border-collapse i FF
Fra : Morten Klit

Dato : 30-05-06 09:41

Hej.
En anden lille ting, der har drillet mig i et par timer. Hvis jeg
skriver følgenden, ser det ens ud i IE og FF:

table, table *
{
border: solid 1px #7DC5B1;
}

Men hvis jeg tilføjer denne linie:
border-collapse: collapse;
så forsvinder min venstre border i FF. (Det ser fint nok ud i
IE).

Jeg kan så tilføje:
border-left-width: 2px;
hvilket giver det rigtige resultat i FF, men det bevirker
selvføgelig så, at man i IE får en 2px border i venstre side.

Hvordan får man FF til opføre sig ordentligt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 30-05-06 10:26

Hej Morten!
"Morten Klit" <morten@klit.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvføgelig så, at man i IE får en 2px border i venstre side.
>
> Hvordan får man FF til opføre sig ordentligt?

Du mener: Hvordan får jeg IE til at opføre sig ordenligt?

For det er FF, som læser koden korrekt (ellers er der noget, jeg har
misforstået totalt!), for når man sætter border-collapse:collapse; skal det
tolkes således, at når 2 elementer med ramme støder op til hinanden, skal
rammerne smelte sammen, så den har samme tykkelse over det hele.
Prøver at illustrere:

border-collapse:seperate;
__________________________ __________________________
|__________________________| |__________________________|

border-collapse:collapse;
|___________________________|__________________________|

Håber du forstår meningen...?

Men jeg kan ikke helt huske tricket, som får begge browsere med.
Det kan også være noget andet som spiller ind, men det er svært at se uden
et link til din hjemmeside....

Altså: Prøv at komme med et link til problem-siden, så kan jeg og andre
meget nemmere hjælpe dig....

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.pe-vagtservice.dk/,
http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-05-06 10:34

Morten Klit skrev:

> Men hvis jeg tilføjer denne linie:
> border-collapse: collapse;
> så forsvinder min venstre border i FF. (Det ser fint nok ud i
> IE).

Har du et link til din side. Det er lettere at vurdere et problem
når man kan se det online.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten Klit

Dato : 30-05-06 12:25

Tak for svarene. Jeg ville lige lave et simpelt eksempel, som jeg
kunne uploade til jer. Men deri havde jeg ikke problemet, så det må
have haft noget at gøre med den div jeg havde det hele liggende i.
Jeg har løst det hele ved at give tabellen en margin-left på 1px. Så
kan man også se den venstre border i FF.