Enebærbuske
Fra : Christian

Dato : 30-04-06 12:38

Jeg skal bruge nogle enebærkviste - helst med bær og blade. Er der nogle der
ved hvor der vokser den slags? Hvornår er det sæson for dem?

-Christian

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-04-06 13:35

Christian skrev:

> Jeg skal bruge nogle enebærkviste - helst med bær og blade.
> Er der nogle der ved hvor der vokser den slags? Hvornår er
> det sæson for dem?

Ene blomstrer i maj. Den vokser på tørre lyngheder, fx her
i Rusland ved Dronningmølle. Jeg ved ikke, hvornår dens
bærlignende blå kogler er modne. Den har nu ingen blade,
men nåle.

--
Herluf

Fra : Bo Warming

Dato : 01-05-06 07:33

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message

> Ene blomstrer i maj. Den vokser på tørre lyngheder, fx her
> i Rusland ved Dronningmølle. Jeg ved ikke, hvornår dens
> bærlignende blå kogler er modne. Den har nu ingen blade,
> men nåle.

Smagen sidder i bærrene, og er fin når tørret, så køb i Aldi fx
Nørrebrogade ved Griffenfeldtsgade.

Assistentskirkegaard har mange slags enebær, men måske ikke den vilde
og rigtige

Fra : elsmic

Dato : 10-05-06 01:50

Hej NG

Nej dem fra Assistentskirkegaard er lidt "døde" i smagen.

Brgds MIM