systemadministratorer
Fra : Ulrik Mailand

Dato : 15-06-01 20:19

Hej ..

Affødt af diskussionen om "samme opsætning på flere macs" kom jeg til at
tænke på følgende :

Hvor mange her i gruppen arbejder egentlig som egentlige
systemadministratorer på Mac netværk ?

Ulrik

Fra : *nico*

Dato : 16-06-01 11:01

"Ulrik Mailand" <ulrik@mailand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænke på følgende :
>
> Hvor mange her i gruppen arbejder egentlig som egentlige

jeg gør blandt andet. Det er dog et blandet mac pc netværk.

Nicolai !

Fra : Michael

Dato : 16-06-01 19:09

Ulrik Mailand <ulrik@mailand.dk> wrote:

> [...]
> tænke på følgende :
>
> Hvor mange her i gruppen arbejder egentlig som egentlige

Hej, Jeg prøver også at være det, ca. 60 mac'er fortrinsvis iMac'er og
en enkel Cube !
Det er for i øvrigt på Institut for Antropologi i københavn - hvis
nogen fik lyst til at komme forbi med et par kølige - som jeg læste om i
en anden tråd
--
- Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 17-06-01 19:38

Michael <kiaikido@mac.com> wrote:
> Det er for i øvrigt på Institut for Antropologi i københavn - hvis
Det var imponerende. Kan man sige kort hvorfor I valgte Mac?

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Michael

Dato : 17-06-01 20:37

Rubini & Rasmussen <rubini@image.dk> wrote:

> Det var imponerende. Kan man sige kort hvorfor I valgte Mac?

Det var før min tid at det blev valgt, men jeg tror at den nuværende
institutleder har en en stor del af æren, at vi stadig har det, da han
er inkarnede Mac-mand

Men der der ikke flere af jer andre som har tjanser på et eller andet
"institut" ?!

--
- Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 17-06-01 21:22

Michael <kiaikido@mac.com> wrote:

> Men der der ikke flere af jer andre som har tjanser på et eller andet
> "institut" ?!

Jo, Geografisk Institut på KU, hvor grafikeren i de sidste fire-fem år
har prøvet at overtale administratoren til, at give ham lov til at sætte
hans mac til et rent pc-netværk. Ingen succes. Det er ikke mig der er
administrator, jer er blot terminalvagt. Skøn titel ikk'?

--
MVH/Regards, Jonas
http://go.to/geografi Erase HARDDRIVE to mail me

Fra : *nico*

Dato : 17-06-01 21:31

> [...]
> hans mac til et rent pc-netværk. Ingen succes. Det er ikke mig der er
> administrator, jer er blot terminalvagt. Skøn titel ikk'?

Er der en begrundelse for at adminen siger som han gør??

mvh
Nicolai !

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 17-06-01 21:52

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> Er der en begrundelse for at adminen siger som han gør??

Synes han snakkede noget om at de skulle indkøbe noget nyt
netværkssoftware for at det kunne lade sig gøre. Vi kører NT4 og jeg
tror nok det er en Novell netværksklient.
Ville være fedt hvis i havde noget jeg kunne daske ham i hovedet med, og
få en evig allieret i husets grafiker. Jeg er godt klar over, at de
oplysninger jeg har givet indtil videre er lidt sparsomme, men er der
nogen der umiddelbart har kendskab til at slutte mac-makkere til
NT4/Novell-netværker?
At få sat en mac til netværket derinde er nok det nærmeste jeg kan komme
på udødeligheden (-:

Fra : macsteen

Dato : 17-06-01 23:07

NT4 Server er så vidt jeg ved født med en Classic AppleTalk-server så det
burde være det mindste problem bortset fra at det måske er over-kill at
installerer protokollen på server for en klients skyld.
Alternativt kan man købe klient-software til Mac OS (Dave) så den kan se
Microsoft netværks-resourcer.

in article 1ev6458.16aehku1x5l8hkN%HARDDRIVEjc@voss.tf, Jonas C. Voss at

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 18-06-01 09:37

macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> [...]
> installerer protokollen på server for en klients skyld.
> Alternativt kan man købe klient-software til Mac OS (Dave) så den kan se

Tak for info'en, jeg vil prøve at snakke med admininen i løbt af
sommeren.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-06-01 04:11

Hej Jonas

Med mit (foreløbige) liden kendskab til netværksopsætning vil jeg da mene,
at en PowerMac umiddelbart vil kunne sættes på netværket via TCP/IP og
Ethernet? - eller er der noget, jeg har misforstået? - Jeg mener faktisk at
NT4 understøtter TCP/IP fuldt ud....

- Og hvis det er software, der er problemet, skulle det så monstro dreje
sig om 'PC-MacLAN'?....

mvh. Erik Richard

"Jonas C. Voss" wrote:

> [...]
> NT4/Novell-netværker?
> At få sat en mac til netværket derinde er nok det nærmeste jeg kan komme

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 18-06-01 09:37

> [...]
> NT4 understøtter TCP/IP fuldt ud....
>
> - Og hvis det er software, der er problemet, skulle det så monstro dreje

Tak for hjælpen Erik, jeg prøver at snakke med ham adminen derinde. Han
er en rimelig fornuftig fyr, så mon ikke der er en chance?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-06-01 16:19

> [...]
> Ethernet? - eller er der noget, jeg har misforstået? - Jeg mener faktisk at

NT4 Server har AppleTalk protokol, men ikke AppleShare over TCP/IP. Ti
det kræves Windows 2000 eller f.eks. ExtremeZ-IP el. MacServerIP sammen
med NT4.

--
René

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-06-01 04:01

Hej Michael

Rigtig - Hvor er alle Odense-folkene henne? - Der bruges da en hel del
Mac'er på OU....

Michael wrote:

> Men der der ikke flere af jer andre som har tjanser på et eller andet
> "institut" ?!

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-06-01 21:03

> [...]

> tænke på følgende :
>
> Hvor mange her i gruppen arbejder egentlig som egentlige

Selvom jeg til tider føler mig som en sådan må jeg jo nok erkende at
administrationen af 2 stationære og 2 bærbare er til at overse og nok
ikke er det man forstår ved at være systemadministrator.

Johnny Louis

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-06-01 22:56

In article <_htW6.1682$hi6.205145@news000.worldonline.dk>,
"Ulrik Mailand" <ulrik@mailand.dk> wrote:

> Hvor mange her i gruppen arbejder egentlig som egentlige
> systemadministratorer på Mac netværk ?

Jeg ved ikke om jeg kan kalde mig selv systemadministrator, men jeg er
med til at administrere ca 250 Mac'er, en håndfuld PC'ere og ca 16
blandede servere.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 17-06-01 17:18

> [...]

> tænke på følgende :
>
> Hvor mange her i gruppen arbejder egentlig som egentlige

Hvor mange mac'er skal der være på netværket? Jeg administrer tre
maskiner...

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Simon T

Dato : 17-06-01 18:28

> [...]

> tænke på følgende :
>
> Hvor mange her i gruppen arbejder egentlig som egentlige

Jeg passer 16 Mac'er (og et par PC'ere) på et netværk, men de er så
blandede (maks 2-3 af hver model) at det ikke kan betale sig at "ghoste"
dem.

Simon T

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-06-01 18:43

In article <1ev5v8z.1sn46ud1azjagyN%mac@REMOVErhk.dk>,
mac@REMOVErhk.dk (Simon T) wrote:

> men de er så blandede (maks 2-3 af hver model) at det ikke kan betale
> sig at "ghoste" dem.

Systemsoftwaren kan du da godt "ghoste".

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 18-06-01 21:01

> [...]

> tænke på følgende :
>
> Hvor mange her i gruppen arbejder egentlig som egentlige

Nå ja, det er vel på sin plads med et svar:

Sys.adm. er ikke en del af titlen, men jeg er ansvarlig for opsætning,
standardisering og vedligeholdelse af ca. 120 Mac'er (jeg har faktisk
ikke det præcise tal i hovedet (hjemme), da jeg har "muget" lidt ud i de
ældste maskiner for nylig) fra 6100 til G4, med iMac'er og PowerBooks
indover. Dertil medansvarlig for at få det til at spille op mod 5
NT4/Win2000 servere.

Nåjo, lidt admin. er der: KeyServer-admin.

Thomas Tvegaard

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 22-06-01 13:02

"Ulrik Mailand" <ulrik@mailand.dk> writes:

> Hvor mange her i gruppen arbejder egentlig som egentlige
> systemadministratorer på Mac netværk ?

Har gjort indtil sidste måned, men nu er det heldigvis slut med
sysadmin arbejdet

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk