tyndstegsfilet...
Fra : (-Peter-)

Dato : 30-04-06 18:15

hej..

har lige været i fakta og købe en tyndstegsfilet..

kan denne skæres ud til bøffer (er godt nok dybfrossen, men regner ikke
med at der sker noget ved at tø den og og fryse den efter den er skåret
ud)..

hvis ja.. de bøffer man får, er det entrecote??

/peter

Fra : Gamle

Dato : 30-04-06 19:17

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud)..
>
> hvis ja.. de bøffer man får, er det entrecote??

Hej.
Du behøver ikke tø den helt op inden udskæringen til bøffer. En god
fintandet sav klarer faktisk udskæringen næsten uden optøning. Bare husk at
brænde klingen af så den er 100% steril.
Entrecote kommer fra højrebet.
Se her http://www.meatboard.dk/view.asp?ID=577

Mvh.
Torben

Fra : (-Peter-)

Dato : 30-04-06 19:27

Gamle skrev:
> [...]
> fintandet sav klarer faktisk udskæringen næsten uden optøning. Bare husk at
> brænde klingen af så den er 100% steril.

tak for svaret... vil nok anvende en brødkniv hvis det er...

mvh
peter

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-05-06 20:52

> tak for svaret... vil nok anvende en brødkniv hvis det er...
>
> mvh
> peter

Hej
En såkaldt konditersav er rigtig godt til formålet.
Og hvis du absolut vil kalde dine bøffer noget, så kan du kalde dem farmer
steaks eller farmer bøffer. Det kaldte vi ihvertfald bøffer skåret af
tyndsteg den gang jeg arbejdede som slagter.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Emil

Dato : 03-05-06 23:41

Thomas Hansen wrote:

>En såkaldt konditersav er rigtig godt til formålet.

Hvad er det for en dims? Google kender heller ikke ordet
'konditorsav' eller nogle af mine andre staveforsøg.

Jeg bruger selv en 'Carbon-Steel' klinge i min nedstryger, når
der skal deles frosset kød. Klingen går bare i opvaskeren uden
problemer. Jeg skulle mærke godt efter, om den havde tænder. Det
har den; men snittet bliver næsten som efter en skarp kniv.

m.v.h. Emil