mur afdækning
Fra : kk@kk.dk

Dato : 30-05-06 10:23

Jeg har en fritstående mur som delvist bruges ifbm. carporten. Oven på muren
sidder nogle grafitplader, som er meget forvitrede, hvilket har betydet at
de øverste lag mursten er gået løs.

Hvad kan jeg bruge som overlag på muren istedet for de gamle grafit plader?
Mange mure har teglsten, men er der ikke andre løsninger?

Mvh Kim

Fra : Jib

Dato : 30-05-06 15:18

kk@kk.dk kom med følgende:
> [...]
>
> Hvad kan jeg bruge som overlag på muren istedet for de gamle grafit plader?
> Mange mure har teglsten, men er der ikke andre løsninger?

Nu ved jeg ikke lige hvad grafitplader er ( eternit måske ?? ), men
hvis oversiden af din mur er i nogenlunde god stand kan du montere
noget tagkrydsfiner med en lille hældning og så enten få brændt pap på
eller få beklædt det med zink eller stål ( fåes i et utal af farver se
evt hos Corus byggesystemer ) Det du søger hedder en murkrone. God
fornøjelse med projektet.

Jib

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 31-05-06 11:04

Jib wrote:

> Nu ved jeg ikke lige hvad grafitplader er ( eternit måske ?? ),

Mon ikke det er skifer?

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : tobias

Dato : 30-05-06 17:28

Hej

Prøv http://www.polysan.dk/ og under produkter vælger du "murafdækninger".

Tom Andersen

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 30-05-06 18:32

> [...]
>
> Hvad kan jeg bruge som overlag på muren istedet for de gamle grafit plader?
> Mange mure har teglsten, men er der ikke andre løsninger?

Mange mure har også andet - hvorfor kontakter du ikke din
lokale tømmerhandel - de har da masser af brochurer på det.

Før dansk - nu Tjekkisk Eternit har stadig afdækninger
Polysan som nævnt
De fleste betonværker, og diverse hjemmelavet med
metal og lign. som nævnt.