Fedeste film i mange år!!!
Fra : Brian K

Dato : 30-05-06 23:10

Hejsa gruppe

Ville lige dele denne oplevelse med jer.

Så Running scared i går aftes - så den igen her i eftermiddags (det er MEGET
sjældent jeg ser en film 2 gange).

Fuck... det er en kanon film (og nok også den film der bliver sagt FUCK
flest gang i).

Jeg kan INTET sætte af negativt på den - ALT er en vivid oplevelse,
optagelsen af filmen er helt utrolig, spænding fra start til slut.
Skuespiller præstationerne er til et 13 tal..... argh... kunne jeg dog bare
finde et lille minus... jo.... slutningen er lidt ..... hummm..... for
kliche aktig - tror jeg ordet er.... men plottet og afslutningen på plottet
er HELT umuligt at forudse.

Et klart 13 tal med pil op af

http://www.imdb.com/title/tt0404390/

30% af dem der har stemt har givet den 10 (incl mig selv)

Det nærmeste jeg kan komme på en sammenligning må være en blanding af:

Pulp fiction
Crash
The usual suspects

Mvh
Brian

Fra : Brian K

Dato : 30-05-06 23:23

> Ville lige dele denne oplevelse med jer.
>
> Så Running scared i går aftes - så den igen her i eftermiddags (det er
> MEGET sjældent jeg ser en film 2 gange).

Quicktime trailer her:

http://www.worstpreviews.com/media.php?id=93&place=trailer

Fra : Peter Heide

Dato : 31-05-06 00:17

Andre der kan anbefale "Fedeste film i mange år !!!" ?

Jeg har efterhånden et lidt anstrengt forhold amerikanske
action-packed-movies-with a twist.

Så ER den virklig så fantastisk som Brian skriver ?

Er den udsendt på DVD hérhjemme eller kan den kun
købes i US pt ?

Fra : Brian K

Dato : 30-05-06 23:21

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa gruppe
>
> Ville lige dele denne oplevelse med jer.
>
> http://www.imdb.com/title/tt0404390/

26 out of 31 people found the following comment useful:-
You'll be hooked within seconds, 4 March 2006

Author: Joseph Stachler from Chicago, Il

I was a big fan of Tarantino after seeing "Resevoir Dogs" and "Pulp
Fiction". "Running Scared" is certainly in that same vein, and it also
reminds me of John Woo's "The Killer". But where this film lacks the dialog
of a Tarantino film, it is a lot more visually stylish than anything QT has
ever done. There are great transitions, effective dynamic time warping
(speed up or slow down a shot, like a bullet flying through the air), and if
you thought Maynard, Zed, and the Gimp were bizarre in "Pulp Fiction", wait
until you meet the creepy married couple who through their sick hobby make
every other evil character in this film look like Buddhist Monks. It's a
fast, furiously-paced film, certainly aptly titled. A great cast, beginning
with Paul Walker and Vera Farmiga. And certainly the main kids stand their
ground, especially Cameron Bright. Also worth mentioning is the end title
sequence animated by Gary Hebert. Bottom line, if you were disappointed by
films like "Kill Bill" and "Sin City", films you really wanted to like but
found them too cartoonishly clichéd, you'll be more than satisfied with
"Running Scared". It's sharp and engaging.

Fra : Martin Møller

Dato : 31-05-06 08:24

> [...]
> bare finde et lille minus... jo.... slutningen er lidt ..... hummm.....
> for kliche aktig - tror jeg ordet er.... men plottet og afslutningen på

Hvem skulle tro at Paul Walker kunne spille godt skuespil? Det er da vist
første gang det er sket...

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-06 16:06

Martin Møller wrote:

> Hvem skulle tro at Paul Walker kunne spille godt skuespil? Det er da vist
> første gang det er sket...

hvis jeg ikke havde set filmen ville jeg næsten drage Brian's anmeldelse
i tvivl pga. walker medvirkern jo...

filmen er god!

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : Per

Dato : 31-05-06 12:43

> [...]
>
> 30% af dem der har stemt har givet den 10 (incl mig selv)
>
> Det nærmeste jeg kan komme på en sammenligning må være en blanding af:

LoL! At sammenligne filmen med pulp fiction er sgu for langt ude! Jeg syntes
den prøvede alt for meget på at være "cool", hvilket den også er nogle
steder, men mange af scenerne virker lidt b-agtige. Jeg syntes også filmen
virkede lang.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 06-06-06 09:08

> [...]
> den prøvede alt for meget på at være "cool", hvilket den også er nogle
> steder, men mange af scenerne virker lidt b-agtige. Jeg syntes også filmen

Den kan sagtens sammenlignes med Pulp Fiction. Folk har et meget anspændt
forhold til Pulp Fiction, enten forguder man den - eller også kan man ikke
se det helt store i den. Misforstå mig ikke, jeg er vild vild vild med
Tarantino og Pulp Fiction

Jeg er efterhånden begyndt at lave en lille liste inde i mit hovede over
film som jeg virkelig syntes rigtig godt om. Film som mange andre også er
rigtigt glade for (og så er der de få der: "slet ikke kan se hvorfor disse
film skulle være noget særligt" og nærmest afskyr den status som de har
fået")

Crash
Pulp Fiction
The Butterfly Effect
Donnie Darko
Snatch
Fight Club
Running Scared

Og der er sikkert et par mere jeg lige glemmr i farten. Syntes ligesom disse
film skiller sig ud fra mængden, og har gjort et særligt indtryk på mig -
både første gang og mange gange efter da jeg så dem. Jeg har selvfølgelig
også mange andre "yndlings film", men de ovennævnte er bare noget særligt.

Mvh. Martin

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 06-06-06 16:41

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> film skulle være noget særligt" og nærmest afskyr den status som de har

Har ikke fået set den endnu

> Pulp Fiction

Ja den er stor

> The Butterfly Effect

Den bliver aldrig andet end en udemærket film, lige over gennemsnittet i min
bog.

> Donnie Darko

Fantastisk stemning i den film, men jeg har ikke helt bestemt mig om jeg
synes at den holder hele vejen igennem, den skal ses igen. Men ok film

> Snatch

Herlig film.

> Fight Club

Også god, men lidt kedelig i perioder

> Running Scared

Ikke set endnu.

Min personlige liste over film jeg er meget glad for:
- De syv samuraier
- Old Boy
- Twilight Samurai
- Blade Runner
- Moulin Rouge
- Stegte Grønne Tomater
- LA Confidential
- Gøgereden
- Hero
- Dawn of the dead (den gamle)

Og så de mere ren underholdnings film
- Matrix (den første, kunne måske godt have stået ovenover)
- Pagten
- Kill Bill 1+2
- Kiss of the Dragon
- Ong Bak
- Det femte Element
- Shaun of the dead

Mvgh. Brian

-

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 06-06-06 22:08

> Har ikke fået set den endnu

> Ikke set endnu.

Kom igang!

Ellers er det desuden også en meget god liste du har. De film jeg nævnte var
blot nogle film der virkelig slog benene væk under mig da jeg så dem og
derfor betyder mere for mig. Blade Runner og The Matrix glemte jeg
selvfølgelig helt.

Mvh. Martin

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-06 15:22

On Wed, 31 May 2006 00:10:23 +0200, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

HI Brian

>Så Running scared i går aftes - så den igen her i eftermiddags

tak for oprfordirngen vil se den i aften

--
MvH Bo M Mogensen
"i min flugt imod jorden flyver jeg dog frit et øjeblik"Camus

Fra : Lars Jensen

Dato : 01-06-06 04:26

On Wed, 31 May 2006 00:10:23 +0200, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

>Så Running scared i går aftes - så den igen her i eftermiddags (det er MEGET
>sjældent jeg ser en film 2 gange).
>
>Fuck... det er en kanon film

du har ret den er go - du kan finde den her på usnet hvis du kan finde
ud af hvordan - i dk.binaer eller måske du kan finde den ved at
trygger her :

Den ligger i a.b.image - så kan du jo se den der hjemme og købe den
når den kommer ud som købe dvd - tænkte du gerne ville have den :)

Mv.
Lars

Fra : Dan

Dato : 04-06-06 18:50

SPOILER

SPOILER

SPOILER

Som Ebert skrev: til syvende og sidst så behøvede hovedpersonen slet ikke
den gun, den var bare en McGuffin. Jeg syntes også den sidste twist var for
twistet.

Hilsen

Dan

Fra : Brian K

Dato : 05-06-06 01:46

"Dan" <no@spam.thankyou.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Som Ebert skrev: til syvende og sidst så behøvede hovedpersonen slet ikke
> den gun, den var bare en McGuffin. Jeg syntes også den sidste twist var

Hej

Overhovedet ikke forstået?

mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 05-06-06 01:45

"Lars Jensen" <lars_@_zulfuck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den ligger i a.b.image - så kan du jo se den der hjemme og købe den
> når den kommer ud som købe dvd - tænkte du gerne ville have den :)

Jeg har den allerede (smiler)

Men jeg undre mig over størrelsen på den fil i binaer, det er jo under et
par mb?

jeg har den selv som DVD, hvor den af naturlige årsager fylder 4.4 Gb

mvh
brian

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-06-06 12:31

Brian K wrote:

> Men jeg undre mig over størrelsen på den fil i binaer, det er jo
> under et par mb?

Et gæt: det kunne være en .nzb-fil (en slags index-fil), som diverse
news-programmer kan bruge. Dermed slipper man for at hente alle headers ind
i i den pågældende gruppe.

Søren

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 05-06-06 22:56

> [...]
> bare finde et lille minus... jo.... slutningen er lidt ..... hummm.....
> for kliche aktig - tror jeg ordet er.... men plottet og afslutningen på

HEJ!

Jeg har lige set den, og må bare skrive tilbage!

Jeg er ENIG 13 PIL OP. Vi så den 3 mennesker, og vi blev så utroligt fanget
af den film, som vi sjældent gør. Den er så god på alle måder, og er
virkelig god underholdning. Kan slet ik anbefale den nok. Jeg skal se den
igen rigtig snart.

Jeg var skeptisk over Paul Walker, men han er lige gået en million pladser
op på ranglisten i min bog. Rigtig følelseslat til sidst (før "cliche
slutningen"), og må sige at min kæreste hulkede.

Jo et minus er at ordet "fuck" måske bliver sagt et par milliarder gange,
men det er til at overleve når resten af filmen er så eminent. Jeg så en
pirat udgave, men har netop i samme minut som jeg skriver bestilt den til
159kr hos Axelmusic R1 (udgivelsesdato 6/6-06). !! Glæder mig til at holde
den i hånden.

Mvh. Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 05-06-06 23:00

Glemte lige at nævne:

*SPOILER*
-
*
*
*
*SPOILER*
-
*
*
*
*SPOILER*
-
*
*
*
*SPOILER*
-
*
*
*
*SPOILER*
-
*
*
*
*SPOILER*
-
*
*
*
En ting jeg ikke kan rose nok er at vi alle sammen gik ud fra at man fulgte
Jacks synsvinkel hele vejen igennem, men når man ser credits til sidst går
det op for en at det er drengens synsvinkel tingene visualiseres.

"Monsteret" som er den hjemløse, virker overnaturlig og uhyggelig i en
drengs øjne.

De gifte par, men deres psychopastiske hobby, får pludselig lange "Freddy"
fingre gennem glasruden, så det løber koldt ned af ryggen på enhver. Det
mest uhyggelige er deres motivløse handling, og den manglende forklarring.
Dybs fusterende.

Glæder mig til at se den igen(!) - nåh ja det havde jeg vist allerede sagt

Fra : Maria de Francis

Dato : 06-06-06 08:21

:
[...]

SNIP

: Det nærmeste jeg kan komme på en sammenligning må være en blanding af:
:
: Pulp fiction
: Crash
: The usual suspects

(og reservoir dogs, Kill Bill ect.... )

VILDT!!!

Nu fik jeg også set den, og må klart melde mig ind i klubben.
Den film er for fed!!!!

Jeg lagde sjovt nok ikke mærke til at der blev sagt meget fuck. Enten er jeg
blevet for vant til det eller også skete der for meget andet, der fangede
opmærksomheden, eller jeg har selv siddet her og sagt fuck hvert andet
øjeblik.

Klart en film der snart skal ses igen.

Mvh Maria

--
I am kind of paranoiac in reverse. I suspect people of plotting to make me
happy.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-06-06 10:12

Brian K wrote:
> [...]
> kliche aktig - tror jeg ordet er.... men plottet og afslutningen på plottet

ja ok.. synes også beskrivelsen lød lidt for alternativ til det kunne
være denne http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=7745

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 06-06-06 12:30

> ja ok.. synes også beskrivelsen lød lidt for alternativ til det kunne være
> denne http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=7745

Haha, ja jeg så også den film da jeg søgte. Men gik ud fra det var filmen
fra 2005/2006 der blev snakket om

Mvh. Martin

Fra : Brian K

Dato : 11-06-06 00:01

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> ja ok.. synes også beskrivelsen lød lidt for alternativ til det kunne være
> denne http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=7745

KULT !

Det er en for fed film!!

mvh
brian

Fra : Kasper Andersen

Dato : 09-06-06 03:35

Kan kun være enig. Filmen er nok den største positive overraskelse jeg
nogensinde har fået i biografen! For hvor store forventninger tør man
have til en ny film med Paul Walker, der for øvrigt jo klarer sig rigtig
godt.

Det var synd at filmen ikke blev opdaget af så mange i bio, men den er da
sikker på kult-dyrkelse på dvd.

Men som Brian siger, super fed film. Exceptionelt underholdende og har
mine varmeste anbefalinger. Se den!