LiveCam over Internettet via Medie Player
Fra : Jan Pedersen

Dato : 23-01-01 16:48

Hejsa

Hvordan laver man en live transmission, over Internettet i MS Medie Player
eller i Real Player???

Jeg er klar over at det kræver en god forbindelse for at få det til at køre
ordentligt.

--
Jan Pedersen

Fra : KeZZe

Dato : 23-01-01 17:59

> Hvordan laver man en live transmission, over Internettet i MS Medie Player
> eller i Real Player???

Med Realplayer kan man lave HTTP-streaming, dvs. ikke nogen speciel server.
Jeg mener, at Media Player skal have en speciel server for at virke. Den
følger med Windows 2000 Server-os'erne.

--
/KeZZe
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Hauge

Dato : 23-01-01 18:10

Hejsa

"KeZZe" <kezze@kezze.dk> wrote in message
> Med Realplayer kan man lave HTTP-streaming, dvs. ikke nogen speciel
server.
> Jeg mener, at Media Player skal have en speciel server for at virke. Den
> følger med Windows 2000 Server-os'erne.

Men kan hentes ved M$ gratis.

Mvh Hauge

Fra : Paw P Larsen

Dato : 23-01-01 18:16

Jan Pedersen in <cJhb6.58533$W81.668805@twister.sunsite.dk>:

>Hvordan laver man en live transmission, over Internettet i MS Medie Player
>eller i Real Player???

Til RealPlayer skal du bruge RealProducer og RealServer. De kan begge
hentes i Basic udgaver på deres website. RealProducer fanger og koder
indholdet, og sender det til RealServer. RealPlayer forbinder til
RealServer og modtager indholdet.

Jeg har aldrig prøvet med Media Player, men princippet er vist det
samme. De kan også downloades på Mickeysofts website.