Problemmer med lygte!!
Fra : molar2k@gmail.com

Dato : 30-05-06 15:55

Hej NG
Jeg har lige købt en ny dykker-lygte.
I mandags ville jeg så lige aflade den helt i håndvasken. 5 min
senere kommer jeg tilbage og lygte-hovedet er nu halvt fyldt med vand!!
Det kan man ved praktisk taget ikke kalde nogen succes.
Lygten er en OceanPro LL3 IRC 65
Er der nogen der har haft samme problem? Eller er det bare et skod
produkt?

vh. Morten

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-05-06 16:01

molar2k@gmail.com wrote:
> [...]
> Lygten er en OceanPro LL3 IRC 65
> Er der nogen der har haft samme problem? Eller er det bare et skod

Det er ikke den første OceanPro lygte der har taget vand ind! (har selv
een som ikke længere egner sig som dykkerlygte).

Men tag fat i Carlsens Dykkercenter (er vel der du har købt den) og brok
dig, en ny lygte skal naturligvis være tør :-|

Thomas

Fra : molar2k@gmail.com

Dato : 30-05-06 16:05

Problemmer = Problemer

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 31-05-06 08:41

Jeg har også en OceanPro LL3 som tog vand ind på et dyk på Robert for 1.5 år
siden men fik dog reddet den ved at bore nogle huller og trække nogle
nye ledninger inde i hovedet (pga. rust). Min makker dykker (stadig) med en
LL3, men på vores sidste tur til Malta begyndte inderglasset at revne på et
70m+ dyk og det er blevet værre siden

Jeg bruger den nu kun som backup på længere turer, da jeg købte en ny primær
lygte Mal Lightning HLD4 til 10Kkr. men sendte den til Tyskland i går, da to
af de fire LED's ikke virkede mere efter kun et år Min anden makker har
en HLD3 som også lige har været i Tyskland, da den tog vand ind i Sverige på
et 80m+ dyk. Så jeg kommer nok til at dykker med min LL3 i Pinsen.

Jeg har også en M&M Magnum Tec 3 som jeg bruger på rejser, og den har virker
fint, dog er batteriet begyndt at drille på det sidste.

Det skal lige siges at alle tre lygter er rated til 200m.

Så jeg synes det er lidt svært at sige om pris er ensbetydningende med lang
levetid, eller om jeg/vi bare har været uheldige.

/Sune

Fra : molar2k@gmail.com

Dato : 31-05-06 20:38

Det er bare utroligt at man kan sende en mand til månen, og så kan
man ikke lave en dansk produceret dykkerlygte, der kan klare en tur i
håndvasken.

vh. Morten

Fra : TT

Dato : 01-06-06 09:07

<molar2k@gmail.com> skrev i en meddelelse
Det er bare utroligt at man kan sende en mand til månen, og så kan
man ikke lave en dansk produceret dykkerlygte, der kan klare en tur i
håndvasken.

vh. Morten

Det kan man da også, bare ikker der hvor du har købt den

Min kan da godt holde til vasken, men badekarret er for meget ...
-TT

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 01-06-06 14:59

Hej Morten
Dem jeg kender der har Ocean Pro lygter virker uden problemer
men ring eller skriv
http://www.cdcdyk.dk/udvikling/

MVH Svend Erik

Fra : carlsen

Dato : 03-06-06 16:35

Fra : carlsen

Dato : 03-06-06 17:20

molar2k@gmail.com skrev:

> [...]
> Lygten er en OceanPro LL3 IRC 65
> Er der nogen der har haft samme problem? Eller er det bare et skod

hei morten
det er med stor interesse jeg læser dit indlæg ang. dykkerlygten
oceanpro LL3
irc65, hvor du skriver at lygte hovedet blev fyldt med vand i
håndvasken ??
har du selv skiftet pærer på lampehovedet ???
da jeg ved at alle lampehoveder bliver tryktestet efter samlig, og er
tryksikret fra
leverandørens side før levering, så det må det være en glemt oring
i frontet af hovedet.
har du så også et defekt batteri, da det er helt normalt ved
vandintrængen i lampehovedet, at dit batteri afbrændes, skynd dig og
kontrolere dette.
prøv samtidig at tjekke leverandørens hjemmeside www.oceanpro.dk , da
jeg har svært
ved at lokaliserer dine typebetegnelsen på lygten, LL3 ???
oceanpro lygteprogram hedder, Lazerpack 90 adv9, Lazerpack 90 adv short
3,6
lazerpack 90 LDB 4,5 og alle dobbelt pack hedder TWIN,
Lygtehovederne hedder Lazerlight IRC50/IRC60/IRC70, hvilken model er
det du har???
er dit lygtehoved blåt ???
Hvis du har et alvorligt problem med din lygte vil jeg meget gerne
hjælpe dig,
ring venligst 98 190236

Hans-Henrik Carlsen