Opsætning Counter Strike Source, samsung 9~
Fra : sfc

Dato : 29-05-06 13:53

Jeg har en Samsung SyncMaster 913b(fladskærm med 8ms), og spiller lidt
Counterstrike Source, men syntes ikke spillet kører så godt.
Har i nogen ide'er til hvad jeg skal rode med i spillet eller på skærmen så
det kan køre lidt bedre, eller er skærmen bare ikke god nok?

WIndows XP pro
2 Gb ram
7900 GT grafikkort
3800+ Cpu

Mvh Sid

Fra : BuFFerz

Dato : 29-05-06 13:55

Skærmen har ikke så meget at sige.
Mere hvilket grafik kort du har samt hvor hurtig din CPU er.

og hvilken opløsning du kører spillet i.

Fra : sfc

Dato : 29-05-06 14:11

"BuFFerz" <nospam@tomesdfsdfs.dfsklh> skrev i en meddelelse
> Skærmen har ikke så meget at sige.
> Mere hvilket grafik kort du har samt hvor hurtig din CPU er.
>
> og hvilken opløsning du kører spillet i.

Spiller i 1280*1024..
Spillet kører fint på en alm. crt skærm, så computeren skulle være hurtig
nok.
Går ud fra at spillet skal tweakes lidt til fladskærm?

Fra : JK

Dato : 29-05-06 14:55

On Mon, 29 May 2006 15:11:06 +0200, "sfc" <sfcFJERN@FJERNtiscali.dk>
wrote:

> [...]
>nok.
>Går ud fra at spillet skal tweakes lidt til fladskærm?

En fladskærm skal have opdateringsfrekvensen sat til 60 Hz, og højest
75 (hvor en CRT skærm normalt køres med 85-100 Hz).

Ellers er der ikke opsætninger at gøre.

Naturligvis kan man indstille intensitet og kontrast. Dette gøres
normalt i grafikkortets driver, hvor også opdateringsfrekvensen
indstilles:

højreklik på din windows-baggrund, vælg egenskaber og avanceret. Så er
der mange faneblade med justeringer for grafikkort.

Jeg vil anbefale, at skrue voldsomt ned for intensiteten og også for
kontrasten. Men det er lidt forskelligt fra skærm til skærm. Ialfald
kan du gøre denne indstilling i windows, uden at køre spillet.

mvh

John

Fra : BuFFerz

Dato : 31-05-06 17:31

> Spiller i 1280*1024..

Ved godt der er "LCD Opløsningen"
- men prøv at vælge en lavere.

Fra : thomas nygaard

Dato : 07-06-06 21:12

hvorgammel er din pc? er det 32mb, 64 mb, 128 mb, 256 mb eller 512 mb grafik
kort?