picnic
Fra : Battlefield´s

Dato : 02-05-06 16:14

Hej
Vi (4 voksne) har besluttet at turen skal gå til Skandinavisk Dyrepark. Så
er planen at vi selv vil medbringe frokosten, men hvad skal vi putte i
madkurven?
Det skal være lækkert, men samtidigt let at spise ( vi sidder ved udendørs
borde).
Jeg har tænkt på nogle sandwich, men hvad skal der i dem?
Håber på nogle brugbare ideer.
Hilsen Vibeke

Fra : Prikke

Dato : 02-05-06 18:38

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> borde).
> Jeg har tænkt på nogle sandwich, men hvad skal der i dem?

Wraps med f.eks. laks, salat og smøreost er ogaå rigtig lækkert og nemt at
spise udendørs.

Rikke

Fra : Gainsbourg

Dato : 02-05-06 21:32

Umiddelbart fra fantasien:

Ciabatta med tomat+mozzerella+frisk basilikum.

Ciabatta med kogt kyllingefilet+salsa

Ciabatta med spegeskinke+grøn pesto

Ciabatta med røget laks og peberrodscreme

Tortilla vrap med smøreost og hakkede urter

Hjemmebagt rugbrød lagt sammen i kvarte med god spegepølse, leverpostej
eller røget ørred.

Kolde grillede kyllingelår.

Skærekage i tern eller skiver

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-05-06 21:41

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in

> Jeg har tænkt på nogle sandwich, men hvad skal der i dem?

Brug noget ordentligt sandwichbrød, det billige bliver hurtigt vådt og
klæbrigt. Smør dine sandwich så sent som muligt. De bliver hurtigt
kedelige. Jeg bruger salat til at skille fyldet fra brødet, så brødet
ikke suger væske fra fyldet. Når du smører dem, så tænk på at de skal
være nemme at spise. Brug kun et meget tyndt lag smør, da det ellers nemt
bliver dominerende.

- Bacon og tomat.
Jeg steger bacon helt sprødt og knuser det i mindre stykker, hakker og
dræner nogle tomatfileter og bruger en lille smule rigtig mayo eller god
creme fraiche til at holde sammen på det hele.

- leverpostej med syltede agurker.
Jeg bruger gerne en grov postej som jeg rører lind med en smule fløde, og
skærer agurkerne i helt tynde skiver.

- ost.
Afhængig af hvilken ost, har jeg en pose med peberfrugt i stave eller
druer med som tilbehør.

- frikadelle med pickles.
Jeg steger gerne frikadellerne i samme form og størrelse som brødet, så
er det nemmere at spise dem. Pickles hakker jeg helt fint.

- æggesalat.
Hak æggene groft, så de giver lidt struktur.

- roastbeef med remoulade.
Det skal være ordentligt kød, så man ikke sidder og skal hive og slide
for at få en mundfuld.

Der er masser af andre muligheder, men jeg tror ovenstående giver
inspiration til andet også.

Husk dessert. Enten nogle oste og kiks, frugt, eller en god kage. Gerne
en saftig frugtkage eller muffins.

Fra : Thomas Widmann

Dato : 02-05-06 22:09

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg har tænkt på nogle sandwich, men hvad skal der i dem?

Pret, der er en meget populær sandwichkæde her i Storbritannien, har
lagt nogle af deres opskrifter på nettet her:
<http://www.pret.com/our_food/pret_diy/>

Jeg tillader mig lige at oversætte en af mine yndlingssandwicher (jeg
har godt nok ikke prøvet at lave den selv, så det er med forbehold
for, at de ikke laver den som beskrevet):

Tunsandwich a la St. Tropez (Tuna St Tropez sandwich)

2 skiver fuldkornssandwichbrød uden smør
en stor iskugleskefuld tunsalat (se nedenfor)
1 tsk små kapers
1 hårdkogt æg
4 ringe rødløg
4 skiver tomat
nogle blade ny spinat (baby leaf spinach)

Fordel tunsalaten på den nederste skive brød med to gafler. Fordel
kapersene ovenpå. Læg ægget i skiver og løgringene ovenpå. Tilføj
tomatskiverne og dernæst spinatbladene. Læg den øverste skive brød
ovenpå og skær sandwichen over i to trekanter.

Til tunsalaten (nok til 4 sandwicher):

1 lille dåse tun (i vand, ikke olie, drænet)
4 spsk majonæse
½ hakket rødløg af middelstørrelse
2 forårsløg i skiver
1 tsk peberrodssalat (det er vist det, der ligner creamed horseradish
mest)
1 kvist persille, hakket
1 tsk ansjospasta
1 tsk hakkede kapers
lidt citronsaft
1 tsk Worcestershiresovs
lidt stødt peber

Blandes.

/Thomas
--
Thomas Widmann twid@bibulus.org http://www.twid.bibulus.org
Flat 0/1, 57 Rose Street, Garnethill, Glasgow G3 6SF, Scotland, EU

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-05-06 15:21

"Battlefield¥s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> on tirsdag 2. maj
2006 at 17:14 +0100 wrote:
> [...]
>borde).
>Jeg har tænkt på nogle sandwich, men hvad skal der i dem?

Sidst jeg lavede en picnickurv var der dette indhold i den:

1 flaske Krimskoye (også kendt som Krim-sekt - smager bedre end de fleste
franske champagner) + et par gode belgiske øl.

Små hjemmebagte speltboller med fyld af rucola, ultratyndt skåret radise,
ultrafint snittet rød sød peber, skiver af røget laks og en creme lavet af
lidt græsk youghurt, rørt med honning og sennep.

Kolde stegte kyllinge lår

Små udhulede cherry tomater, fyld med rygeoste-creme: Lidt rygeost røres
op med lidt fløde, tilsættes lidt gurkemeje og lidt stødt ingefær

Grønne asparges omrullet med parmaskinke

Lidt forskellig ost: Primadonna, Masdamer og Emmenthaler skåret i passende
bidder

Lidt brie og cammebert samt en bette kniv til st skære det med

Noget svensk rødløgmarmelade, der er perfekt som dip til osten

En pakke bornholmske rugkiks

Det var deltagerne RET glade for

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311