Fransk hotdog
Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 07-05-06 08:35

Hvordan får man nemmest udhulet miniflutes til franske hotdogs?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Max

Dato : 07-05-06 08:39

Hej

> Hvordan får man nemmest udhulet miniflutes til franske hotdogs?

Med et fransk hotdog værktøj.

Mvh Max

Fra : Susanne

Dato : 07-05-06 08:52

> Hej

> Med et fransk hotdog værktøj.
>
> Mvh Max

.....og har man ikke et fransk hotdog-værktøj ved hånden så er skaftet på en
grydeske også en mulighed; bare vær lidt forsigtig så du ikke kommer til at
lave hul hele vejen igennem brødet så ketchup'en kan flyde ud....og vær obs
på at der ikke kun skal presses nedad mod bunden af flutet men også indefra
hullet og ud mod siderne.

/Susanne.

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 07-05-06 10:08

Max wrote:
> Hej

> Med et fransk hotdog værktøj.

Jaeh??

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-05-06 10:18

On Sun, 7 May 2006 11:08:11 +0200
"3140 Bjørgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> wrote:

> Jaeh??

kan købes hos de fleste isenkrammere.

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 09-05-06 14:01

3140 Bjørgheim wrote:
> Hvordan får man nemmest udhulet miniflutes til franske hotdogs?

Har spurgt en zillion isenkræmmere - uden resultat. Sig endelig til, hvis
nogen har set en etellerandet sted.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Max

Dato : 09-05-06 14:23

Hej Torben

> Har spurgt en zillion isenkræmmere - uden resultat. Sig endelig til,
> hvis nogen har set en etellerandet sted.

Underligt, jeg har haft mange derhjemme, mener forøvrigt at
der står Påskebrød på dem. Det er en plastikdims, som regel
hvid, udformet som et kosteskaft der er spids i den ene ende
og forsynet med et håndtag i den anden ende. Hvis du ikke
kan få den hos isenkræmmeren eller i supermarkedet, så
var det måske en ide at prøve loppemarkeder eller det lokale
genbrugscenter.

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-05-06 18:33

On Tue, 9 May 2006 15:22:39 +0200
"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
> kan få den hos isenkræmmeren eller i supermarkedet, så
> var det måske en ide at prøve loppemarkeder eller det lokale

De var især fremme lige omkring da fransk hotdog kom på mode i danmark
(vel en 10år+ siden) og derefter blev det mere populært at købe
for-udhulede brød og mindre populært at lave det selv.
Nok derfor de er svære at finde i dag. Den franske hotdog er også røget
lidt i baggrunden - den kan jo ikke langtidsstege på Weberen