Ny emhætte og gaskogeplade
Fra : TT

Dato : 30-05-06 11:07

Hej,

Jeg skal have en emhætte til mit nye køkken, jeg syntes det er noget af en
jungle derude, alle erfaringer og preferencer modtages med glæde. (jeg har
kigget på Thermex 661 fra Punkt1 på tilbud til 5000 ?? mener jeg - men den
eksisterer ikke på Thermex hjemmeside.

Jeg skal også have en gas kogeplade til nedsænkning - jeg har/får bygas 2 og
den skal være 80 cm. gerne med 5 blus (wokblus) men syntes det er meget
svært at finde noget ?'

Mvh. TT

Fra : TT

Dato : 30-05-06 11:08

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og den skal være 80 cm. gerne med 5 blus (wokblus) men syntes det er meget

NB! Den skal være frithængende

-TT

Fra : Martin

Dato : 30-05-06 14:57

> [...]
> og den skal være 80 cm. gerne med 5 blus (wokblus) men syntes det er meget

Hvis kogepladen må være 90 cm, kunne Voss Frontline måske bruges - fås i
moduler af 30 cm.

/Martin

Fra : TT

Dato : 30-05-06 15:39

"Martin" <mb@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> "TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis kogepladen må være 90 cm, kunne Voss Frontline måske bruges - fås i
> moduler af 30 cm.
>
> /Martin

Iflg. Voss hjemmeside er de 36 cm. men de er da meget pæne...

-TT

Fra : Martin

Dato : 31-05-06 10:43

> "Martin" <mb@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Iflg. Voss hjemmeside er de 36 cm. men de er da meget pæne...

Hmm - det har du da helt ret i - altså bredden! Frontlineserien er
tilsyneladende blevet redesignet - jeg mener at den gamle model var 30 i
bredden, men det kan jo være ligemeget nu!

Jeg beklager mit fejlagtige svar!

/Martin

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 31-05-06 16:22

> [...]
og
> den skal være 80 cm. gerne med 5 blus (wokblus) men syntes det er meget

I stedet for at kigge på hvad emhætten hedder, så prøv at kigge på hvad den
kan trække ud af luft. Vi havde regnet med at skulle købe en her i foråret,
men så var der en hushandel der gik i vasken. Nok om det - Vi var ude ved
JKE Design og kigge på et køkken, og fik der at vide, at man ikke må vælge
dem med tal under 600m3 i timen. Der er mange andre navne end Thermex (som
jeg i øvrigt syntes trækker for dårligt ift. til prisen), og du kan finde
data på nettet om dem. Jeg fandt en, der kunne trække 1000m3 i timen og den
kostede svjh. 4000,- kr. Den var så godt nok væghængt, og jeg kan så ikke
lige huske, om den kunne leveres frithængende. Jeg kan heller ikke huske
navnet, men søg på "hårde hvidevarer" på Google, og så er det ellers bare om
at kigge de mange links igennem. God fornøjelse

Jesper

Fra : Heidi

Dato : 31-05-06 18:14

TT wrote:
> [...]
> glæde. (jeg har kigget på Thermex 661 fra Punkt1 på tilbud til 5000
> ?? mener jeg - men den eksisterer ikke på Thermex hjemmeside.

Vi har lige købt en Thermex Decor 600 med ekstern motor, som kan suge
1000 m3 i timen. Den bliver først sat op her i løbet af ugen, så jeg kan
ikke fortælle endnu hvordan den virker - men vender gerne tilbage hvis
du vil vide mere.

--
Heidi

Fra : TT

Dato : 01-06-06 09:09

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> m3 i timen. Den bliver først sat op her i løbet af ugen, så jeg kan ikke
> fortælle endnu hvordan den virker - men vender gerne tilbage hvis du vil

takker - og jeg vil meget gerne vide mere, det er et åbent køkken. Er der
andre der har nogle konkrete bud på en flot, billig, lydsvag og effektiv
frithængene ?

Hvad med gas kogesektioner, og vaske gode dårlige erfaringer.

-TT

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 01-06-06 18:46

> [...]
> frithængene ?
>
> Hvad med gas kogesektioner, og vaske gode dårlige erfaringer.

Skal du have en lydsvag emhætte/emfang, så skal du vælge en med ekstern
motor. Hvordan de suger ved jeg ikke, men støjkilden vil være længere væk,
og derved vil støjen naturligvis være mindre.

Med hensyn til gaskogesektioner, så er der mange bud på dem. Jeg kender
desværre ikke nogen, men da jeg, for mange år siden, havde et gaskomfur, var
jeg utrolig glad for det. Det tog lidt tid at vænne sig til det, men når man
først havde lært det at kende, var det noget af det bedste, at lave mad på.

Jesper

Fra : Heidi

Dato : 01-06-06 20:50

TT wrote:
> Hvad med gas kogesektioner, og vaske gode dårlige erfaringer.

Vi har valgt en silgranit vask som på linket her
http://www.blanco.dk/page.asp?MC=displayIvgProdukt.asp&VareNr=511790&CategoryID=1&MainID=56
og i samme farve.
Den er ikke tilsluttet vand endnu, så jeg har endnu tilgode at prøve den
rigtigt - men jeg er ret sikker på vi bliver glade for den, da den
skulle være meget slidstærk og modstandsdygtig overfor farve osv.
Men jeg vender også gerne tilbage med erfaringer med den om en uges tid
eller to

--
Heidi