Flaske fabrikater.
Fra : Ole Bro

Dato : 30-05-06 10:36

Hej,

I vores klub er det netop besluttet at investere i en ny kompressor.
Ved samme lejlighed bliver der købt et udtag til 300 bar sådan bare
for at vi i fremtiden også kan fylde 300 bars flasker.

Diskussionen er nu åbnet vedrørende flaske vægt 200 bar kontra 300
bar.
Jeg har fundet en konplet produktions liste fra Faber og jeg har kikket
på Worthington Heisers's hjemmeside for en lignende liste, dog uden
det store held.

Jeg er klar over Van der Vaal og ideal gas teorierne. Det går
udelukkende på vægt. 2 x 6 x 300 bar vil veje ca. 2.2 kg mere end 1 x
15 x200 bar (Faber tal)

Er der nogen der kan hjælpe med andre fabrikater, vægte, diametre
osv, så vi rigtig kan få en god diskussion på en klubaften.

Jeg ved at flere allerede er begyndt at kikke i sparegrisen, så de kan
stå klar ved kompressoren, når den bliver sat op til august.

mvh.

Ole

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 31-05-06 05:25

Hej Ole, det lyder godt at vi måske snart skal have ny kompressor i klubben.

Jeg fandt denne tyske side, hvor der står lidt om vægt for 200/300 bars
flasker i vand og på land. Det står under Flaschen.

Hilsen Bjarne

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 31-05-06 05:27

Ups, jeg glemte linket.