Word 2000 og Norton
Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 15-06-01 20:16

Er det muligt at indstille Norton Antivirus således, at Word 2000 ikke
anmoder om antivirusscanning, hver gang programmet åbnes?

Med venlig hilsen
Søren Bo Rødgaard Henriksen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 15-06-01 23:19

"Søren Bo Rødgaard Henriksen" <direction@e-box.dk> skrev i melding

> Er det muligt at indstille Norton Antivirus således, at Word 2000 ikke
> anmoder om antivirusscanning, hver gang programmet åbnes?
>
> Med venlig hilsen
> Søren Bo Rødgaard Henriksen

Verktøy, makro og sikkerhet. Velg den laveste grad av sikkerhet hvis du har
Norton installert.
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spamblock 9' for E-post)

Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 16-06-01 08:31

On Sat, 16 Jun 2001 00:18:53 +0200, "Asle Bjerva"
<asle.bjerva@oslo9.online.no> wrote:

>"Søren Bo Rødgaard Henriksen" <direction@e-box.dk> skrev i melding

>Verktøy, makro og sikkerhet. Velg den laveste grad av sikkerhet hvis du har
>Norton installert.
>--
Det har ikke hjulpet, ej heller at frakoble auto-protect. Er der andre
muligheder, hvor der kan prøves?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-06-01 22:11

"Søren Bo Rødgaard Henriksen" <direction@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Er det muligt at indstille Norton Antivirus således, at Word 2000 ikke
> anmoder om antivirusscanning, hver gang programmet åbnes?
>
> Med venlig hilsen
> Søren Bo Rødgaard Henriksen

Er du sikker på, at det er Norton der gør det? Jeg bruger selv Norton og har
ikke det problem, men jeg gjorde dog også det ved installationen, at jeg
slog al automatisk scanning fra, undtagen af emails, da der ingen grund er
til at den er aktiv hele tiden og æder resourcer.
Er det evt. den indbyggede makrovirus beskyttelse som er sat til for højt et
niveau?
Prøv at se under Funktioner - Makro - Sikkerhed.
Den kan evt. sættes til Lav, selv om det ikke anbefales. Det bruger jeg
selv, da jeg selv holder øje med, at jeg ikke henter noget med makroer i,
med mindre jeg er helt sikker på hvem ophavsmanden er.

Kurt

Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 17-06-01 00:26

On Sat, 16 Jun 2001 23:10:56 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurta@iname.com> wrote:

> [...]
>selv, da jeg selv holder øje med, at jeg ikke henter noget med makroer i,
>med mindre jeg er helt sikker på hvem ophavsmanden er.

Jeg har prøvet dette, inkl. at slå auto-scanning fra, men lige meget
hjælper det.

Det der undrer mig er, at på min anden PC'er, der kører med Word 97,
har jeg ikke dette problem.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-06-01 21:15

> Jeg har prøvet dette, inkl. at slå auto-scanning fra, men lige meget
> hjælper det.
>
> Det der undrer mig er, at på min anden PC'er, der kører med Word 97,
> har jeg ikke dette problem.

Sidste bud fra mig. Afinstaller dit virusprogram og geninstaller evt. hvor
du så husker at slå al automatisk scanning fra. Eftersom den skriver, at det
er Norton som scanner, så må det være virusprogrammet og ikke word, da jeg
aldrig er stødt på ordet Norton når makroscanneren aktiveres.

Kurt