Samtalekøkkener
Fra : Max

Dato : 30-05-06 19:57

Hej

Glem køkkenet og sats på lokummet :)

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3759812/

Mvh Max

Fra : Brian K

Dato : 30-05-06 21:15

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej
>
> Glem køkkenet og sats på lokummet :)
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3759812/

åhh jo, men vist en gammel nyhed

> Mvh Max

Mvh
Brian

Fra : Erling Hansen

Dato : 31-05-06 09:42

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej
>
> Glem køkkenet og sats på lokummet :)
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3759812/
>
> Mvh Max

Jeg har længe undret mig over den dér dille med store, kostbare
samtalekøkkener. I mine sidste 10 år som lærer var ungernes store
problem, at familien så godt som aldrig spiste sammen. Far var lige
kørt, når mor kom hjem, lillesøster var til ridning ved spisetid, og
storebror havde ro-træning om eftermiddagen, inden han gik i
skakklubben. Hvis far var 5 minutter for sent med aftensmaden var mor på
vej ud af døren til håndbold osv. osv. osv.

Det dér aspekt med at få fred for kvinderne føles meget rigtigt!
Mvh
Erling

Fra : Jan Jeppesen

Dato : 31-05-06 12:36

> [...]
> skakklubben. Hvis far var 5 minutter for sent med aftensmaden var mor på
> vej ud af døren til håndbold osv. osv. osv.

Helt enig. Det har også undret mig omkring det praktiske med et stort
køkken. Har altid haft et "Kabys-køkken" (nærmest en gang med køkkenborde på
hver side). Man skal ikke rende efter tingene, men blot vende sig om,
hvilket er rigtigt godt i tilspidsede situationer..

Men selvfølgelig er et samtale-køkken da flot. Bare synd folk tit ikke har
råd til at lave mad i det, når det har kostet 100.000 - 300.000 kr.

Mvh.
Jan

Fra : Max

Dato : 31-05-06 14:13

Hej Jan

> køkkenborde på hver side). Man skal ikke rende efter tingene, men
> blot vende sig om, hvilket er rigtigt godt i tilspidsede situationer..

Jeg har lige været på husudstilling, og de køkkener jeg så var
ihvertfald ikke lavet som arbejdspladser, man render sig ihjel
mellem komfur og køleskab, men stort og flot ser det jo ud,
specielt med det tåbelige emfang over kogeøen der sørger
for at man ikke kan se hinanden.

Mvh Max

Fra : Jan Jeppesen

Dato : 31-05-06 18:32

> [...]
> mellem komfur og køleskab, men stort og flot ser det jo ud,
> specielt med det tåbelige emfang over kogeøen der sørger

Hej Max

Ja, helt rigtigt, men til gengæld kan man få et emfang med fladskærms-tv
til, tror jeg nok 30.000,- så kan man da se fedtet fjernsyn

Mvh.
Jan

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-06-06 09:51

"Jan Jeppesen" <jan.jeppesen@stofanet.dk> on onsdag 31. maj 2006 at 19:32
+0100 wrote:
>Ja, helt rigtigt, men til gengæld kan man få et emfang med fladskærms-tv
>til, tror jeg nok 30.000,- så kan man da se fedtet fjernsyn

Det er ret ironisk at se alle disse store og glansbilledeagtige køkkener,
når man samtidig ved at Danmark er et af de lande i verden hvor forbruget
af halv-fabrikata og færddigretter er størst.

Jeg har noteret mig at den store køkkenmode for tiden er højglanskøkkener.
Hvis man skal lave mad i sådan et og stadig have det til at skinne, skal
man da nærmest have ansat en hushjælp, der ikke skal lave andet end pudse
og polere i køkkenet

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-06-06 13:11

Frank Løkkegaard skrev i
fc.0073fb6b078b1ca83b9aca009b69b213.78b1cdc@net.dialog.dk dette:

> køkkener, når man samtidig ved at Danmark er et af de lande i verden
> hvor forbruget af halv-fabrikata og færddigretter er størst.

Er det det?
(Spørgsmålet er ikke polemisk ment!)

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Max

Dato : 01-06-06 10:32
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-06-06 14:47

"Jan B¯gh" <spamhater@nowhere> on torsdag 1. juni 2006 at 14:11 +0100
wrote:
>Er det det?
>(Spørgsmålet er ikke polemisk ment!)

Ja - har lidt halvtravlt lige nu, men har helt sikkert et link liggende.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-06-06 16:25

Om danskernes forbrug af færddigretter:

Flere spiser færdigretter
- Medierne giver fra tid til anden indtryk af en meget travl hverdag med
masser af fast-food og måltider, der springes over. I 1995 undersøgte vi
forbruget af færdigretter. Fire procent spiste dengang færdigretter flere
gange om ugen. Procentdelen er ikke steget siden. 20 procent spiste
færdigretter 2-3 gange om måneden. Det er nu steget til 21 procent. 48
procent angav i 1995, at de sjældent spiste færdigretter, og den
procentdel er nu nede på 37. Så flere danskere spiser nu færdigretter, men
slet ikke i det omfang som man fra medierne får indtryk af

Kilde: http://www.hjerteforeningen.dk/sw29016.asp

Så stigende forbrug, omend ikke så voldsomt som jeg huskede det.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Heidi

Dato : 01-06-06 20:46

Vores nye køkken er næsten færdigt - og jeg kan ikke lade være med at
more mig lidt over at det opfylder alle de negative ting i nævner i
denne tråd:

- Stort køkken-alrum-(stue) - med ø, så det er vel et samtalekøkken
- Højglans - som i øvrigt skulle være nemmere at holde rent, da sorte
fingre feks er nemmere at vaske af end på mat materiale
- Frithængende emhætte over øen - som vi nu fint kan se ind under

Og der er sikkert flere ting som andre ville finde uhensigtsmæssige -
feks. at vi har både vask og kogeplade på samme side i øen, så der kun
er lidt afstand imellem (da vi har valgt en ret bred vask) - hvor skal
man så stå og arbejde? (Feks. ved den anden bordplade ved væggen - eller
på den anden side af øen - eller for bordenden - eller....)
Eller at kogepladen er for tæt på den ende af bordpladen hvor man kan
sidde på sin barstol og følge med i madlavningen - jaa, men vores køkken
er ikke lavet til små børn, men til os.

Nå men vi er meget glade for vores samtalekøkken - også selv om vi
spiser fastfood engang imellem

--
Heidi

Fra : Jan Jeppesen

Dato : 01-06-06 22:36

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er ikke lavet til små børn, men til os.
>
> Nå men vi er meget glade for vores samtalekøkken - også selv om vi spiser

Hej Heidi

Næ hør nu lige engang, jeg synes netop det er fedt at i har fået bygget et
køkken efter jeres specifikationer, hvor i netop bl.a. har taget hensyn til
emfangets placering, personlige ønsker osv. Jeg synes bare det efterhånden
er blevet lidt polemisk omkring reklamer/opstillinger med skøre, meget dyre
og ikke særligt brugbare løsninger der ser godt ud, men er totalt ubrugelige
i praksis,,

Men ærligt talt, tillykke med jeres nye køkken!

Mvh.
Jan

Fra : Max

Dato : 02-06-06 07:44

Hej Heidi

> Vores nye køkken er næsten færdigt - og jeg kan ikke lade være med at
> more mig lidt over at det opfylder alle de negative ting i nævner i
> denne tråd:

Jeg syntes at pointen i hele diskusionen må være at man skal lave
sit køkken som det passer en og så være ligeglad med trend og
reklamer, de holder jo ikke i længden.

Mvh Max

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 02-06-06 08:20

"Jan Jeppesen" <jan.jeppesen@stofanet.dk> on torsdag 1. juni 2006 at 23:35
+0100 wrote:
>Men ærligt talt, tillykke med jeres nye køkken!

Ditto!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311