Bestemmelse af rhododendron
Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-05-06 19:06

Jeg er meget interesseret i om der findes en hjemmeside eller noget litt.,
der kan bruges til at bestemme art og species for rhododendron. Kan en eller
anden hjælpe?

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Anette

Dato : 30-05-06 23:00

Jan Bøgh wrote:
> Jeg er meget interesseret i om der findes en hjemmeside eller noget
> litt., der kan bruges til at bestemme art og species for
> rhododendron. Kan en eller anden hjælpe?

Denne her måske ?
http://www.rhododendron.dk/

/ Anette

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 02-06-06 12:56

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Denne her måske ?
> http://www.rhododendron.dk/
>
> / Anette

Jeg synes ikke, at man kan bruge den flotte nøgle i linket til ret meget
praktiskt.
Det ville være rart, om der var noget, der lignede den "lille flora" til
bestemmelse, men jeg mener, at der nu kun er genanalyser, der kan give noget
exact, og det er jo ikke praktisk muligt for "lægmand". En af mine C.
White's har henholdsvis gule og røde ganepletter på samme plante.
Jeg mener, der hersker nogen forvirring vedr. rhododendron efternavnene.
Eksempelvis har jeg set to forskellige slags "Furnivals Daughter"
afbilledet.
Når vi nu er ved det, tror jeg nu, at den rhododendron, du efterlyser navnet
på, er en Diadem - modsat, hvad jeg tidligere har ment.
Venlig hilsen
Aksel