slibe knive
Fra : (-Peter-)

Dato : 15-05-06 19:02

hej..

har lige været nede i den lokale inspiration og fik et zwilling knivsæt
- en blok med 4 knive og et strygestål til under halv pris (999 kr)...

imidlertid rådede ekspedienten mig dog til at købe en knivsliber, da hun
mene at strygestålet kun skulle anvendes til at "rette knivene til" -
dette lyder dog umiddelbart mærkeligt for mig.. har altid tænkt det som
om de sleb, og det står der også i "manualen" der fulgte med..

så hvad siger I??? skal man have en knivsliber (nærmest sådan en lille
maskine kniven skal ind i eller hvad?

mvh peter

Fra : Steen Suder

Dato : 15-05-06 21:54

(-Peter-) wrote:

> [...]
> om de sleb, og det står der også i "manualen" der fulgte med..
>
> så hvad siger I??? skal man have en knivsliber (nærmest sådan en lille

Et strygestål bruges til at rejse æggen op med, når den er væltet. Den
bruges ikke til at slibe kniven med.

Hvad du skal bruge af slibemaskine kan jeg ikke fortælle dig, men jeg har
ikke meget fidus til den beskrevne type. Min oplevelse - omend muligt
fejlagtig - er at du får en sav ud kniven ved at bruge den type. Måske er
blot knivsnob, men det er min sag

Jeg bruger selv et par bænkslibere med stofskiver og tilhørende slibesten.
Jeg har også en korn 400-vådsten, hvis det er gået rigtigt galt med en kniv.

--
Steen Suder

Fra : Gitte og Claus

Dato : 15-05-06 21:36

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> wrote in message
> [...]
> de sleb, og det står der også i "manualen" der fulgte med..
>
> så hvad siger I??? skal man have en knivsliber (nærmest sådan en lille

en knivsliber er ikke nødvendigt ! husk på at det var en sælger du snakkede
med

Fra : Erik

Dato : 15-05-06 22:40

> så hvad siger I??? skal man have en knivsliber (nærmest sådan en lille
> maskine kniven skal ind i eller hvad?

jeg bruger selv sådan en http://spyderco.com/catalog/details.php?product=77
og mine knive har aldrig været skabere...

/Erik

Fra : Jette

Dato : 21-05-06 18:01

Hvordan bruger man den og hvor kan den købes? (lidt nærmere end websiden du
henviser til, hvis muligt)
vh. Jette

Fra : Erik

Dato : 22-05-06 04:24

> Hvordan bruger man den og hvor kan den købes? (lidt nærmere end websiden
> du henviser til, hvis muligt)
> vh. Jette

Jeg fandt en brugervejledning
her:http://rapidshare.de/files/21067555/spyderco.pdf.htm

Jeg købte min i "Kunst og køkkentøj",Østergade 26D,1100 København K,
Telefon 3313 2928.

Jeg mener, at den kostet omkring 700kr for et par år siden..

/Erik

Fra : Padre

Dato : 22-05-06 11:26

> Jeg mener, at den kostet omkring 700kr for et par år siden..

En alm. slibesten kan købes for mindre. Globals med en hhv mellemfin og fin
side koster ca 500, og andre mærker må være billigere.

--
Padre

Fra : Erik

Dato : 22-05-06 11:45

> En alm. slibesten kan købes for mindre. Globals med en hhv mellemfin og
> fin
> side koster ca 500, og andre mærker må være billigere.

Man kan helt sikkert finde noget, som er meget billigere!!! Men nu var det
jo et generelt spørgsmål og jeg synes, at min er meget let og bruge.

Man vælger jo heldigvis selv

/Erik

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 17-05-06 21:43

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> den 15. maj 2006 kl. 20:01 +0100
skrev:
> [...]
>om de sleb, og det står der også i "manualen" der fulgte med..
>
>så hvad siger I??? skal man have en knivsliber (nærmest sådan en lille

Jeg får slebet mine knive hos en professionel. Det koster ca. 25 kr. pr.
kniv, og jeg får det gjort en gang i kvartalet, ca. Det er en god
investering, synes jeg.

Jeg har dog overvejet en knivsliber-maskine, som du omtaler. Mest fordi de
er ret effektive - det er vist nok samme koncept, de bruger på
industri-slagterierne etc.

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 18-05-06 17:47

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg får slebet mine knive hos en professionel.

Hvorhenne? Hos en slagter eller?!!

--
Mvh Mads
----

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 22-05-06 11:32

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> den 18. maj 2006
kl. 18:47 +0100 skrev:
>Hvorhenne? Hos en slagter eller?!!

Nogle slagtere kan vist klare det. Jeg har brugt H.W. Larsen i Kødbyen, og
tidligere brugte jeg en skomager, jeg stolede på.

Forleden læste jeg dog om et nyt firma, som jeg tror, jeg vil bruge næsten
gang. Uden at gøre reklame (for jeg ved som sagt ikke, om han er noget
værd - men konceptet lyder godt), så kan man læse mere om det her:
http://www.mobilsliberen.dk/

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 22-05-06 19:08

> [...]
> gang. Uden at gøre reklame (for jeg ved som sagt ikke, om han er noget
> værd - men konceptet lyder godt), så kan man læse mere om det her:

Det skulle vel aldrig have været Politiken du læste det i? Der stod i
hvertfald også noget om ham

--
Mvh Mads
----

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 23-05-06 14:14

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> den 22. maj 2006
kl. 20:07 +0100 skrev:
>Det skulle vel aldrig have været Politiken du læste det i? Der stod i
>hvertfald også noget om ham

Just præcis - men det ville jo have været 2 x reklame, hvis jeg havde
nævnt det også

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net