Hvordan forbinder man en Powerbook til Win~
Fra : B. Westy

Dato : 03-01-01 08:19

Hvordan forbinder jeg min PowerBook Duo 250
til min PC??? Duo'en har kun en modem port (seriel tror jeg!),
som sandsynligvis kan køre appletalk ell. TC/PIP. Jeg har allerede
et MAC modem kabel, som passer til et
standard eksternt PC modem (RS232).
Samme kabel har jeg brugt til at tilkoble Duo'en til internettet.
Kan dette kabel forbindes med PCen??

Hvis dette er et forkert
forum for ovenstående spørgsmål, vil jeg meget gerne
guides til at passende forum (gerne internationalt).

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 22-01-01 00:13

Jeg tillader mig at svare på et gammelt indlæg:

B. Westy <bwrasmus@digiquant.com> wrote:

> [...]
> et MAC modem kabel, som passer til et
> standard eksternt PC modem (RS232).
> Samme kabel har jeg brugt til at tilkoble Duo'en til internettet.

Ja, hvis du hos en PC-forhandler køber et såkaldt "null-modem kabel" og
sætter det sammen med dit modem kabel. Du får sikkert også brug for en
dims til at samle kablerne - en såkaldt "gender changer", men tag dit
kabel med i byen og prøv. Jeg har gjort det sådan, men jeg har siden
loddet et kabel sammen med de rigtige stik.

Pas på at begge computere er slukket, når kablerne sættes i. Jeg _har_
brændt et par serielporte af.

Som software har jeg blot brugt terminalprogrammer, f.eks. Zterm til Mac
og den indbygger HyperTerminal i Windows. De understøtter begge Z-modem
protokollen til overførsel af arkiver.

Der findes et smartere program til at overføre arkiver mellem PC og Mac.
Det har været omtalt her i gruppen, men jeg husker ikke navnet.

> Hvis dette er et forkert
> forum for ovenstående spørgsmål, vil jeg meget gerne
> guides til at passende forum (gerne internationalt).

Det er helt rigtigt! Ellers kunne du prøve comp.sys.mac.portables

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 22-01-01 06:19

Thorkil Olesen <Dont.use.this.address@pip.dknet.dk> wrote:

> Der findes et smartere program til at overføre arkiver mellem PC og Mac.
> Det har været omtalt her i gruppen, men jeg husker ikke navnet.

StarGate

--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities