in message
> side af Tiberen.(Tevere). Ca. 500 meter derfra ligger Peterskirken. Jeg
> kan se i Politiken Visuelle Guide Rom fra 2005 at man kan tage bus nr. 70
> fra Piazza d. Repubblica til Marsmarken på indersiden af bagklappen.

Selvom turen ikke er så lang må det da være ubehageligt at sidde på
indersiden af bagklappen på linie 70

Keller

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 16-10-06 19:20

Hej Keller!
Jeg fik et billigt grin hver gang jeg læste din tolkning af hvad jeg skrev
om buslinie 70.

Jeg kan se nu at jeg var kommet til at formulere mig lidt kludret i omtalen
af bus nr. 70 i mit sidste indlæg. Undskyld for det.
Der skulle i stedet have stået
"Jeg kan se i Politiken Visuelle Guide Rom fra 2005 på bagklappen at man kan