Nyt grafikkort ny driver ?
Fra : Hagar

Dato : 30-05-06 16:55

Hej i gruppen

Jeg har købt mig et andet grafikkort, men skal jeg tænke på drivere i denne
forbindelse ?
Jeg har lige nu et Sapphire G9800 Pro kort i maskinen, jeg har købt et
Sapphire X800 GTO, skal jeg så tænke på at installere drivere, eller ligger
der i den massive mængde data man henter fra ATI en driver installeret til
det nye kort også ?

Hagar

Fra : Bruno

Dato : 30-05-06 17:40

Hagar wrote:
> [...]
> der i den massive mængde data man henter fra ATI en driver installeret til

Den pakke du taler om indeholder ganske rigtig drivere til begge
kortene, men derfor bør du nu alligevel gennemføre de sædvanlige procedurer.

Jeg vil anbefale følgende metode.

1. Afinstaller de gamle drivere.
2. Sluk computeren og skift kortet.
3. Start computeren igen og installer driverne.

Bemærk forøvrigt at der kom nye ATI drivere for et par dage siden, og
der er endda tale om drivere som giver ekstra features til ældre kort
som X800 og sågar 9nnn serien.

Mvh

Bruno

Fra : Kim

Dato : 31-05-06 21:19

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev
> Bemærk forøvrigt at der kom nye ATI drivere for et par dage siden, og der
> er endda tale om drivere som giver ekstra features til ældre kort som X800
> og sågar 9nnn serien.

Har du et link ?

Jeg kan kun finde Catalyst 6.5 Windows XP på
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

Mvh Kim

Fra : Bruno

Dato : 31-05-06 23:14

Kim wrote:
> "Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev
>
> Har du et link ?
>
> Jeg kan kun finde Catalyst 6.5 Windows XP på
> https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

Du har fundet den rigtige. Her er et link til de tilhørende release notes:

https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/drivers/Catalyst_65_release_notes.html#248116

Mvh

Bruno