Fryse kartoffelmos
Fra : Ditte

Dato : 06-05-06 19:27

Hej

Jeg vil gerne lave Oksekød i fad, kødsovs med kartoffelmos oven på.
http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ401/HJ401D02.nsf/O/4D490AFF62B16848C1256F2400356BF3
Der står godt nok, at det ikke er fryseegnet.
Er der nogen der har forsøgt sig med at fryse lign. ret, og med held?

Hilsen Ditte

--
Mvh. Ditte
Fjern -- ved direkte svar

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-05-06 19:43

On Sat, 06 May 2006 20:26:40 +0200
Ditte <ditte@--tamuin.dk> wrote:

> [...]
> Der står godt nok, at det ikke er fryseegnet.
> Er der nogen der har forsøgt sig med at fryse lign. ret, og med held?

jeg har generelt dårlig erfaring med at fryse kartoffelmos.

Fra : Max

Dato : 06-05-06 19:50

Hej Ditte

> Er der nogen der har forsøgt sig med at fryse lign. ret, og med held?

Jeg havde tidligere en slagter der solgte store bagekartofler der var
udhulede og fyldt med kartoffelmos med bacon, de blev solgt
frosne og de fejlede såmændt ikke noget, var ret gode at spise
efter en optøning og opvarmning i ovnen.

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-05-06 20:15

On Sat, 6 May 2006 20:50:20 +0200
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
> frosne og de fejlede såmændt ikke noget, var ret gode at spise
> efter en optøning og opvarmning i ovnen.

jeg synes det får en tør og lidt pulveragtig konsistens.

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-05-06 20:36

On Sat, 6 May 2006 21:34:08 +0200
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Kim

> Måske et spørgsmål om hvordan man laver selve mosen,
> forøvrigt syntes jeg at kunne huske at der findes flere
> produkter i frysediskerne der indeholder kartoffelmos.

det er nok korrekt