lange menuintroer på DVD
Fra : Peter T.

Dato : 01-06-06 05:26

Et emne, jeg altid glemmer at skrive om...

Jeg har en dvd-film, som har en intro på 1 minut og 22 sekunder inden
menuen kommer frem. Jeg husker ikke hvilken film det er (svjh var det en
koreansk), da jeg målte det for måneder siden. Og jeg var seriøst ved at
springe i luften, da jeg havde smidt filmen i og ventede og ventede og
ventede (menu- og spoleknapperne virkede naturligvis ikke).

Nu synes jeg jo at menuintroerne er noget unødvendigt nonsens, som fanden
har skabt på lige fod med extra-dvderne med alskens interviews, trailers og
andet crap. Men hvad synes I? Sætter I pris på de til tider sygeligt
lange introer?

Og kan man købe en dvd-afspiller, som ignorerer de funktioner på skiverne,
der gør, at man ikke kan springe/spole frem på dvden?

Og i så fald hvilke modeller?

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-06-06 06:06

Peter T. wrote:
> [...]
> seriøst ved at springe i luften, da jeg havde smidt filmen i og
> ventede og ventede og ventede (menu- og spoleknapperne virkede

Jeg ved ikke om der findes nogle modeller der kan springe den slags
over, jeg har ikke selv hørt om nogle. Evt. Kan du lave en backup, hvor
det problem er fjernet. F.eks. ved at benytte AneDVD:

http://www.slysoft.com/da/

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 01-06-06 08:05

> [...]
> og
> andet crap. Men hvad synes I? Sætter I pris på de til tider sygeligt

Jeg synes trailers, som man ikke kan slippe for, er utrolig irriterende...

Mvh.

Mads

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-06-06 08:08

Peter T. wrote:
> [...]
> har skabt på lige fod med extra-dvderne med alskens interviews, trailers og
> andet crap. Men hvad synes I? Sætter I pris på de til tider sygeligt

Du er absolut ikke alene.

Det er vanvittigt irriterende når man smider en DVD i og "bare lige
skal...", men først skal man vente på forskellige stumper af menuen
kommer flyvende ind fra hvert hjørne og danser på plads, og ved hvert
valg skal der så afspilles en tåbelig lyd og alle stumperne skal flyve
ud igen før en ny undermenu kan komme flyvende ind.

Og det er så først EFTER diverse FBI advarsler og evt. trailers har
været der.

AAAAAAAAAAAAARGH!!!!

> Og kan man købe en dvd-afspiller, som ignorerer de funktioner på skiverne,
> der gør, at man ikke kan springe/spole frem på dvden?

Ja. Ved ikke om den også kan spole selve menuanimationerne hurtigere,
men man kan få en der kan springe direkte til menuen forbi FBI advarsler
o.lign.

> Og i så fald hvilke modeller?

Ja det kan jeg så ikke huske. Men så det nævnt i en af teknik-grupperne
engang.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-06-06 08:34

Peter T. wrote:
> [...]
> springe i luften, da jeg havde smidt filmen i og ventede og ventede og
> ventede (menu- og spoleknapperne virkede naturligvis ikke).

Det er til at blive vanvittig af. Desuden plejer den slags lange menuer
at være sammenklip fra filmen, så man kan ofte blive nød til at
sidde og kigge væk fra skærmen hvis man ikke ønsker at se halvdelen
af filmen før den går i gang.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-06-06 22:22

Lars Hoffmann skrev:

> [...]
> at være sammenklip fra filmen, så man kan ofte blive nød til at
> sidde og kigge væk fra skærmen hvis man ikke ønsker at se halvdelen

Noget, som virkelig kan gøre mig forarget, er at Disneys dvd'er tvinger
børnene til at sidde og se reklamer for andre Disneyprodukter
inden filmen, som man har betalt for, går igang. Dét er uetisk.

Mikkel

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-06-06 09:12

Peter T. wrote:

> Nu synes jeg jo at menuintroerne er noget unødvendigt nonsens, som fanden
> har skabt på lige fod med extra-dvderne med alskens interviews, trailers og
> andet crap. Men hvad synes I?

Noget ekstramateriale er godt, andet er ligegyldigt. Bruges der en 2. skive
til dårligt ekstramareriale føler jeg mig lidt snydt.
Trailers er bare reklame. De skal ikke være på købe-dvd'er. Når jeg køber
en film er det ikke for at se reklamer. Og hvis man så endda ikke kan
springe over dem og komme til filmen man har betalt for. ARGH!#!¤#&#%¤!!.
På det tidspunkt har udgiveren givet mig alletiders argument til at bryde
kopispærren, fjrene det skrammel og brænde mig en ny skive. Hmmm... eller
skulle man bare holde sig til kopier?

> Sætter I pris på de til tider sygeligt lange introer?

Tjae. Hvis de kan hoppes over, så må de da godt være der. Bare de ikke er
grund til at der f.eks droppes et DTS-spor eller vælges dårliger
billedekvalitet til filmen.

> Og kan man købe en dvd-afspiller, som ignorerer de funktioner på skiverne,
> der gør, at man ikke kan springe/spole frem på dvden?
>
> Og i så fald hvilke modeller?

Sådan en er jeg desværre ikke stødt på.

--
Mvh. Lars

Fra : Optimus Prime

Dato : 01-06-06 10:08

Peter T. skrev:
> [...]
> springe i luften, da jeg havde smidt filmen i og ventede og ventede og
> ventede (menu- og spoleknapperne virkede naturligvis ikke).

Jeg har en Infernal Affairs og en anden jeg ikke lige husker (begge R3),
hvor man ser en rekvalme for Sony Minidisc på den ene og et computerspil
på den anden.... jeg kan ikke spole, skippe eller noget som helt -
utilgiveligt >

> [...]
> har skabt på lige fod med extra-dvderne med alskens interviews, trailers og
> andet crap. Men hvad synes I? Sætter I pris på de til tider sygeligt

Ekstras er fint nok, så længe det ikke går ud over lyd og billed
kvaliteten... man kan jo bare lade være med at se det hvis man ikke
gider... Men de animerede menuer kunne jeg også leve helt uden, uden at
savne dem... og de sygeligt lange du påpeger burde forbydes - du har min
stemme på et forbud

Efterhånden tager det sgu for lang tid at se en film... først skal man
spole over trailers, så skal man se en anti-pirat promo, nogen gange en
promo for filmselskabet (ala Fox gjorde en årgang)... så skal man vente
på menuerne står stille nok til man kan vælge lyd og tekster... så
starter filmen endelig... troede man... fordi nu skal vi først se logoer
fra filmstudio, videodistributør, THX, lydsystem osv... og så skal vi
lige se den der disclaimer hvor filmselskabet fralægger sig ansvaret for
synspunkter og ting i filmen, gerne på flere forskellige sprog og lige
en FBI warning, så kan vi ellers se film

Fra : Peter T.

Dato : 01-06-06 17:14

Optimus Prime udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> R3), hvor man ser en rekvalme for Sony Minidisc på den ene og et
> computerspil på den anden.... jeg kan ikke spole, skippe eller noget

Uhm jeg har infernal affairs (absolut seværdig film imho). Jeg mindes dog
ikke al ekstramaterialet, du nævner. Men det *kan* så være den, jeg har
målt tiden på. De fleste film ligger stadig i en flyttekasse, men jeg
tjekker den lige når jeg har overstået et bryllup hos en anden bruger af
gruppen her efter weekenden. :)

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-06-06 10:15

> [...]
> seriøst ved at springe i luften, da jeg havde smidt filmen i og
> ventede og ventede og ventede (menu- og spoleknapperne virkede

Buffy serien skulle, efter sigende, være særlig slem på det punkt.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Martin T.

Dato : 01-06-06 20:50

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Buffy serien skulle, efter sigende, være særlig slem på det punkt.

Men 3-4 klik på next chapter knappen er det nu ikke så slemt..

Mvh
Martin T.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 01-06-06 13:24

Peter T. wrote:
> Men hvad synes I? Sætter I pris
> på de til tider sygeligt lange introer?

Du er bestemt ikke ene om at hade de lange introer. Jeg forbander det langt
hver gang jeg kommer i nærheden af sådan en DVD og prøver febrilsk at spole,
skippe og hvad man eller lige kan finde på.
Fair nok at de vil lave en lang intro på leje-DVD'er, men jeg mener ikke det
hører hjemme på købe-DVD'er.

Søren

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 01-06-06 16:20

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in

> [...]
> ved at springe i luften, da jeg havde smidt filmen i og ventede og
> ventede og ventede (menu- og spoleknapperne virkede naturligvis ikke).

Prøv Ice Age - den skide mammut skal komme glidende og den lille dims
skal komme hoppende - konstant.. hele tiden :( ARRGHHHH Det er
nemlig pisse irriterende...

> [...]
> fanden har skabt på lige fod med extra-dvderne med alskens interviews,
> trailers og andet crap. Men hvad synes I? Sætter I pris på de til

Jeg sætter pris på dem hvis de (1) er flot lavet (2) ikke afslører
væsentlige ting fra plottet og (3) kan springes over næste gang.
Men er bare et af disse punkter ikke opfyldt stinker det...

> Og kan man købe en dvd-afspiller, som ignorerer de funktioner på
> skiverne, der gør, at man ikke kan springe/spole frem på dvden?

Jeg bruger pc'en til de film der er frygtelige. AnyDVD klarer alt
bøvlet der :)

Kender ikke nogen stand-alone-afspillere der kan det.

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Christian Joergensen

Dato : 04-06-06 10:44

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> writes:

> Prøv Ice Age - den skide mammut skal komme glidende og den lille dims
> skal komme hoppende - konstant.. hele tiden :( ARRGHHHH Det er
> nemlig pisse irriterende...

Helt enig! Oh.. det er introen du snakker om ;)

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Peter T.

Dato : 01-06-06 17:11

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Sætter I pris på de til tider sygeligt lange introer?

Cool. Jeg kan se jeg bestemt ikke er alene om irritationen.

Forresten! Jeg er godt i gang med at skaffe mig alle de udgivne simpsons-
sæsoner. Menuen på sæson 3 har de fucked totalt op. Undertekster skal
findes under funktioner (lydkilde osv.) og lydkilde skal findes under
chapters osv.. Flot - not! :)
Derudover er jeg forøvrigt indlagt til at glo på en 5-10 sekunders
animation hver gang jeg vælger et menupunkt.

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : kfc ofir

Dato : 01-06-06 23:04

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Og kan man købe en dvd-afspiller, som ignorerer de funktioner på skiverne,
> der gør, at man ikke kan springe/spole frem på dvden?
>
> Og i så fald hvilke modeller?

Jow da.. og det er skidddddddddddddde fedt

men pioneer dvd 380 kan, med denne firmware

"
Gufiak 1.09.03.00
11-5-2006
- fixed filename/directory displaying in filebrowser (many thx to cHiEsA)
- displaying first 50 chars of filenames/directories in filebrowser
- CP1252 chars displayed correctly in filebrowser and on OSD after pressing
"Display" button
- fully working volume under 1 and 4 keys on RC (hold these keys longer to
change volume level) + displaying volume indicator on screen + saving volume
level on turn off
- MUTE under 7 key on RC (hold this key longer to on/off MUTE) + displaying
indicator on screen
- picture format switching (Letter box, Pan&Scan, 16:9) with 5 key on RC
(hold this key longer to switch the picture format; works even during movie
playback)
- VFD dimmer under 0 key on RC (hold this key longer to change VFD
brightness)
- shortened key delays on RC (for 2nd functions and repeatable keys - arrow
left/right/up/down)
- removed pioneer logo from screensaver, now its blank
- new features in "Audio" menu:
* Treble Boost
* Bass Boost
* Super Bass
- reorganized "Initial settings" menu
- new option for digital output - "On / TEST"; This option was hidden and I
dont know what is the difference between default "On" and this option, but
if you could check it, then Ill be very thankful
- new option in "Initial setting" -> "Video Output": "TV Type" (Multisync,
PAL, NTSC) [restart your player to accept the new setting]
- new submenu in "Initial settings": "Subtitles", and new options in it:
* Subtitle colors - changes colors and background of MPEG4 subtitles
* Subtitle position - changes the position of MPEG4 subtitles [Reload the
disc (eject it and load again) to accept the changes]
* IFO/VOB palette - changes the interpretation of VOBSUB (.sub+.idx)
subtitles palette. For subtitles extracted from DVD use "RGB" palette, and
for subtitles made by Son2VobSubMod app use the "YUV" option. [You have to
turn off the movie resume (2 x stop) to accept the changes if you are
changing it during the movie playback]
- new feature in "Initial settings" -> "Options": "DVD Fast Start" - turned
on causes that DVD-Video movies will be played without showing the FBI
screens, ads, menus, etc. Player will jump directly to the main movie. But
this feature can cause problems on some DVD-Video discs, in this case you
should turn it off.
- changed icons and some colors in the filebrowser
- actual folder name displayed in white color
- Fixed bug of incorrect displaying position of cursor in DVD menu
- unblocked 4 speeds of fast forwarding for DivX/xvid films. Rewinding is
still one, fastest speed.
- fixed some problems with reading subtitles for divx/xvid
- Now the player reads all available subtitles in film folder, even if the
subtitle file name differs then film name. It is possible to choose them
using Subtitle key on remote control
- intelligent subtitle line cut. It means that if subtitle line is too long
and do not fit to the TV screen, the player cuts it just to fit the screen
in more rows. "

http://www.pioneerfaq.info/english/dv585.php?player=DV-585A&question=Firmwares

Fra : Peter T.

Dato : 02-06-06 04:41

kfc ofir udviste en rettidig omhu og skrev:

> men pioneer dvd 380 kan, med denne firmware

Den er noteret og næsten bestilt! Tak for tippet. :)

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : kfc ofir

Dato : 02-06-06 13:42

> Den er noteret og næsten bestilt! Tak for tippet. :)

Noproblemo..

og med over 100+ dvd film der er startede op i film med forvalgte subs

og ikke en eneste endnu er jeg stødt på som ikk gik lige direckte til
film..
samt du fåer pioneer suverene billede Qvalitet..

Fra : Optimus Prime

Dato : 02-06-06 08:49

Tillader mig lige at fremhæve guldkornet:

[...]

Det lyder som englesang i mine ører - glæder mig til den feature bliver
standard...

Det kan vel i grunden ikke være så svært, må være filstrukturen på
skiverne man skal kigge på; men desværre betyder det jo så at alle
markedsføringsafdelingerne begynder at spekulere i nye smarte tricks til
at omgå dette

Fra : kfc ofir

Dato : 02-06-06 13:40

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> But this feature can cause problems on some DVD-Video discs, in this case

Jepper det er blot en af mange i den firmvare.. der er nu mange flere

> Det lyder som englesang i mine ører - glæder mig til den feature bliver
> standard...

Helt Enige der..

Fra : Jesper

Dato : 20-08-06 08:29

> [...]

> Og kan man købe en dvd-afspiller, som ignorerer de funktioner på skiverne,
> der gør, at man ikke kan springe/spole frem på dvden?

Ja det kaldes for UOP (User Operated Prohibitions). Det skal være der,
så du kan ikke få nogen DVD-afspiller uden. Alt man så kan finde hacket
firmware så man kan ignorere UOPerne er så en anden sag. På visse DVDere
kan navigation blive ødelagt hvis UOP fjernes.

Hvis du afspiller DVDen på din PC/Mac, så kan VLC fra
http://www.videolan.org/ afspille DVDen uden UOPer. Du kan også rippe
DVDen med diverse værktøjer som kan fjerne UOP, regionskodning og
Macrovision og så brænde en kopi uden.
--
Jesper

For serious booty shaking:
http://www.youtube.com/watch?v=KUz6S2VFtbQ

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-08-06 08:43

Jesper wrote:
> [...]
> hacket firmware så man kan ignorere UOPerne er så en anden sag. På
> visse DVDere kan navigation blive ødelagt hvis UOP fjernes.

Læs evt. tråden
"Afspiller der kan springe over f.eks intro på DVD film" der startede d.
27/7 i dk.teknik.dvd.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-08-06 13:12

Den 20-08-06 08.28 skrev Jesper følgende:

> Ja det kaldes for UOP (User Operated Prohibitions).

Hvorfor skal den slags være forbeholdt DVD-film? Næh, lad os få indført
en talt intro om ophavsret på musik-cd'er. Og en skrevet intro i bøger,
der forhindrer, at man kan læse i bogen, før man har læst introen (hver
gang bogen åbnes, selvfølgelig).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på dine mails med Thunderbird

Fra : PerX ...

Dato : 20-08-06 20:41

In article <44e8437c$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
usenet@kimludvigsen.dk says...

> [...]
> en talt intro om ophavsret på musik-cd'er. Og en skrevet intro i bøger,
> der forhindrer, at man kan læse i bogen, før man har læst introen (hver

Så begynder folk bare at rippe dette også for at slippe for dem.