mail på bærbar og stationnær.
Fra : csm

Dato : 29-05-06 07:49

Hej

Jeg har en stationnær pc som kører med mail, nu skal vi til at have en
bærbar pc
så vil jeg lige høre hvordan i håndtere mail, så begge pc kan se nye mails
og gerne også kunne
se afsendte mails på begge. ? Jeg har tænkt på at evt. at gå helt over til
gmail, så vil problemet være løst, men synes ikke det er helt optimalt
(måske er det bare vane). Den stationære pc vil (for det meste) være tændt
når den bærbare også er, kan man så lade et eller andet synkronisering
mellem pc'erne ? jeg bruger winXP sp2 og outlook som email prg.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-05-06 08:12

csm skrev:

> Jeg har en stationnær pc som kører med mail, nu skal vi til at
> have en bærbar pc så vil jeg lige høre hvordan i håndtere
> mail, så begge pc kan se nye mails og gerne også kunne se
> afsendte mails på begge. ?

Det sidste tror jeg ikke kan lade sig gøre hvis man ikke bruger
browserbaseret mail, men jeg kan anvise en metode så begge
computere kan hente alle mails.

I Agent (som jeg dog ikke længere vil anbefale) kan man sætte det
op så mail først slettes fra serveren når de er hentet fra to
computere.

Hvis ens program ikke har den mulighed, kan man vælge ikke at
slette mails fra serveren. I så fald kan de hentes af et
ubegrænset antal computere. Til gengæld vil de ligge og hobe sig
op på serveren. Til at rydde op kan man så bruge et program som
jeg under alle omstændigheder finder nyttigt, nemlig SimpleCheck:

   http://www.simplecheck.net/

Med det program kan man få overblik over hvad der ligger af mail
på serveren, og man kan mærke dem af og slette dem - uden at
hente dem. Så kan man lave en mailpolitik der f.eks. hedder at
alle mails fjernes når de er en uge gamle.

--
Bertel

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 29-05-06 22:02

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> wrote:

> [...]
>bærbar pc
>så vil jeg lige høre hvordan i håndtere mail, så begge pc kan se nye mails

Prøv at søge lidt på IMAP. Det er et udemærket alternativ til POP3
mailprotokollen, og kan netop dét du gerne vil have.

Jeg har selv en IMAP-server kørende på en gammel linux-computer, så
min mail kan læses fra begge mine computere - og såmænd også via
webmail.

--
mvh Kåre