Guildwars, fatter det ikke...
Fra : Klaus G.

Dato : 28-05-06 16:03

Hej.

Jeg har lige købt guildwars(ikke factions).

Jeg har valgt en necromancer, og er gået igang med at spille. Jeg får en
Primary Quest der hedder "Second Proffesion" af en NPC der hedder Armin, som
siger jeg skal snakke med Tydus, som siger jeg skal snakke med Armin igen,
som så siger jeg skal tage til "The Catacombs" og snakke med Munne, som
siger jeg skal snakke med Kasha, som siger jeg skal tilbage til Munne.

Ingen steder har jeg fået lov til at bruge min "skill points" som kan ses
når man trykker på "h". Jeg har brugt mine Attributes Point på "Blood
Magic", som er det jeg vil prøve.

Hvad nu? Kan ikke gennemskue at gennemføre den Primary quest.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 28-05-06 17:09

> Hej.
>
> Jeg har lige købt guildwars(ikke factions).

Nå, jeg tror at 10-øren er ved at falde nu... Jeg er Necromancer, men kan
vælge at blive en necro/elementalist, necro/warrior, necro/ranger, osv osv
osv? Det er det det der menes med secondary proffesion, ikke? Jeg troede det
var noget helt andet. Plejer altid at hedde class, og ikke proff.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : CasperR

Dato : 29-05-06 15:20

> [...]
> det
> var noget helt andet. Plejer altid at hedde class, og ikke proff.

Hey

Ja, det er det der menes med proff
Hvis du har brug for hjælp eller noget kan du bare skrive til mig i spillet,
mit navn er "Taffi Hackett"

/Capser

Fra : Klaus G.

Dato : 29-05-06 18:02

> Hvis du har brug for hjælp eller noget kan du bare skrive til mig i
spillet,
> mit navn er "Taffi Hackett"

Du kan svare her :) Findes der danske guilds?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Lars

Dato : 29-05-06 18:02

Hej folkens

Klaus G - undskyld jeg "hijacker" din tråd, men jeg har uddybende spørgsmål
til GuildWars og da dit spørgsmål er besvaret tænkte jeg det var ok at køre
videre i samme tråd....... og måske du også er interesseret i mine GW
spørgsmål. Beklager også lang post.

Efter at have været Diablo-narkoman købte jeg Guild Wars (Prophecies) i
forrige uge og er indtil videre positiv... Det tog også mig lidt tid at
hitte ud af det der med second profession og ikke mindst hvordan hulen man
fik gang i historien og komme videre - dvs. forskellen på quests og
missions. Min kære lvl14 elementalist/monk Lord Voldymort befinder sig nu i
Lich's Arch Kryta og der går nogenlunde... Spiller kun "single-player", dvs.
missions gennemføres kun vha. computer kontrollerede henchmen. Mine
spørgsmål er:

1) Lord Voldymort er iført Pyromancers armor og hos crafterne kan jeg kun
købe armors der er meget lig det jeg har. Dvs. i modsætning til Diablo synes
jeg ikke der er særlig mange spændende muligheder for at "special-udruste"
min character.... Er det noget der ændre sig i spillet eller gør jeg noget
forkert? De andre spillere jeg ser i byerne ser ud til at være meget
forskellige, men jeg har kun min kedelige pyromancer armor - hvordan kan
spillerne være så forskellige? Kommer der flere armors hos crafterne i og
med jeg kommer længere hen i spillet????

2) Som lvl14 i Lich's Arch har jeg endnu ikke brugt et eneste af mine
optjente skill points og har desuden optjent 33 attribute points. Jeg husker
at i Diablo var det en evig kamp for lige at få experience nok til næste
skills points, men i Guild Wars er jeg virkelig i tvivl om hvad mine skill
points skal anvendes til... Indtil videre har jeg fået alle mine skills ved
at gennemføre quests og klarer mig tilsyneladende ok.... Kan det oplyses om
det vil ændre sig jo længere jeg kommer i spillet? - Jeg har en forventning
om det, men undre mig over at jeg kan være kommet et stykke vej i spillet
uden af bruge et eneste skill point.

3) Som sagt spiller jeg - indtil videre - kun med henchmen. Jeg foretrækker
det fordi jeg ret pludseligt kan blive kaldt væk fra spillet og så ville
mine "menneskelige" medspillere sikkert blive ret trætte af mig. Kan det
oplyses om jeg vil have mulighed for at gennemføre spillet kun ved at
anvende henchmen eller vil det på et tidspunkt blive tvingende nødvendigt
for mig at alliere mig med andre spillere?

4) Hvordan med levelling? I Diablo var der lissom nogle tommelfingerregler
for hvilket level du skulle være på før du bevægede dig frem i spillet - til
nightmare og hell. Er der noget lignende for Guild Wars... Er som sagt lvl14
i Kryta lige nu... Skal jeg stoppe og stige i lvl før jeg bevæger mig
videre... Er der en tommelfingerregel for hvilken lvl jeg skal være før jeg
møder slutbossen osv???

Om nogen har andre lærerige erfaringer er jeg interesseret - også
hjemmesider med god info.

Tak på forhånd
- Lord Voldymort

Fra : Klaus G.

Dato : 29-05-06 18:24

> [...]
køre
> videre i samme tråd....... og måske du også er interesseret i mine GW
Bare helt i orden :D

> [...]
> spillerne være så forskellige? Kommer der flere armors hos crafterne i og
> med jeg kommer længere hen i spillet????
Med på en lytter :)

> [...]
forventning
> om det, men undre mig over at jeg kan være kommet et stykke vej i spillet
Jeg mener at have læst/hørt om at der kommer nogle "Elite Skills" senere hen
i spillet...

> [...]
> anvende henchmen eller vil det på et tidspunkt blive tvingende nødvendigt
> for mig at alliere mig med andre spillere?
Aner det ikke, men sikkert :)

> [...]
> i Kryta lige nu... Skal jeg stoppe og stige i lvl før jeg bevæger mig
> videre... Er der en tommelfingerregel for hvilken lvl jeg skal være før
Finder man jo nok ud af, når man bliver trampet ihjel af hans hårlus, for så
er man ikke høj nok level :D

http://guildwars.ogaming.com/
http://www.guildwars.com/
http://www.guildwars.dk

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : CasperR

Dato : 30-05-06 07:17

HEy

> [...]
> spillerne være så forskellige? Kommer der flere armors hos crafterne i og
> med jeg kommer længere hen i spillet????

Der kommer flere forskellige uddseende armor's jo længere i spillet du
kommer, bla 1,5k armor (fordi den koster 1500g pr del) og 15k armor (fordi
den koster 15000g pr del, men kan det samme som 1,5k.. men er pænere hehe)

> [...]
> forventning
> om det, men undre mig over at jeg kan være kommet et stykke vej i spillet

Skill points kan du købe skills for. Når du står i en større by som Lions
Arch eller Ascalon trykker du "ALT" nede og ser efter ham hvor der står
"skills" ved siden af hans navn, og der kan du købe skills.
Det kan godt betale sig at købe skills da nogle af dem lige giver den ekstra
beskyttelse imod nyt farer
Senere i spillet kan du købe "signet of capture" dvs en engang skill som kan
bruge til at "capture" elite skills fra døde bosser.
Du skal dog bemærke at prisen på de skills du køber stiger for hver gang du
køber en skill, men max prisen er 1000g

> [...]
> anvende henchmen eller vil det på et tidspunkt blive tvingende nødvendigt
> for mig at alliere mig med andre spillere?

Man kan gennemføre men henchmen men de er ret dumme så det kan være svært..
men det er blevet gjort

> [...]
> i Kryta lige nu... Skal jeg stoppe og stige i lvl før jeg bevæger mig
> videre... Er der en tommelfingerregel for hvilken lvl jeg skal være før

Du skal være lvl 20 og bare rolig.. hvis du kun er i kryta, er der
laaaaaaaaaangt endnu

> Om nogen har andre lærerige erfaringer er jeg interesseret - også
> hjemmesider med god info.
Der er et ton hjemmesider, men der er mange spoilers på dem så hvis du ikke
vil vide hvordan spillet slutter, ville jeg ikke se så meget på hjemmeside
og forums :o/

Igen- hvis du har spørgsmål i spillet, så skriv til mig "Taffi Hackett"

/Casper