Antivirusprogram
Fra : Mette Soele Mathiese~

Dato : 15-06-01 22:42

Hej

Jeg er lidt grøn m.h.t antivirusprogrammer. Jeg har nogle problemer med
nogle grafikprogrammer. Jeg har Mac G4 med dobbelt processor:
Hvilket program skal jeg købe og ved nogen hvad det koster?

Mette

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 15-06-01 22:46

> Jeg er lidt grøn m.h.t antivirusprogrammer. Jeg har nogle problemer med
> nogle grafikprogrammer. Jeg har Mac G4 med dobbelt processor:
> Hvilket program skal jeg købe og ved nogen hvad det koster?

Norton Antivirus er nok kendt som det lidt mere professionelle program til
virusbeskyttelse. Jeg har dog kun haft dårlige erfaringer med dette (data
korruption, mangel på info om virus, kunne ikke opfange virus etc.). Et
andet program som hedder Virex (Dr. Solomons Virex for at være precis)
synes jeg er langt bedre. Det er hurtigere end Nortons og det er efter min
mening langt mere sikkert. Det kan også reparere (fjerne) flere viruser
end Nortons. Virex som 1.bruger koster i øjeblikket 1.238,- incl. moms.

Mvh
Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 15-06-01 23:28

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> [...]
> mening langt mere sikkert. Det kan også reparere (fjerne) flere viruser
> end Nortons. Virex som 1.bruger koster i øjeblikket 1.238,- incl. moms.

Hmm? Jeg for nylig downloadet Virex 6.1 gratis fra versiontracker.com.
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&id=4754/virex_61.hqx>

I øvrigt er det ufatteligt sjældent at man får virus på mac - efter min
bedste overbevisning er antivirus software spild af penge hvis man har
mac.

Kan du - Mette - ikke prøve at beskrive nogle af de problemer du har med
grafikprogrammerne? Der sidder en masse sagkyndige der ved alt (!) i
dette forum.

--
mvh Jesper

-> http://homepage.mac.com/biddet
-> http://homepage.mac.com/jmfink

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 15-06-01 23:54

> [...]
>
> Kan du - Mette - ikke prøve at beskrive nogle af de problemer du har med
> grafikprogrammerne? Der sidder en masse sagkyndige der ved alt (!) i

Virex på versiontracker er en update til tidligere versioner af virex. Dermed
kan du kun downloade og bruge denne hvis du allerede ejer og har købt en af de
tidligere versioner. På versiontracker.com skriver de selv at prisen er
49.95$...

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 16-06-01 07:34

> [...]
> tidligere versioner. På versiontracker.com skriver de selv at prisen er

Nå? Det må være en fejl i programmet ... jeg kunne umiddelbart
installere den - og den fungerer*!? Prøv!

*] Den gav godt en meddelelse om at virex 6.0 skulle være installeret
for at virke, men jeg genstartede bare - og den kører fint. Jeg kan dog
ikke bruge den til ret meget, så den ryger ud igen.

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 17-06-01 19:53

> Nå? Det må være en fejl i programmet ... jeg kunne umiddelbart
> installere den - og den fungerer*!? Prøv!

Det er også rigtigt, men det får man ikke en licens af. Der findes mange
programmer man kan downloade og installere, men som stadig kræver en
lovlig købt licens, Virex er et af dem.

/Sebastian

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 17-06-01 20:02

> Det er også rigtigt, men det får man ikke en licens af. Der findes mange
> programmer man kan downloade og installere, men som stadig kræver en
> lovlig købt licens, Virex er et af dem.

Jeg husker også stadig da jeg brugte en piratkode til InterArchy. Da jeg
startede det op fik jeg bare en besked om at udviklerne blev kede af det og
at de mistede penge osv, og om ikke nok jeg ville være sød at købe
programmet . lol

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-06-01 03:44

Hej Sebastian

Eller også skal man være så heldig, at man har fået en licens fra NAI som
tester og evaluator for dem -)

Sebastian Bredsdorff wrote:

> Det er også rigtigt, men det får man ikke en licens af. Der findes mange
> programmer man kan downloade og installere, men som stadig kræver en
> lovlig købt licens, Virex er et af dem.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-06-01 07:51

> [...]
> mening langt mere sikkert. Det kan også reparere (fjerne) flere viruser
> end Nortons. Virex som 1.bruger koster i øjeblikket 1.238,- incl. moms.

Jeg har kun gode erfaringer med NAV og den fangede da også en Word
macrovirus jeg fik tilsendt pr. email. Den er langt mindre indgribende
end Virex. Virex kan jeg slet ikke leve med! LiveUpdate til NAV er en
meget nem måde at holde NAV og andre Symantecs programmer opdateret med
og så er den endda væsentligt billigere end Virux i enkeltbrugerversion:
812 kr mod Virex' 1.238 kr hos Computerstore. NAV kan købes i et par
combo-pakkker: Norton Systemworks med NAV og Norton Utilites til 1.399
kr og Norton Internet Security med Norton Personal Firewall og NAV til
1.224 kr.
--
Jesper Oersted.
"Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 16-06-01 15:35

> [...]
> combo-pakkker: Norton Systemworks med NAV og Norton Utilites til 1.399
> kr og Norton Internet Security med Norton Personal Firewall og NAV til

Mht. LiveUpdate så har virex en funktion hvor man får en besked via email at nu
er der nye opdateringer...

Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-06-01 17:49

> Mht. LiveUpdate så har virex en funktion hvor man får en besked via email
> at nu er der nye opdateringer...

I Live Update kan man planlægge automatisk opdatering af NAV og andre
Symantec produkter, brugeren behøver ikke at løfte en finger!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-06-01 23:07

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> I Live Update kan man planlægge automatisk opdatering af NAV og andre
> Symantec produkter, brugeren behøver ikke at løfte en finger!

Det behøver man heller ikke i Virex... (så hudt jeg visker)

--
René

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 16-06-01 14:54

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> .... Virex som 1.bruger koster i øjeblikket 1.238,- incl. moms.

Kan fås for det halve!

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 16-06-01 15:34

> Kan fås for det halve!
>
> Stig

Til sådan en post ville det være rart med f.eks en url eller bare hvis
vi kunne få at vide hvor man kan få det for det halve...

Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 16-06-01 15:43

> Til sådan en post ville det være rart med f.eks en url eller bare hvis
> vi kunne få at vide hvor man kan få det for det halve...

Ja - jeg _har_ givet en URL...

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 16-06-01 16:04

> Ja - jeg _har_ givet en URL...

Jeg må have mistet din post for jeg kan ikke se du har opgivet dette url
nogen steder... medmindre du mener det opdateringsdownload fra
versiontracker?

Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 16-06-01 17:02

> Jeg må have mistet din post for jeg kan ikke se du har opgivet dette url
> nogen steder... medmindre du mener det opdateringsdownload fra
> versiontracker?

Yep - den, og den fungerer uden du har Virex installeret. Jeg troede
faktisk det var en fuld version inden du påpegede at det faktisk kun er
en update...

<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&id=4754/virex_61.hqx>

I hvert fald kan den hentes kvit og frit - og jeg betragter ikke
ligefrem versiontracker som nogen 'piratserver' (så'n noget griseri!)

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 16-06-01 19:26

> Yep - den, og den fungerer uden du har Virex installeret. Jeg troede
> faktisk det var en fuld version inden du påpegede at det faktisk kun er
> [...]

Grunden til forvirringen er at jeg spurgte Stig Leerbeck om en URL efter hans
korte svar om at man kunne få det til det halve af den pris jeg havde
skrevet, han skrev ikke nogen URL.

> I hvert fald kan den hentes kvit og frit - og jeg betragter ikke
> ligefrem versiontracker som nogen 'piratserver' (så'n noget griseri!)

Versiontracker vil jeg absolut heller ikke sige er noget piratsted (mit eget
software File Renamer er der faktisk :)). Versiontracker vil jeg betegne som
det bedste sted overhovedet at finde macintosh software + opdateringer.

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 16-06-01 19:39

> [...]

> det bedste sted overhovedet at finde macintosh software + opdateringer.

Yep!

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 16-06-01 16:33

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> Til sådan en post ville det være rart med f.eks en url eller bare hvis
> vi kunne få at vide hvor man kan få det for det halve...

Ja, men jeg må jo ikke gøre reklame for mig selv!?!

Forøvrigt tror jeg MacXpress har samme pris!

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 16-06-01 16:35

> Ja, men jeg må jo ikke gøre reklame for mig selv!?!
>
> Forøvrigt tror jeg MacXpress har samme pris!
>
> Stig

> www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Mener du at du selv sælger det? hvorfor må du ikke reklamere med det?

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 18-06-01 08:27

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> Mener du at du selv sælger det? hvorfor må du ikke reklamere med det?

Uha-uha - det er srengt forbudt at bruge nyhedsgrupper til at reklamere
i!

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk