advarsel : A sound of thunder (2005)
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-05-06 22:45

Kære godt folk ... jeg ga den et 15 minutter - først tænkte jeg er det
her en dårlig udgave af jeresica park ( som jeg heller ikke bryder mig
om er ikke til adventur på nær indiana jones ) ...men nej den blev
være så jeg hoppede lidt i mellem vob filerne ...jamen det er da nogen
gang utroligt hvor tyndt man kan lave en film - så for nyeligt en
vampyr film der hed bloodraine (aner ikke hvordan det staves)
du milde skaber det er den ringeste film jeg har set siden jeg så
basuka kvinden i 1984 ... har også lige set Da Vinci - jeg er ikke
imponeret - jeg synes den enste gode film jeg kan komme på der er
kommet i lang tid er munich - men den er som jeg har skrevet tidliger
også FED ...
--
MvH Bo M Mogensen
"i min flugt imod jorden flyver jeg dog frit et øjeblik"Camus

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-05-06 22:47

Bo M Mogensen skrev:
> [...]
> være så jeg hoppede lidt i mellem vob filerne ...jamen det er da nogen
> gang utroligt hvor tyndt man kan lave en film -

Jamen, så er det da godt du ikke betalte for at se den....

Lars B

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-06-06 16:10

Hej!

Lars Jensen wrote:

> Jamen, så er det da godt du ikke betalte for at se den....

Eh, hvor læser du det? Man kan da hoppe lige så tosset rundt i vob-filerne man
vil, uanset om filmen er piratkopieret eller ej :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian K

Dato : 30-05-06 23:00

"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppen.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> være så jeg hoppede lidt i mellem vob filerne ...jamen det er da nogen
> gang utroligt hvor tyndt man kan lave en film -

Hejsa

Jeg er næsten enig - faktisk er den ganske udemærket. Historien holder vand,
skuespillerne er ganske gode. Det eneste problem er at effekterne nogen
steder er dårlige - men ikke nok til at ødelægge filmen. Faktisk er der
steder hvor den er RET spændende.

Måske du skulle give den en chanse til?

Fra : Elite Hunting

Dato : 31-05-06 01:12

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vand, skuespillerne er ganske gode. Det eneste problem er at effekterne
> nogen steder er dårlige - men ikke nok til at ødelægge filmen. Faktisk er

Den har fået 3.9 på imdb. 2657 film-fans kan umuligt tage
fejl. Det er ihverttlifælde nok til at jeg aldrig vil gi' den film
en chance.

Men Brian hvis du syntes denne hersens film er ganske ude-
mærket kan jeg godt blive lidt betænkelig ved din be-
gejstring for Running Scared ;- )

Fra : Brian K

Dato : 31-05-06 01:33

"Elite Hunting" <blatanikov@gang.rus> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men Brian hvis du syntes denne hersens film er ganske ude-
> mærket kan jeg godt blive lidt betænkelig ved din be-

Bemærk at jeg faktisk ikke roser den - jeg syntes bare ikke at den er SÅ
dårlig som Bo beskriver den - men jeg er også fan af film som indeholder
fremtids kriteriet - hvilket ASOT gør. En af de ting jeg kan lide ved den er
at i teorien holder måden de gør det på faktisk vand.

Skal jeg give den en overall karakter, scala 1 til 10 så får den 4 - udfra
en sci-fi freak (som mig) så får den 5.5.

Running scarede er et klart 10 tal - jeg så den alene i går aftes - så den
igen sammen med 7 venner (2 kvinder+5 mænd) i eftermiddags - alle 7 syntes
det var en afsindig fed film.

Tror det bliver svært at finde nogen som ikke kan lide den film (hvis de kan
lide Pulp fiction, Crash, The usual suspects, osv).

mvh
brian

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-06-06 21:53

Brian K skrev:

> [...]
> fremtids kriteriet - hvilket ASOT gør. En af de ting jeg kan lide ved den er
> at i teorien holder måden de gør det på faktisk vand.

Det vil jeg gerne høre om.

Jeg syntes nemlig ikke, at novellen holder vand, når man tænker over
det: Det er afsindigt vigtigt ikke at træde ved siden af stien, for så
kommer man til at træde på et insekt, hvis død kan ændre (for)historien.

Men man må gerne skyde en øgle, som alligevel skulle dø.

Men: Når man skyder øglen, i stedet for at lade den dø af et faldende
træ, så falder øglen et andet sted end hvor den ellers ville have været død.

Og hvor mange insekter vil en faldende øgle ikke dræbe, til
sammenligning med en menneskefod, som plantes ved siden af en sti?

Mikkel

Fra : Brian K

Dato : 12-06-06 23:29

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og hvor mange insekter vil en faldende øgle ikke dræbe, til sammenligning
> med en menneskefod, som plantes ved siden af en sti?

Nu er forklaringen i filmen at øglen ville dø 1 - 2 minutter efter af lavaen
fra den vulkan som man ser er i udbrud. Sommer fuglen som de træder på ville
sikkert have været fløjet væk.

Jeg syntes at historien holdt godt vand mens man så filmen - men det er vel
givet at selv den bedste film (Sci-fi) kan gennemhulles bagefter - hvis man
begynder at se på detaljer - selv Starwars, terminator, osv. Jeg hæfter mig
mest ved om filmen holder mens jeg ser den og at jeg ikke umiddelbart efter
filmen tænkte "hov... det der var da for latterligt" og den reaktion sad jeg
ikke med efter filmen - det eneste jeg syntes var synd, var som sagt nogle
af special effekterne.
Selv nu efter der er gået over 6 - 8 mdr siden jeg så den - syntes jeg
faktisk at det var en OK film - og får faktisk (utroligt nok) lyst til at se
den igen.

Men enig - det er IKKE en af de film som går over i historien som en top 100
bedste film. Men at sige den er totalt umulig og ligefrem advare folk mod at
se den - og samtidig sige "jeg så den ikke engang færdig" - det syntes jeg
er forkert.

Mvh
Brian

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 13-06-06 01:19

Brian K skrev:
> [...]
> fra den vulkan som man ser er i udbrud. Sommer fuglen som de træder på ville

O.k., den antagelse man skal acceptere er vel så, at Tordenøglen ingen
sommerfugle dræber i sit fald, m.a.o. at den ikke dræber noget, som
ville kunne have overlevet lavaen.

> [...]
> se den - og samtidig sige "jeg så den ikke engang færdig" - det syntes jeg

O.k., jeg kunne faktisk godt tænke mig at se, hvordan den historie
bliver fortalt.

Mikkel

Fra : Brian K

Dato : 13-06-06 00:38

> O.k., den antagelse man skal acceptere er vel så, at Tordenøglen ingen
> sommerfugle dræber i sit fald, m.a.o. at den ikke dræber noget, som ville
> kunne have overlevet lavaen.

Så vidt jeg husker handler det ikke om at "der bliver slået en sommerfugl
ihjel", men om at lige præcis DEN sommerfugl bliver slået ihjel - altså at
det er effekten af lige præcis den sommerfugl - effekten var blevet en anden
hvis det havde været en anden sommerfugl - forstår du?

Og var der ikke også noget med at det også havde en AFGØRENDE effekt at
sommerfuglen rent faktisk var blevet taget med tilbage til laboratoriet (du
husker vel nok at det filter som skulle forhindre at noget blev taget med
tilbage fra fortiden - var blevet slået fra af sparehensyn). Så vidt jeg
husker var der ikke selve det at sommerfuglen var blevet slået ihjel der var
udslags effekten, men det at den var blevet bragt med tilbage til nutiden!

> O.k., jeg kunne faktisk godt tænke mig at se, hvordan den historie bliver
> fortalt.

Ikke forstået. Har du ikke set filmen?

Fra : Brian K

Dato : 13-06-06 01:00

> [...]
> der var udslags effekten, men det at den var blevet bragt med tilbage til

Fra traileren:
http://www.imdb.com/title/tt0318081/trailers-screenplay-E25027-8-4

"In the future timetrawel will be possibel.... BUT there is one rule!!!!
DONT BRINGE ANYTHING BACK!!"

Så den afgørende ting er altså ikke at "sommerfuglen eller øglen bliver
slået ihjel (der er en vulkan få kilometer væk der eksplodere - så det er
hamrende ligegyldigt). Det er det at sommerfuglen kommer med tilbage og
slipper igennem filtret (som jo er slået fra) der gør at hele økosystemet
fucker up. Netop pga af at den sommerfugl som burde have været død under den
kæmpe eksplotion fra vulkanen - pludslig er i live - eller rettere var i
live indtil "nutiden". Giver det mere mening nu?

Prøv at se filmen igen, tror at du har overset noget (hvis du altså har set
den?)

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 13-06-06 02:22

Brian K skrev:

> [...]
> det er effekten af lige præcis den sommerfugl - effekten var blevet en anden
> hvis det havde været en anden sommerfugl - forstår du?

Jeg forstår godt, hvad du mener, det handler vel om at vi netop ikke kan
vide, hvad effekten bliver, men at der bliver en effekt er helt sikkert...

> [...]
> udslags effekten, men det at den var blevet bragt med tilbage til nutiden!

Det husker jeg så ikke, men måske har jeg bare glemt det.

> Ikke forstået. Har du ikke set filmen?

Nej, jeg har kun læst novellen (for mange år siden).

Mikkel

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-06 15:28

On Tue, 30 May 2006 23:59:47 +0200, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

>"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppen.invalid> skrev i en meddelelse
>
>Hejsa
>
>Jeg er næsten enig - faktisk er den ganske udemærket. Historien holder vand,

Puhh Nahh ... jeg synes sgu godt nok det jeg har set var tyndt

>skuespillerne er ganske gode.

ja kingsly er med ( han må ha manglet til terminen

>Det eneste problem er at effekterne nogen

jeg vil ikke sige det er det enste problem - men det er et af det
større problemer - du milde der i starten hvor de går i "jubglen" eter
en dinusauer som skal skydes ...

>steder er dårlige - men ikke nok til at ødelægge filmen. Faktisk er der
>steder hvor den er RET spændende.

Nahh min tid er for kostbare til nogen steder og det har jeg for
mange film til har lige samlet dem fra jeg ikke har set der var 89
der havde min interesse + der er serier jeg slet ikke er begyndt på
eller sessoner jeg har til gode

>Måske du skulle give den en chanse til?

Puhh ...ja så skal jeg til bunds i dem jeg har først (som jeg ikke har
set ) og der er well 150 dvd er mindst ..

Fra : Per

Dato : 31-05-06 12:49

"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppen.invalid> wrote in message
> [...]
> være så jeg hoppede lidt i mellem vob filerne ...jamen det er da nogen
> gang utroligt hvor tyndt man kan lave en film -

"Jeresica Park" ;?

Men hvis du ikke er til den slags film hvorfor i alverden ser du den så?

Nå men jeg har nu også konkluderet at den film ikke er værd at spille 5
minutter på. Effekterne ligner noget real-time rendering fra en PS2.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-06 15:50

On Wed, 31 May 2006 13:48:39 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppen.invalid> wrote in message
>
>"Jeresica Park" ;?
>
>Men hvis du ikke er til den slags film hvorfor i alverden ser du den så?

Hmm de bedste film og i den række følge der er lavet imho er :
1.)apocalypso now
2.) Deer hunter
3.) Angel Haert
4.) The wall
5.) Empier of the sun
6.) The Doors ( olivor stone )
7.) Thelma & Louise
8.) Leaving LasVegas
9.) Terms of enderment ( me jack nicholson )
10 .) Wings of desier el. himlen over Berlin
11.) Ordinary peopel
12 .) As good as it gets
13.) Laura palmers sidste dag + hele twin peaks seriem
14.) Matador
15.) Forbrydelsens element
16.) onskabens øjne
17.) Hanibal
18.) Munich
19.) Manhunter
20.) Alterd states

ja der er flere men det er de bedste film synes jeg og i den givne
række følge ....Jeresica Park har jeg set jeg gad ikke eje dem om der
så var en der ville forære mig dem ...

>Nå men jeg har nu også konkluderet at den film ikke er værd at spille 5
>minutter på. Effekterne ligner noget real-time rendering fra en PS2.

ja a sound of thunder den er frygtelig - men jeg hmm købte den i den
tro at det var en film ved samme navn med ham der spiller karate kid
en rigtig fed film om en dreng der opsøger sig far - der har slået sig
ned sammen med andre vet s i skoven efter vitnam krigen.

ja gu er det en b film men jeg synes den er fed.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-06-06 00:44

On Wed, 31 May 2006 16:49:49 +0200, Bo M Mogensen

ahh jeg glemte lige :0)
paris texas
til verdens ende (wim wender )
Christiane F
a sence of woman
the 9 gath

Fra : Peter Heide

Dato : 01-06-06 02:10

> ahh jeg glemte lige :0)
> paris texas
> til verdens ende (wim wender )
> Christiane F
> a sence of woman
> the 9 gath

Tak for det Bo. Nu kan jeg sove roligt i nat.

Fra : Doctor Tennant

Dato : 01-06-06 14:26

> Hmm de bedste film og i den række følge der er lavet imho er :
> 1.)apocalypso now

Apo hvad for noget Calypso Now? *G*

Jeresica Park?

Terms of Enderment??

wtf???

spellcheck please...

HC

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-06-06 15:09

On Thu, 1 Jun 2006 15:25:50 +0200, "Doctor Tennant"
<buggeroff@bloodyspammers.net> wrote:

>Apo hvad for noget Calypso Now? *G

ja ok det var morsomt - om end man må betragte dig som en film
ignorent hvis du ikke kender den Coppola - jeg ville nok vælge et
andet forum hvis du ønsker at gøre et seriøst indtryg -
indrømmet ingen er forpligtiget over evne og der skal da også være
plads til folk med nedsatte åndsevner samt børn og muntre teengager i
homonernes vold og hindsides forstandens virke -

men det var den her :
http://www.imdb.com/title/tt0078788/

fut : dsm

Fra : Per

Dato : 01-06-06 15:54

> Hmm de bedste film og i den række følge der er lavet imho er :
> 1.)apocalypso now
> 2.) Deer hunter
> 3.) Angel Haert
> 4.) The wall
> 5.) Empier of the sun
> 6.) The Doors ( olivor stone )
> 7.) Thelma & Louise
> 8.) Leaving LasVegas
> 9.) Terms of enderment ( me jack nicholson )
> 10 .) Wings of desier el. himlen over Berlin
> 11.) Ordinary peopel
> 12 .) As good as it gets
> 13.) Laura palmers sidste dag + hele twin peaks seriem
> [...]

Eh hvorfor (forsøger) lister du de film? Det har da ingen relevans til mit
svar.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-06-06 14:35

Doctor Tennant wrote:

> Apo hvad for noget Calypso Now? *G*

Latino versionen med Ricky Martin - har du ikke set den????

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-06-06 15:13

On 1 Jun 2006 06:35:00 -0700, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Latino versionen med Ricky Martin - har du ikke set den????

jeg er egentligt lidt skuffe over det her indlæg Lars du plejer både
at være en vidne og givne skibent - så det ærger mig mere at se dig på
her plan - ind selve indlæget - manden du svare er en tåbe fred være
med det - hvis han ikke kan mere så er det nu en gang sådan det er
men du plejer faktisk at ligge en del trin op som en der bidrager til
dansk usnet med din viden og meninger ....

nå det høre ikke til her så :

fut : dan

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-06-06 15:50

Bo M Mogensen wrote:

> jeg er egentligt lidt skuffe over det her indlæg Lars du plejer både
> at være en vidne og givne skibent - så det ærger mig mere at se dig på
> her plan -

Det må du undskylde, det var blot en joke og på ingen måde ment som
en fornærmelse.

Stavefejlene var jo på ingen måde meningsforstyrrende så de generede
mig slet ikke.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-06-06 17:29

On 1 Jun 2006 07:49:46 -0700, "Lars Hoffmann"
> [...]

>en fornærmelse.
>
>Stavefejlene var jo på ingen måde meningsforstyrrende så de generede

Nå men det er da ok - der er bare en del tågehoveder på usnet og de
ryger continuerligt i ens kill filter men som sagt er det ærgeligt når
det kommer fra en skribent man ved der kan bedre ... men på den anden
side så kan jeg jo også blive for sart :)

fut snak,snik