X-men 3
Fra : Bettina

Dato : 31-05-06 10:25

kan det virkelig passe, at den ikke er blevet nævnt herinde endnu?

Vi må da ha nogle anmeldelser/meninger på banen eller hvad...

Personligt var jeg vældig godt underholdt hele vejen....
super fede effekter og tjubang fra start til slut

BettinaP

Fra : Holst

Dato : 31-05-06 11:06

Bettina wrote:

> kan det virkelig passe, at den ikke er blevet nævnt herinde endnu?

Nej, det kan ikke passe. Den blev nævnt i Batman-tråden for nogle dage
siden.

Fra : Brian Hansen

Dato : 31-05-06 12:14

Holst skrev i en meddelelse:

> Nej, det kan ikke passe. Den blev nævnt i Batman-tråden for nogle dage siden.

Typisk! En tråd bliver hurtig til alt andet end det oprindelige emne... Hmm...

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Per

Dato : 31-05-06 12:45

"Bettina" <bep@bep.dk> wrote in message
> [...]
>
> Personligt var jeg vældig godt underholdt hele vejen....
> super fede effekter og tjubang fra start til slut

Jeg syntes den var bedre end jeg havde turdet håbe på. Faktisk syntes jeg
X-Men filmene er blevet bedre og bedre og 3'eren er en af de bedste action
film jeg længe har set. Fik du det sidste klip med efter rulleteksterne ;)
Selvom Hugh Jackman siger der ikke kommer en 4'er, så ligger det sidste klip
da godt op til det.

Fra : Peter T.

Dato : 01-06-06 04:38

Per udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg syntes den var bedre end jeg havde turdet håbe på. Faktisk syntes
> jeg X-Men filmene er blevet bedre og bedre og 3'eren er en af de
> bedste action film jeg længe har set.

Jeg er enig selv om jeg mangler 3eren. Men den nupper jeg i næste uge. =)

> Fik du det sidste klip med efter
> rulleteksterne ;) Selvom Hugh Jackman siger der ikke kommer en 4'er,
> så ligger det sidste klip da godt op til det.

En særskilt film om Wolverine er på vej. Manuskriptet er lavet og filmen
er til forhandling med tre mulige producenter.

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : Per

Dato : 01-06-06 15:55

> En særskilt film om Wolverine er på vej. Manuskriptet er lavet og filmen
> er til forhandling med tre mulige producenter.
>
> --

Måske, men Hugh Jackman sagde i Leno at der ikke kommer flere X-men film.
Men så svarede Leno også "...medmindre den tjener en milliard dollars..."

Fra : No Humor Man

Dato : 01-06-06 16:15

Per wrote:

> Måske, men Hugh Jackman sagde i Leno at der ikke kommer flere X-men film.
> Men så svarede Leno også "...medmindre den tjener en milliard dollars..."

Hehe... så må jeg hellere smutte et par gange mere i biografen for at se
den. Den var ikke det helt vilde i forhold til de to første, ganske
underholdende men manglede fokus... håber da at hvis der kommer flere i
fremtiden at der så kommer en bedre instruktør og manuskripforfatter til
- på højde med Singer og co. - meeeeeeen, jeg tvivler. Tyder lidt på at
serien er ved at lide samme skæbne som Batman filmene. Ærgeligt...
meget ærgeligt.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 01-06-06 22:10

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på højde med Singer og co. - meeeeeeen, jeg tvivler. Tyder lidt på at
> serien er ved at lide samme skæbne som Batman filmene. Ærgeligt... meget

Altså... X3 er da fuldt ud på højde med X1, om man så synes X2 er bedre end
X3 må være en smagssag. Synes X2 havde en bedre opbygning, men den byggede
mere om end den kunne holde og slutningen blev lidt antiklimaks
agtig...Fokus i X2 var nok bedre end X3, men synes at X3 bedre formåede at
holde hvad den byggede op undervéjs, og derfor synes jeg ikke der gik luft
af ballonen til sidst, synes den rundede filmen af med en eminent scene
(Wolverine og Phoenix)...Så jeg har ikke bestemt hvilken er min farvorit
endnu X2 eller X3, men de var begge fremragende superhelte action...

Mvh. Brian

Fra : Morten Bowman

Dato : 02-06-06 16:03

> [...]
>(Wolverine og Phoenix)...Så jeg har ikke bestemt hvilken er min farvorit
>endnu X2 eller X3, men de var begge fremragende superhelte action...

Enig herfra. Syns også X3 var kanon. Den var måske liii effektfuld nok. Det
var ligefør at jeg blev mæt da vi kom til slutopgøret
Jeg syns fokuset i filmen var fint og samtidig havde den små historier som
kun gjorde den bedre. Og slutningen var udemærket (man kunne jo have frygtet
det værste )

Fra : Jakob

Dato : 02-06-06 23:07

Brian, Rikke og Kristian wrote:

> [...]
> (Wolverine og Phoenix)...Så jeg har ikke bestemt hvilken er min farvorit
> endnu X2 eller X3, men de var begge fremragende superhelte action...

Synes på ingen måde at X3 er på højde med hverken etteren eller toeren.
Den er dårligere på mange planer. Mest skuffet var jeg over skildringen
af Magneto. Det jeg godt kunne lide ved etteren og toeren var spillet
mellem Magneto og Xavier. De havde begge de gode intentioner, men var
uenige om hvad der skulle til for at realisere dem. I X3 er Magneto mere
eller mindre reduceret til en main-stream bad guy som opfører sig
indlysende åndssvagt, f.eks. ved at flytte en hel bro for at kunne gå
tørskoet til Alcatraz. I det hele taget halter personskildringerne
gevaldigt i forhold til X1 og X2.

Filmen bærer præg af at instruktøren har fundet det sjovere at dvæle ved
de spektakulære effekter frem for at koncentrere sig om plottet og
personerne. Hvad var f.eks. ideen med at introducere ham drengen med
vingerne (kan ikke huske hvad han hed) når han kun forbliver en meget
perifær figur der ikke har den store betydning for historien?

For ikke at nævne Phoenix, hvis rolle åbenbart mest bestod i at stå og
se ligeglad ud med alt.

Ja bevares, effekterne var meget overbevisende, - men det forventer man
vel efterhånden også at de er.

Jeg var skuffet over X3.

--
Jakob

P.S: Og hvad er ideen med den lille sekvens i slutningen af rulleteksten?

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 03-06-06 07:46

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> åndssvagt, f.eks. ved at flytte en hel bro for at kunne gå tørskoet til
> Alcatraz. I det hele taget halter personskildringerne gevaldigt i forhold

Blev skuffet over Magnetos rolle allerede i X2, synes ikke de ændrer stort
på vores billede af ham. Allerede i X2 foretager Magneto nogle valg og
opfører sig på en måde der er meget ulig den magneto vi kender fra bladene.
Fx Magnetos måde at drille Rouge på i flyet, den form for mobning ville
seriens Magneto være alt for alvorlig til at foretage. I X3 skinner det lige
så tydelig igennem at Magneto i starten arbejde for samme sag som Xavier som
det gør i X2. Fx er der scenen hvor "ilddrengen" siger at han er tro mod
Magneto, og ville have dræbt Xavier hvis Magneto siger til, der forsvarer
Magneto Xavier uden at blinke, og også det Xavier har gjort for mutanterne,
det ligner mere den Magneto vi kender fra bladene.

> [...]
> vingerne (kan ikke huske hvad han hed) når han kun forbliver en meget
> perifær figur der ikke har den store betydning for historien?

Drengen med vingerne er da af stor betydning for historien, uden han ville
udviklingen af stoffet der kunne fjerne mutantkræfter blot have været en
ligegyldig historie, nu ligges der "lidt" følelser ind i historien, og vi
får bevæg grundende for de forskere der har udviklet kuren, det synes jeg
fungerer fint.

> For ikke at nævne Phoenix, hvis rolle åbenbart mest bestod i at stå og se
> ligeglad ud med alt.

Du har ret i at hendes rolle under kampen virker dum, men ellers synes jeg
da at hele historien om hende er den der fungerer bedst, hendes splittede
personlighed, som også viser at Xavier måske også kan lave fejl. Hendes
forhold til Logan, og at det er Logan der får lov at gøre det han er bedst
til, til sidst... Det er Famke Jansson er perfekt castet, og den scene
mellem hende og Logan den oser da af sex....og det er da lige ved at jeg
bliver rørt da han til sidst må sætte kløerne i hende. Men du har ret i at
under hele broflytningen og alt det der, der virker det plat at hun bare
står og iagttager...

NOget jeg dog synes de klarede godt var forklaringen på Phoenix. Da vi
startede med at se X3, og så scenen hvor Xavier hentede Jean som barn, så vi
hvordan hun allerede som barn kunne løfte biler udenfor på gaden. Der sagde
jeg til min lillebror, at det var da plat, for i X2 og X3 var hun slet ikke
så stærk, og det var lidt kikset at de nu lige pludselig lod hende have ´så
store krafter som barn. Men den scene forklarede de fint, med at Xavier
havde lukket af for hendes kræfter som barn, og derved senere skabt Dark
Phoenix.

> Ja bevares, effekterne var meget overbevisende, - men det forventer man
> vel efterhånden også at de er.

Der var da faktisk ikke så meget action i denne her, som man havde
forventet. Flere af dem jeg så den med, ønskede at der var puttet et
kvartertid mere action på i slutningen...

Men X3 har da klart fejl, måden Magneto reagerer ind i mellem generer mig
(men det gjorde det altså også i X2) Magnetos latterlige røde hjelm. Magneto
skal se stor og frygtindgydende ud når han er i sin dragt, og det gør han
altså ikke, tilgengæld er Ian godt castet i rollen.

NO

> Jeg var skuffet over X3.

Det var jeg ikke

Brian

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-06-06 10:30

> [...]

> skal se stor og frygtindgydende ud når han er i sin dragt, og det gør han
> altså ikke, tilgengæld er Ian godt castet i rollen.

Det er sikkert svært at se stor og frygtindgydende ud når man ikke kan
dreje hovedet pga sin overdimensionerede hjelm ;)

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 02-06-06 13:30

Tyder lidt på at
> serien er ved at lide samme skæbne som Batman filmene. Ærgeligt... meget
> ærgeligt.

Så må vi bare få Christopher Nolan på banen og lave en X-Men Begins

Mvh. Martin

Fra : No Humor Man

Dato : 02-06-06 21:56

Martin Ohlsson wrote:
> Tyder lidt på at

> Så må vi bare få Christopher Nolan på banen og lave en X-Men Begins

Hehe... cool.

Ja, jeg var måske lidt for hård ved X-Men 3. Den er slet ikke så
dårlig... men alligevel heller ikke super fantastisk.

Skulle nok nærmere have sagt at jeg ikke håbede at serien ville lide
samme skæbne som den gamle Batman serie fra halvfemserne... den gik da
lidt død til sidst - blev mere og mere komisk og ligegyldig.

Yes yes... nu har jeg vist sagt nok for i dag! .)

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Thomas S

Dato : 02-06-06 23:51

Jakob wrote:

> Hvad var f.eks. ideen med at introducere ham drengen med
> vingerne (kan ikke huske hvad han hed) når han kun forbliver en meget
> perifær figur der ikke har den store betydning for historien?

At give en pengemand (drengen med vingernes far) en motivation for at
smide sin enorme formue efter at udvikle en kur. Ikke så uvæsentligt
for plottet, skulle jeg mene.

Thomas S

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-06-06 22:21

Thomas S skrev:

> At give en pengemand (drengen med vingernes far) en motivation for at
> smide sin enorme formue efter at udvikle en kur. Ikke så uvæsentligt
> for plottet, skulle jeg mene.

Jeg synes det var nogle af filmens stærkeste scener, og de eneste, som
gjorde tematikken om "mutant" vs. "normal" engagerende og troværdig:
drengen, som har forsøgt at klippe vingerne af... og klippet, hvor han
tager mod til sig, udlever sin manddom ved at sprede sine vinger (flot
syn!) og *flyve* fra vinduet og ud i verden. Tommetyk symbolik, men den
virker.

Mikkel