Ændre filsti?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 16-06-01 16:30

Jeg har fået tilsendt en 'bog', der består af et antal filer. Man
placerer så en 'index-fil' i en mappe, og respektive 'brød-filer' i fire
undermapper.

Problemet er, at Mac'en ikke kan 'forstå' f. eks.:

'/HardDisk/Desktop Folder/newbies/part1/command1.html'

Derimod kunne den sikkert klare:

'HardDisk:Desktop Folder:newbies:part1:command1.html'?

Jeg går ud fra, at 'vejen' må være defineret i index-filen. som er et
HTML dokument - men da jeg intet kender til HTML, kan jeg ikke rigtig
komme videre!

Jeg citerer lige et par linier, som jeg *tror*, er noget med links:

<link rel="stylesheet" href="misc/master.css" type="text/css">

og videre (længere nede!):

<li><a href="part1/bootdisk.html">How Do I Begin The Linux Installation
Program?</a>
<li><a href="part1/installation.html">The No Nonsense Red Hat
Installation Guide</a>

Er dette overhovedet 'link stuff'?
Det *må* da vel være i index, at filstierne er defineret??
Ovenstående ser også ud til at definere de 'nederste' links - men de
'øverste' kan jeg ikke se noget til!

Nogen gode idéer??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 16-06-01 16:34

"Hans H.V. Hansen" wrote:

> [...]
> undermapper.
>
> Problemet er, at Mac'en ikke kan 'forstå' f. eks.:
>
> '/HardDisk/Desktop Folder/newbies/part1/command1.html'

Mac'en kan godt forstå dette, bare åben det i Netscape eller Internet
Explorer.

> Derimod kunne den sikkert klare:
>
> 'HardDisk:Desktop Folder:newbies:part1:command1.html'?

Ikke hvis du åbner dokumentet i NS eller IE

> [...]
>
> Jeg citerer lige et par linier, som jeg *tror*, er noget med links:
>
> <link rel="stylesheet" href="misc/master.css" type="text/css">

Dette peger til filen "master.css" som ligger i undermappen "misc". Dette
er et dokument som fortæller browseren hvordan den skal vise links.

> og videre (længere nede!):

Peger til filen "partition.html" i undermappen "part1"

> <li><a href="part1/bootdisk.html">How Do I Begin The Linux Installation
> Program?</a>

Peger til filen "bootdisk.html" i undermappen "part1"

> <li><a href="part1/installation.html">The No Nonsense Red Hat
> Installation Guide</a>

Peger til filen "installetion.html" i undermappen "part1"

> Er dette overhovedet 'link stuff'?

Yep

> Det *må* da vel være i index, at filstierne er defineret??
> Ovenstående ser også ud til at definere de 'nederste' links - men de
> 'øverste' kan jeg ikke se noget til!
>
> Nogen gode idéer??

Jeg forstår desværre ikke rigtig problemet. Nu har jeg forklaret dig lidt
om hvad det betyder...

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 16-06-01 17:59

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:
> Jeg forstår desværre ikke rigtig problemet. Nu har jeg forklaret dig lidt
> om hvad det betyder...

Ja tak - problemet er, at det netop *er* i Netscape jeg får beskeden om,
at stien er uforståelig!

Men det er jo heller ikke værre, end at jeg blot kan åbne de forskellige
tekstfiler 'manuelt' i Netscape - det fungerer fint; dog var det
naturligvis bekvemmere at kunne 'hoppe frit omkring' v. hj. af linkene i
index-filen!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-06-01 17:59

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> undermapper.
>
> Problemet er, at Mac'en ikke kan 'forstå' f. eks.:
>
> '/HardDisk/Desktop Folder/newbies/part1/command1.html'

Mellemrum er et ulovligt tegn, IE kan dog godt forstå det og omsætte det
til lovlige tegn, det kan f.eks. NS ikke, stien skal hedde:

'/HardDisk/Desktop%20Folder/newbies/part1/command1.html'

og det er et server relativt link.
[SNIP]

> [...]
> Det *må* da vel være i index, at filstierne er defineret??
> Ovenstående ser også ud til at definere de 'nederste' links - men de

Det er file relative links og det er relativt til index.html, hvis det
er i den fil linkse stammer fra, således at

link rel="stylesheet" href="misc/master.css" type="text/css"

er et sylesheet som /i forhold til/ index.html skal ligge i et niveau
længere nede i en mappe der hedder misc og filen hedder master.css

--
Jesper Oersted.
"Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 16-06-01 19:17

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:
> [...]
>
> er et sylesheet som /i forhold til/ index.html skal ligge i et niveau
> længere nede i en mappe der hedder misc og filen hedder master.css

Afsenderen af filerne har beskrevet 'mappestrukturen', som jeg derefter
(præcist) har genskabt; jeg har i øvrigt - i tilsvarende mapper -
'installeret' hele baduljen på en windows98 PC, og dér kører det perfekt
(i IE).

Når jeg gerne vil have det på Mac'en, er det fordi det kan være en
fordel at have sin linux dokumentation på ens ikke-linux platform!

--
med venlig hilsen
Hans