Hvor hurtigt vokser hår nok til at blive v~
Fra : Leif Neland

Dato : 18-04-06 12:36

Hvis hun nu vil overgå fra at være nybarberet forneden til at være nyvokset,
hvor lang tid går der så før man kan vokse?

Jeg har fået dette svar på nettet: "Håret skal være ca 1 cm lang ( ca 8-10
dage fra nybarberet )"

Lyder det ikke af ret kort tid?

Leif

Fra : preben nielsen

Dato : 18-04-06 15:59

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være nyvokset,
> hvor lang tid går der så før man kan vokse?
>
> Jeg har fået dette svar på nettet: "Håret skal være ca 1 cm lang

Hold da op. Helt så hurtigt vokser mit vist ikke selvom det kan
være svært at vurdere da netop de hår ikke vokser glat.

Det er bare at teste !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Sabina H.

Dato : 19-04-06 06:42

Leif Neland wrote:
> [...]
> nyvokset, hvor lang tid går der så før man kan vokse?
>
> Jeg har fået dette svar på nettet: "Håret skal være ca 1 cm lang ( ca

jo det gør.... 8-10 dage er urealistisk, 20-25 dage er nok mere realistisk,
afhængig af hvem man er og hvor hurtigt ens hår vokser.... man siger
generelt at håret vokser med ca 1 cm pr md, dette gælder i reglen også
kropshår, dog er skæghår undtaget, da det i reglen vokser en smule
hurtigere.....

mit råd til dig er at gå til en kosmetolog der tilbyder brasiliansk
voksbehandling, og få det gjort der fast.... vær opmærksom på at den første
tid efter skiftet vil huden ikke være pæn, da den vil være knoppet og ujævn
af den hårdere behandling, men bliver man ved, og får det vokset fast
hver....
kigger man online kan man finde steder der kan vokse hår helt ned til ca 5
mm, og bliver man ved med at få det gjort jævnligt (man kan bestille tid fra
gang til gang) kan man forblive glat i lang tid.... efter en længere periode
vil man ramme et punkt hvor håret udskiftes langsommere, og dermed kan man
gå længere og længere imellem voksbehandlingerne....
kontakt kosmetologen i jeres lokalområde og hør om det er noget hun gør....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 19-04-06 22:36

Sabina H. wrote:
[...]
> [...]
> gå længere og længere imellem voksbehandlingerne....
> kontakt kosmetologen i jeres lokalområde og hør om det er noget hun gør....

Bliver hårsækkene ikke også gradvist trukket ud? Eller på anden vis
beskadiget?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Sabina H.

Dato : 20-04-06 15:11

Peter Knutsen (usenet) wrote:
> [...]
> udskiftes
>
> Bliver hårsækkene ikke også gradvist trukket ud? Eller på anden vis

man vil aldrig opleve at hårvæksten helt stopper med voksbehandling, og nej,
hårsækken bliver ikke trukket med ud.... man vil dog opleve at hårene er
længere og længere om at vokse ud efter en periode, men det skyldes mere den
naturlige cyklus i håret, og at man ved vedvarende voksbehandling får håret
rykket ud med rod lige så snart det vokser frem.....

håret har en bestemt livscyklus der indebærer følgende
vækstfasen varer ca 3-5 år, og indvolverer på ethvert givet tidspunkt ca 85
% af håret
overgangsfasen varer 3-4 uger, og indvolverer ca 1 % af håret
og hvilefasen varer 3-4 mdr. og indvolverer ca 14% af håret

når man således efter en periode har fanget alle hårene i området, midt i
vækstfasen, vil der virke som om de vokser langsommere ud..... læg dertil at
når man rykker håret ud med rod, dannes en ny og blød "spids", og således at
det hår der vokser ud virker blødere end hvis det feks er taget med
baberskraber....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lene

Dato : 02-05-06 21:12

Hvad er prisen cirka på en brasiliansk voksbehandling?

/ Lene

Fra : Sabina H.

Dato : 02-05-06 21:21

Lene wrote:
> Hvad er prisen cirka på en brasiliansk voksbehandling?

det er forskelligt fra klinik til klinik... kontakt dine lokale kosmetologer
og spørg ;) eller søg på nettet i dit område ;)
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-05-06 22:34

Sabina H. wrote:

> det er forskelligt fra klinik til klinik... kontakt dine lokale
> kosmetologer og spørg ;) eller søg på nettet i dit område ;)
> --

Eller lad være. Hår på kroppen er naturligt.

Per V.
--
At standse terror ved at bekæmpe Islam er som at bekæmpe hooligans ved
at forbyde fodbold.

Fra : andropov

Dato : 03-05-06 07:18

On Tue, 2 May 2006 23:34:26 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Eller lad være. Hår på kroppen er naturligt.

Ja, hvad er det for noget nymodens pjat med at man skal fjerne
kropsbehåring.