Er det bare mig, eller?
Fra : nusle nuslesen

Dato : 30-04-06 23:08

Hej NG'ere,

Er det noget I andre piger, tøser, kvinder herinde kan nikke genkendende
til?:
http://www.bt.dk/kunforkvinder/artikel:aid=435832/

mange hilsner

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-04-06 23:14

nusle nuslesen wrote:
> Hej NG'ere,
>
> Er det noget I andre piger, tøser, kvinder herinde kan nikke
> genkendende til?:
> http://www.bt.dk/kunforkvinder/artikel:aid=435832/

Det er i hvert fald noget vrøvl, at kun kvinder kan havbe det sådan.

Per V.

--
At standse terror ved at bekæmpe Islam er som at bekæmpe hooligans ved
at forbyde fodbold.

Fra : Basil

Dato : 01-05-06 05:12

Per Vadmand kom med denne ide:

> Det er i hvert fald noget vrøvl, at kun kvinder kan havbe det sådan.
>
> Per V.

Det var også min første tanke.
Kai

Fra : nusle nuslesen

Dato : 01-05-06 12:54

Hej,

> Det er i hvert fald noget vrøvl, at kun kvinder kan havbe det sådan.

Er det også noget vrøvl, at mænd oplever "fred" selvom der er et leben
omkring dem?

mange hilsner

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-05-06 14:02

nusle nuslesen wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

> Er det også noget vrøvl, at mænd oplever "fred" selvom der er et leben
> omkring dem?

En hver sætning, der begynder "mænd oplever" er pr. definition en
generalisering og derfor vrøvl. Mænd er næsten lige så forskellige som andre
mennesker.

Per V.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 01-05-06 14:27

Hej,

> En hver sætning, der begynder "mænd oplever" er pr. definition en
> generalisering og derfor vrøvl. Mænd er næsten lige så forskellige som
> andre mennesker.

Alligevel er mange generelle betragtninger ganske korrekte.

mange hilsner

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 01-05-06 15:01

nusle nuslesen wrote:

> Alligevel er mange generelle betragtninger ganske korrekte.

Ja, men jeg tror umiddelbart ikke at den fra BT har noget som helst på sig.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-05-06 17:14

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

> Alligevel er mange generelle betragtninger ganske korrekte.

Generaliseringer kan være som ordet siger generelle. Dermed giver det ingen
mening at ville afvise dem med enkeltpåstande. Hvis antallet af
enkeltpåstande bliver for meget i mod det generelle må man sige der er tale
en forkert generalisering.

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym mindre
vægt.

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-05-06 22:36

Frank Leegaard wrote:

> [...]
> ingen mening at ville afvise dem med enkeltpåstande. Hvis antallet af
> enkeltpåstande bliver for meget i mod det generelle må man sige der

Hvis en generalisering siger "mænd er sådan og kvinder er ikke sådan" skal
der altså ikke ret mange tilfælde af det modsatte til at bevise, at
generaliseringen er vrøvl.

Husk: Undtagelsen afkræfter reglen.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-05-06 20:29

> En hver sætning, der begynder "mænd oplever" er pr. definition en
> generalisering og derfor vrøvl.

Mænd oplever skægvækst. Mænd oplever, at have en pik mellem benene. Mænd
oplever, at de er fysisk stærkere end kvinder. Mænd oplever, de har større
fødder end kvinder. Mænd oplever, de har dybere stemmer end kvinder. Mænd
oplever, de har større næser end kvinder. Mænd oplever, de ikke bliver lige
så gamle som kvinder. Mænd oplever, de ikke kan blive gravide. Mænd oplever,
de både har et x- og et y-kromosom. Mænd oplever...

> Mænd er næsten lige så forskellige
> som andre mennesker.

Bare du dog kunne forny dig en gang imellem. Har du prøvet med lidt sund
fornuft, eller er det for politisk ukorrekt i dit univers?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 01-05-06 15:01

nusle nuslesen wrote:

> Er det også noget vrøvl, at mænd oplever "fred" selvom der er et leben
> omkring dem?

Jeg gør i hvert fald ikke.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-05-06 17:12

> [...]
>
> Hej,

> Er det også noget vrøvl, at mænd oplever "fred" selvom der er et leben

Det tror jeg til gengæld der er noget om. Mænd har nok generelt en bedre
evne til at "lukke verden ude". Særligt for barnegråd og andre "signaler"
som straks trigger en kvinde.

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-05-06 22:35

Frank Leegaard wrote:
> "nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg til gengæld der er noget om. Mænd har nok generelt en
> bedre evne til at "lukke verden ude". Særligt for barnegråd og andre

Igen en generalisering. Jeg har mødt tilstrækkelgt med eksempler på det
modsatte til at afkræfte påstanden.

Evnen til at isolere sig fra omverdenen er ikke kønsbestemt, men individuel.

Per V.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-05-06 23:13

> Igen en generalisering. Jeg har mødt tilstrækkelgt med eksempler på det
> modsatte til at afkræfte påstanden.
>
> Evnen til at isolere sig fra omverdenen er ikke kønsbestemt, men
> individuel.

Jamen - Jeg er da villig til at lade mig overbevise hvis tilstrækkeligt
mange observationer siger noget andet - bare ikke fra en og samme
observatør!

Deri er en væsentlig humle ..

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-05-06 08:52

Frank Leegaard wrote:
> [...]
>
> Jamen - Jeg er da villig til at lade mig overbevise hvis
> tilstrækkeligt mange observationer siger noget andet - bare ikke fra

Hvis du holder en blyant i hånden og slipper den, falder den ned. Det er et
bevis på tyngdekraften. Hvis den blot én gang (uden ændrede
"forsøgsbetingelser") ikke gør det, er tyngdekraftens eviggyldighed
alvorligt svækket.

Per V.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 03-05-06 15:00

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> bevis på tyngdekraften. Hvis den blot én gang (uden ændrede
> "forsøgsbetingelser") ikke gør det, er tyngdekraftens eviggyldighed

Igen: det kommer an på hvem som fremkommer med observationen....

-Michael.

Fra : PerX ...

Dato : 05-05-06 01:59

In article <445536c5$0$38619$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
perve@post.tele.dk says...

> Det er i hvert fald noget vrøvl, at kun kvinder kan havbe det sådan.

Bt har lavet systemet om, nogen som har en link til det nye format?

Fra : Anita

Dato : 01-05-06 08:38

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev

> Er det noget I andre piger, tøser, kvinder herinde kan nikke genkendende
> til?:
> http://www.bt.dk/kunforkvinder/artikel:aid=435832/

Jeg har ikke børn endnu, så behovet er nok ikke helt så stort. Men jeg nyder
da aftenerne alene hjemme mens manden er til kortspil. Jeg har altid haft
det fint i mit eget selskab, men jeg synes også det er hyggelig at sidde i
samme rum og lave hvert sit. Alternativt sidder vi i hvert sit rum. Så med
forskellige muligheder for variation, synes jeg det går fint. Men det kan da
godt ske at behovet for 'alene-tid' stiger i takt med antallet af børn - jeg
ved det ikke.

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 01-05-06 13:01

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> rum. Så med forskellige muligheder for variation, synes jeg det går fint.
> Men det kan da godt ske at behovet for 'alene-tid' stiger i takt med

Jeg skal ikke gøre mig klog på det generelle - men jeg har så få øjeblikke i
selskab med mine egne tanker (uforstyrret), at de er mig dyrebare helt ud i
en ekstrem

Stod valget mellem en dag alene hjemme - KUN i eget selskab og med garanti
for at ingen pludselig dukkede op - og så en tur på den dyreste restaurant,
det smukkeste teater, den skønneste koncert eller noget helt fjerde - så er
valget let. Jeg vil være hjemme, alene - uforstyrret, i fred, uden nogen
taler til mig, uden nogen spørger om ting, uden nogen spiller musik lidt for
højt, uden nogen snakker sammen lige ved siden af mig, uden nogen larmer
osv. Åhhhh, hvilken fryd det er, når det sker - jeg har ikke haft en sådan
dag/aften i 2006 endnu - men der plejer heldigvis at dukke en eller to op i
løbet af året. Så det glæder jeg mig helt vildt til, og artiklen pustede vel
nok grundigt til savnet *hehe*

mange hilsner

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-05-06 14:04

nusle nuslesen wrote:
> [...]
> 2006 endnu - men der plejer heldigvis at dukke en eller to op i løbet
> af året. Så det glæder jeg mig helt vildt til, og artiklen pustede
Du må have indrettet din tilværelse forkert
Jeg har kone, to børn og fem børnebørn og et 20 mands jazzorkester, der alle
bor tæt på mig (konen faktisk i samme hus!) og jeg oplever sådan en tilstand
flere gange om ugen.

For eksempel lige nu, hvor jeg sidder og skriver.
Og nyder det!

Per V.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 01-05-06 14:29

Hej,

> Du må have indrettet din tilværelse forkert

Måske.

> Jeg har kone, to børn og fem børnebørn og et 20 mands jazzorkester, der
> alle bor tæt på mig (konen faktisk i samme hus!) og jeg oplever sådan en
> tilstand flere gange om ugen.

Jeg har 3 hjemmeboende børn i en 3-værelses lejlighed (stue + 2 værelser).

Dvs. reelt 2 værelser for lidt, det gør sit vil jeg tro.

> For eksempel lige nu, hvor jeg sidder og skriver.
> Og nyder det!

Dejligt, ikke - jeg kan næsten heller ikke høre knægtens tv - næsten

mange hilsner

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-05-06 15:47

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-05-06 17:19

> [...]
> tilstand flere gange om ugen.
>
> For eksempel lige nu, hvor jeg sidder og skriver.

Mener så lidt at kvinder er en smule dårligere til at lade alting flyde og
slappe af. Mænd kan sagtens slappe af selvom opvasken venter - kvinder vil
generelt finde det belastende.

Igen en generalisering men den her diskussion er jo i sin natur generel.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-05-06 17:17

> [...]
> at dukke en eller to op i løbet af året. Så det glæder jeg mig helt vildt
> til, og artiklen pustede vel nok grundigt til savnet *hehe*

Tror da det er sundt og godt at man på den den måde kan udøve
"selvmeditation" selvom udtrykket jo så godtnok er lidt dobbeltkonfekt.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 04-05-06 14:01

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

> [...]
> løbet af året. Så det glæder jeg mig helt vildt til, og artiklen pustede

Jeg ville blive sindsyg, hvis jeg ikke havde et uforstyrret (tids-)rum
mindst en gang om ugen.

At være alenemor skaber klart nogle udfordringer, men de er da vel hos deres
far bare en gang imellem...

Det må da være en menneskeret at kunne være uforstyrret engang imellem.

Det er nok ligesom med sex, hvis det mangler så fylder det meget, men hvis
det fungerer godt, så fylder det ikke så meget.

-Michael.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 04-05-06 15:29

"Michael Jørgensen" <ccc59035@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg ville blive sindsyg, hvis jeg ikke havde et uforstyrret (tids-)rum
> mindst en gang om ugen.

Det er altså også noget af en udfordring til tider - særligt når der så også
kommer en kæreste ind i billedet. Ærlig talt har jeg det vanskeligt med
mennesker i perioder, når jeg for længe ikke har haft et lille privat
pusterum.

Jeg får dog 20-30 min. engang imellem - når jeg f.eks. har arbejdet over, og
efterfølgende har en dag, hvor jeg kan gå tidligt - er det den rigtige dag,
kan jeg få lidt tid, inden børnene kommer hjem fra skole.

Åhhh, hvor jeg føler behov for at "brokke" mig, og være ynkelig - så betragt
venligst dette indlæg som det, og tag det ikke for seriøst

> At være alenemor skaber klart nogle udfordringer, men de er da vel hos
> deres
> far bare en gang imellem...

Hvis vi taler om dem alle tre, så blev det til 0 gange i 2005, og endnu er
det ikke sket i 2006. Den ene gang i 2005, hvor faderen skulle hente den
yngste (de to ældste gider ham ikke længere, så derfor er jeg aldrig rigtigt
børnefri), blev han taget for spiritus-kørsel på vej herhen og mistede
efterfølgende kørekortet.

> Det må da være en menneskeret at kunne være uforstyrret engang imellem.

Nogle gange er vilkårene bare ikke til det - så er der desværre ikke så
meget mening i at tale om menneskerettigheder.

> Det er nok ligesom med sex, hvis det mangler så fylder det meget, men hvis
> det fungerer godt, så fylder det ikke så meget.

Puha, når jeg alt for længe ikke har været mig selv - så gider jeg ikke sex.
Når mennesker for længe, har været for tæt på - er det sidste jeg har brug
for, at få nogen endnu tættere på. Der kommer faktisk perioder, hvor bare
det at være almindeligt høflig og omgængelig er en udfordring

Unødigt at skrive, at jeg er inde i sådan en periode for tiden, ikk' *hehe*

Jeg kunne nærmest dø for et par dage helt alene - tror oprigtigt ikke, at en
enkelt aften ville kunne mærkes "ordentligt". Men der kommer jo en dag, hvor
børnene er flyttet hjemmefra, og så vil jeg savne det liv og larm her er
nu - det ved jeg jo godt.

I skrivende stund kører tørretumbleren, vaskemaskinen og opvaskemaskinen -
den yngste sidder her i stuen og ser Disney Channel, mens han spiser et par
skiver rugbrød - min mellemste rydder op, da hun skal have to kolleger til
spisning. Derfor skal den yngste og jeg ud og gå en lang tur, spise på
McDonald og en tur i Biografen - hun skal nemlig have lov til at have
veninde-sladder mv. for sig selv - så vi er "hjem-forviste". Den ældste er
så hos kæresten, og det trives han jo fint med - han vidste ikke lige, om
han ville sove der. Den yngste og jeg, vi må komme hjem kl. 22.00 (og så
skal han også direkte i seng *GG*, han er snart 12 år).

Det kræver sin planlægning, det må man sige - og jeg er bare så træt i dag,
at jeg nærmest kunne stå op at sove. Allerhelst ville jeg crashe på sofaen,
tage en lur på en times tid, og så bruge resten af aftenen på afslapning.
Men det må så blive imorgen.

Kæresten?

Han siger, at han forstår - og så laver vi f.eks. en aftale om, at han skal
tage tidligt hjem en aften, fordi jeg så kan få lidt tid, når ungerne er
smidt ud af stuen. Hvorefter han bliver til så sent han kan, og det ender
med at jeg "smider" han ud *pyhhh*.

Jeg ved ikke, jeg føler ikke, at det er noget ret mange virkelig forstår.
Det ville nok være lettere, hvis det ikke mere eller mindre havde været
sådan i så mange år (10 år).

mange hilsner

Fra : Anita

Dato : 04-05-06 16:43

"nusle nuslesen" skrev

> Unødigt at skrive, at jeg er inde i sådan en periode for tiden, ikk'
> *hehe*

Det lyder rigtig hårdt. Ikke at have nogen til at tage over - bare en gang i
mellem. Jeg sad lige og tænkte, at du da bare kunne sende dem en tur herover
til mig, så skulle jeg nok underholde nogle dage i ferien - men (så vidt jeg
husker) er de vist for store til at finde det sjovt at komme på feriekoloni
i Jylland

> [...]
> hvor børnene er flyttet hjemmefra, og så vil jeg savne det liv og larm her

Har du slet ingen der tager fra - bare nogle timer? Har du ret til
omsorgsdage? (Omsorgen kan jo godt gælde én selv, ikk :)

> [...]
> han ville sove der. Den yngste og jeg, vi må komme hjem kl. 22.00 (og så
> skal han også direkte i seng *GG*, han er snart 12 år).

Pyha - jeg er allerede forpustet - bare af at læse om det ;)

> [...]
> er smidt ud af stuen. Hvorefter han bliver til så sent han kan, og det
> ender med at jeg "smider" han ud *pyhhh*.

Ej, det er ikke fair. Så må du hytte ham ud lidt før og sige at du har brug
for alenetid. Men det er jo svært, når 'sammen-tiden' sikkert er så
begrænset.

Men ja, det lysner stille og roligt. Men lur mig om ikke de ofte kommer på
besøg efter de er flyttet :)

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 04-05-06 22:02

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det lyder rigtig hårdt.

Det synes jeg faktisk også det er - i hvert fald i perioder

> Ikke at have nogen til at tage over - bare en gang i mellem.

Nope - sådan skulle det ikke være. Det er kun hvis jeg nærmest "flygter"
hjemmefra, at de enten passer sig selv en dags tid, eller at morfar er hos
dem. Men det er ikke det samme, når jeg ikke kan være hjemme hos mig selv og
slappe af - det er det bare ikke.

> [...]
> mig, så skulle jeg nok underholde nogle dage i ferien - men (så vidt jeg
> husker) er de vist for store til at finde det sjovt at komme på

Ja, de er ved at være flyvefærdige, i hvert fald de to ældste - og så
alligevel ikke. Den ældste boede på prøve hos morfar en kort periode, men så
ville han hjem igen, og det er på sin vis super-fedt. De kan lide at være
her - sådan skal det være

> Har du slet ingen der tager fra - bare nogle timer?

De store kan godt passe den lille - når jeg ikke er hjemme. Men det jeg
trænger mest til, er tid her for mig selv.

> Har du ret til omsorgsdage? (Omsorgen kan jo godt gælde én selv, ikk :)

Nej. Mine børn var for gamle til at komme med i den omgang.

> Pyha - jeg er allerede forpustet - bare af at læse om det ;)

For at det ikke skal være løgn, så sprang sikringerne herhjemme (rub og
stub! Dvs. bortset fra dem der alene er til opvaskemaskinen og
vaskemaskinen) ved 21.30 tiden og min datter blev vildt forskrækket og vi
måtte forbi en Quick-Fakta, en kiosk og en 7-11 for at finde nogle
sikringer. Jeg er bare såååå træt lige nu

> Ej, det er ikke fair. Så må du hytte ham ud lidt før og sige at du har
> brug for alenetid. Men det er jo svært, når 'sammen-tiden' sikkert er så
> begrænset.

Tja, jeg siger, at jeg har brug for alenetid, vi aftaler, at han skal gå kl.
20.00 - når så tiden oprinder, så vil han jo så gerne lige blive til børnene
er gået i seng (som om min datter på snart 16 og min søn på 17 år går i seng
før mig *lol*).

Jeg sværger, jeg er så mæt af andres selskab, at en øde ø forekommer mig at
være paradis for tiden - og som du så rigtigt skriver, det er svært, når
"sammen-tiden" er så begrænset i forvejen. Jeg har i hvert fald den
opfattelse, at forståelsen kun rækker så langt

> Men ja, det lysner stille og roligt. Men lur mig om ikke de ofte kommer på
> besøg efter de er flyttet :)

Hvis jeg har gjort mit "arbejde" godt nok - så bliver det forhåbentligt
sådan - og så skal jeg jo også være bedste (er det allerede ifm.
steddatteren fra mit tidligere ægteskab - hun og mit lille sted-barnebarn
var på besøg sidste weekend - så var der dælme rigtigt gang i den her, det
var superskønt og dejligt med det lille pus. Men gud hvor er jeg dog
inderligt glad for, at jeg ikke har små børn længere, jeg tror, at jeg ville
gå fuldstændigt i knæ af udmattelse).

Nå, det er lige straks godnat her - så det var brok nok for nu

mange hilsner

Fra : Tony

Dato : 04-05-06 21:51

> [...]
>
> Jeg ved ikke, jeg føler ikke, at det er noget ret mange virkelig forstår.
> Det ville nok være lettere, hvis det ikke mere eller mindre havde været

[ snip ] et liv masser af enlige mødre oplever hver dag.

Hej Nuslepige.

Jeg forstår udmærket hvad du føler, men nu er det åbenbart meningen at dit
liv skal være på denne måde.
Så drejer det sig blot om, at få det til at fungere, så det er til at holde
ud.
Jeg vil nok mene at du engang imellem, kunne få den ældste af dine
børn,eller din søster, til at agere barnepige, så du i stedet for at have
din kæreste hængende hjemme hos dig, besøgte ham, så I der havde fred og ro
til at lære hinanden bedre at kende.
Jeg har selv mødt enlige mødre, men jeg har aldrig haft lyst til at ligge og
bolle hjemme hos dem, mens deres børn var hjemme. Derfor var det med
barnepige og hjemme hos mig.
De fleste mænd som dukker op hos enlige mødre, er for det meste kun for at
få lidt adspredelse, og ikke for at de har tænkt sig at skulle gå ind som
''far'' for børnene.
Derfor ser man også tit enlige mødre med børn, som ikke har samme far. De
tror, de har fundet den rette mand.
Det er trist, men sandt.
De år som skulle være de bedste i livet, med mand og børn i en fast
sammentømret familie, kan nemt gå hen at blive til et liv, hvor man føler at
have spildt sine bedste år.
Man skal bare ikke give op. Det tror jeg nu heller ikke at du gør, men jeg
synes, du på en eller anden måde, skal få lavet det sådan, at du engang
imellem, har mulighed for at være _helt_ alene, og når du har lyst, være
sammen med din kæreste, _hjemme hos ham_.... ellers kan det hele snart blive
for trist og ensformigt.

Jeg har ikke selv børn...... om jeg skal ha' det engang?... det ved jeg
ikke. Med det singleliv jeg fører i øjeblikket, er der ikke udsigt til det
foreløbig

Jeg ved du er stærk Nuslepige, men du trænger til et pusterum af og til. Så
er det bare, at få gjort noget ved det.

Tony

Fra : nusle nuslesen

Dato : 04-05-06 22:47

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [ snip ] et liv masser af enlige mødre oplever hver dag.

Yup.

Jeg har lidt brændt mit lys i begge ende de sidste godt og vel 10 år, fordi
"ulvene" i hælene på mig, føltes så faretruende nær, hver gang jeg satte
farten bare lidt ned. Nu har min krop så gjort det for mig - sat farten ned
(stress, for højt blodtryk mv. - min læge er mildest talt ikke begejstret,
men har nu også prøvet at råbe mig op i årevis). Hvis jeg ikke passer på nu,
så kan det meget vel blive rigtigt skidt - det sætter tingene lidt i relief.
Så nu går jeg lange ture, spiser anderledes og prøver at indlægge mindst en
dag om ugen, hvor jeg ikke rigtigt skal noget (ud over børn, arbejde og
hjem). Det er bare ikke lykkedes med den ene dag om ugen de sidste 3-4 uger

> Jeg forstår udmærket hvad du føler, men nu er det åbenbart meningen at dit
> liv skal være på denne måde.

Yup.

> Så drejer det sig blot om, at få det til at fungere, så det er til at
> holde ud.

Det fungerer skam okay - bare lidt mere hektisk end optimalt, og lidt mindre
alene-tid end ønsket.

> [...]
> din kæreste hængende hjemme hos dig, besøgte ham, så I der havde fred og

Det gør vi da (gjorde - pt. er jeg i "pindsvine-mode" rent psykisk. Jeg
lægger afstand til andre mennesker, når jeg er der, hvor jeg er i
øjeblikket).

Det er ikke afslappende på den måde, som jeg har brug for - det kræver
f.eks. at jeg abstraherer fra det rod der altid møder mig, når jeg så kommer
hjem igen - og at jeg abstraherer fra det, som jeg følgelig ikke når, og som
kræver længere "arbejdsdage", når jeg er hjemme igen. Det burde jeg kunne
sætte mig ud over, og det kan jeg også i perioder - men i andre perioder kan
jeg ikke.

Mine søstre passer ikke børnene.

> Jeg har selv mødt enlige mødre, men jeg har aldrig haft lyst til at ligge
> og bolle hjemme hos dem, mens deres børn var hjemme. Derfor var det med
> barnepige og hjemme hos mig.

Samme her - det med at bolle her er temmelig uinspirerende, det skal være så
stille at jeg næsten ikke gider

> De fleste mænd som dukker op hos enlige mødre, er for det meste kun for at
> få lidt adspredelse, og ikke for at de har tænkt sig at skulle gå ind som
> ''far'' for børnene.

Mine børn er for gamle til at en fremmed skulle komme og lege "far" - de
dage er forlængst forbi. Desuden har jeg ikke brug for en opdrager til
børnene, det klarer jeg fint selv (ja, ja - det lyder arrogant, men det er
jeg så også *G*).

> Derfor ser man også tit enlige mødre med børn, som ikke har samme far. De
> tror, de har fundet den rette mand.
> Det er trist, men sandt.

Det problem har jeg heldigvis ikke.

> De år som skulle være de bedste i livet, med mand og børn i en fast
> sammentømret familie, kan nemt gå hen at blive til et liv, hvor man føler
> at have spildt sine bedste år.

Den følelse har jeg ikke.

Jeg har levet et stærkt, indholdsrigt, spændende og krævende liv - og gør
det stadig. Der har været masser af udvikling, udfordring, sex og det hele -
jeg har ikke ladet tiden smutte ubrugt fra mig. Snarere tværtimod. Det
betyder så også, at jeg er ved at føle, at jeg er lidt "forud" - at jeg nu
gerne vil have ro og regelmæssighed, på en måde som jeg oplever svarer til
f.eks. dem jeg arbejder sammen med, der er medio/ultimo 40'erne. Jeg kan så
bare ikke få det endnu

> Man skal bare ikke give op. Det tror jeg nu heller ikke at du gør,

Nope - kunne ikke falde mig ind.

> men jeg synes, du på en eller anden måde, skal få lavet det sådan, at du
> engang imellem, har mulighed for at være _helt_ alene,

Jeg har brug for, at det kan blive i min egen "hule" - og sådan kan det
altid blive. Det er også okay - jeg er vant til det, indimellem har jeg bare
nogle perioder, hvor det går mig på.

> og når du har lyst, være sammen med din kæreste, _hjemme hos ham_....
> ellers kan det hele snart blive for trist og ensformigt.

Well, når jeg har det, som jeg har det for tiden - så har jeg ikke lyst til
nærvær mv. Jeg har lyst til ensomhed. Det er ganske givet en vanskelig ting
at forholde sig til som kæreste

> Jeg ved du er stærk Nuslepige, men du trænger til et pusterum af og til.
> Så er det bare, at få gjort noget ved det.

Tja, jeg har da skåret ned på arbejdet - de sidste par måneder har jeg kun
arbejdet de 37 timer der er normen (det bliver jeg ligesom nødt til i
kølvandet på min omgang med stress). At jeg så har haft søgt andet og mere
udfordrende (og bedre betalt!) arbejde i samme periode - er nok bare min
sædvanlige måde at gabe over for meget på *lol* - jeg overvejer også et
ekstrajob igen - selvom jeg ved af erfaring, at det smadrer mit sociale liv
totalt. Det er bare ikke helt let at betale 2 x privatskoler, gælden til
efterskoler osv. Der skal hentes noget hyre hjem - og det gør jeg så, eller
forsøger i det mindste.

Nå, nu SKAL jeg altså til køjs

mange hilsner

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-05-06 17:15

> [...]
> rum. Så med forskellige muligheder for variation, synes jeg det går fint.
> Men det kan da godt ske at behovet for 'alene-tid' stiger i takt med

Det tror jeg det gør - men har dog ligesom dig heller ingen børn.

Fra : Worst Name Ever

Dato : 01-05-06 16:30

> [...]
> Hej NG'ere,
>
> Er det noget I andre piger, tøser, kvinder herinde kan nikke genkendende

Nu er jeg så ikke en pige, men jeg føler lidt mit køn står for skud, så jeg
vil jo gerne lige komme med min synsvinkel.

At kvinder ikke kan finde ro med mindre præmisserne er helt iorden, skyldes
ikke at de er asociale eller dårlige mennesker. Tvært imod:
Kvinder suger ansvar til sig. Hvis der er et problem vil de gerne løse det.
Hvis der er rod vil de gerne lave orden.
Først når hun er alene, og ikke kan tage ansvar for nogen anden end sig
selv, kan hun slappe af.
Mænd har (som artiklen skriver) meget nemmere ved at slappe af. Måske fordi
vi ved, at kvindernes ambitioner for hjemmet er så høje, at de nok skal
skabe orden længe (længe længe) før vi selv synes det er nødvendigt.
Og jeg tror ikke på, at det er noget genetisk! Jeg er sikker på, at i de
hjem, hvor manden er den mest anale, der vil det være ham, som har brug for
fred og ro i hjemmet, og omvendt med kvinden, hun vil have meget nemmere ved
at finde ro i kaos.
Kønsdiskriminerende? Næh, jeg ser det bare som hvad kvinderne må ofre for at
få lov til at holde hjemmet nogenlunde oppe til deres standarder.
Spørgsmålet er så om I kan give slip, og lade hjemmets standard falde til
mandens noget mere afslappede niveau.
Men selvfølgelig: 4 mennesker i en 3-værelses lejlighed kan nok så et behov
for total ro i enhver :)

Fra : nusle nuslesen

Dato : 02-05-06 19:04

"Worst Name Ever" <denmark_elvan_nim@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Først når hun er alene, og ikke kan tage ansvar for nogen anden end sig
> selv, kan hun slappe af.

Det lyder bare SÅ rigtigt i mine ører

Selvom jeg ville formulere det sådan her:
Først når hun er alene, og ikke /skal/ tage ansvar for nogen anden end
sig selv, kan hun slappe af.

> [...]
> at få lov til at holde hjemmet nogenlunde oppe til deres standarder.
> Spørgsmålet er så om I kan give slip, og lade hjemmets standard falde til

Jeg har et temmelig afslappet forhold til rod og snavs, synes jeg selv.

For det første er mine forventninger ikke høje hjemmefra (voksede op med en
mor der var/er misbruger).

For det andet har det at uddanne mig og arbejde meget, selvom jeg var/er
alene med børnene, gjort at jeg hele tiden måtte "målindskrænke" mht.
standarden - jeg måtte f.eks. acceptere, at når et barn har vasket gulv - så
er gulvet vasket. At det så ikke er rent (som jeg ville definere det), det
var og er en anden sag *GG*.

Som jeg oplever mine egne behov, så handler det om fravær af forstyrrelser,
fravær af henvendelser, fravær af andres ønske om min opmærksomhed, min tid
osv.

Først når andre fjerner sig og ikke hele tiden trænger sig på med deres krav
til mig, kan jeg for alvor slappe af.

- og den tid jeg så har alene, bruges dels til at slappe af og lade op - og
dels til at tænke tingene igennem, sortere og prioritere i mit hoved. Noget
jeg finder vanskeligere, når jeg afbrydes mere eller mindre konstant.

Noget andet jeg har erfaret er, at når børnene, hjemmet, arbejdet, familien
og kæresten er der med deres "krav" til mig (om opmærksomhed mv.), så bliver
jeg - når jeg ikke kan få lov at være alene med mellemrum - afstandtagen
psykisk.

Jeg skaber, om man så kan sige, en smule psykisk ro ved at lukke mere eller
mindre af, simpelthen fordi jeg ikke kan få den fysiske fred og ro, som er
så tiltrængt.

> Men selvfølgelig: 4 mennesker i en 3-værelses lejlighed kan nok så et
> behov for total ro i enhver :)

Hvis jeg så bare havde et soveværelse at søge tilflugt i indimellem, men det
har jeg ikke *G*.

mange hilsner

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-05-06 17:10

> [...]
> Hej NG'ere,
>
> Er det noget I andre piger, tøser, kvinder herinde kan nikke genkendende

Tror jeg skam ikke kun man skal være kvinde for at kende !

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-05-06 23:16

A propos til tråden

http://ekstrabladet.dk/spoerg_joan_oerting/article192120.ece

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-05-06 08:55

Frank Leegaard wrote:
> A propos til tråden
>
> http://ekstrabladet.dk/spoerg_joan_oerting/article192120.ece

Nk en plat generalisering - og her er jeg da sikker på, at mange i gruppen
vil kunne komme med eksempler på kvinder, der aldrig kan passe tiden til en
aftale.

Nogle mennesker er præcise, andre ikke. Det er HELLER ikke kønsbestemt.

Hvorfor er det så vigtigt for nogle mennesker at opstille disse stereotype
billeder i stedet for at vurdere deres medmennesker som individer?

Per V.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 02-05-06 09:09

> Hvorfor er det så vigtigt for nogle mennesker at opstille disse stereotype
> billeder i stedet for at vurdere deres medmennesker som individer?

Fordi stereotyper er nemmere at forholde sig til, debattere og enten elske
eller hade.

Børge

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-05-06 17:44

Boerge Rahbech Jensen wrote:

> Fordi stereotyper er nemmere at forholde sig til, debattere og enten
> elske eller hade.

Netop - derfor gør de livet fladere.

Per V.