Mobil Kompressor
Fra : KGW

Dato : 31-05-06 22:37

Hej Gruppe

Må jeg have lov at forstyrre gruppen med et lille spørgsmål.
Som vel egentligt mere er en opfordring til at kvalifiserede deler
deres viden.

Jeg står i begreb med at investere hårdt tjente og beskattede moneter
i en Mobil kompressor til sejl båden. Hvad skal jeg købe? Hvad skal
jeg absolut ikke købe? Hvorfor? og hvorfor ikke?
Hvad skal den koste? Hos hvem skal man handle?

Som det fremgår er jeg på bar bund men med lytte lapperne ude.

Skyd lystigt løs.

Mvh
K.G.W

Fra : Henrik

Dato : 01-06-06 06:08

Jeg købte en Coltrisub med en 5.5 hk Honda motor for et par år siden.
Den fungerer helt fint - kan absolut ikke klage over den.
Jeg fylder Nitrox gennem den og kan faktisk ramme min ønskede blanding
med 0.5% nøjagtigthed = den kører ret stabilt..
Gav 7500,- da den var 2 år gammel.

Henrik

www.dive.dk

Fra : Henrik Manley

Dato : 01-06-06 10:29

Hvor stor er båden, hvor mange flasker skal der fyldes, hvor meget skal den
køre?

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 01-06-06 10:50

"KGW" <Wermus@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

De små Coltri kompressorer giver faktisk meget værdi for pengene. Man _kan_
være uheldig, det er før set at de har brændt et højtrykstrin af. Men holder
man øje med oliestanden, så er risikoen minimal. Dog et lille tip, hvis der
er høj bølgegang og olien skvulper for meget rundt, så mister den periodevis
smøring. Men ofte ønsker man jo ikke at dykke i høj bølgegang alligevel. Så
problemet justerer sig selv.

Man kan få dem med en 220v motor, så giver den 80 L/min
400v og honda benzin motor udgaverne giver 100 L/min.

Nyprisen ligger på omkring 12-15.000. Ofte kan man få brugte i fin tilstand,
når folk holder op med at dykke. så er det 5-10.000

mvh
Johnny

Fra : KGW

Dato : 04-06-06 22:44

Vi bruger måske otte tanke hver anden dag i perioder på 5 måneder om
året. Båden er 42 f. men fyldt op med alskens langtursgods,- så
plads er der ikke for meget af.
Se evt. WWW.Wermus.dk