Nogen der ejer Anders Ands Kogbog?
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 14:41

Hej!
Jeg savner en opskrift derfra på Hexia de Trix småkager ... men egen version
er blevet væk...
Håber der er nogen der kan hjælpe

M&G

Fra : Bare min mening

Dato : 26-04-06 18:33

Ja jeg mener at mine forældre stadig har vores bog stående.
Skal jeg undersøge det eller har du fundet ud af noget?

Ralph.

Fra : Gainsbourg

Dato : 26-04-06 19:05

> Ja jeg mener at mine forældre stadig har vores bog stående.
> Skal jeg undersøge det eller har du fundet ud af noget?
>
> Ralph.

Hvis du alligevel skal have den frem, ville du så kune slå Mickey's
pandekager op for mig? (eller er det Fedtmules Pandekager?). Jeg har hørt,
at de skulle være så gode.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 21:33

Det kan jeg måske klare ..... jeg har Mickey´s kogebog stående og deri er
der en opskrift på pandekager ... De hedder godt nok "Pandekager fra
Eventyrland" Måske er det dem .... Here Goes:

4 dl mælk
2 dl mel
1/2 tsk. salt
2 æg
2 spsk. smeltet smør

2 dl mælk røres i en skål med mel og salt.
Kom æggene i. Rør resten af mælken i.
Kom det smelte smør i.

...Der er forresten flere varianter af denne opskirft endda en der hedder
"Mickey´s Søndagspandekager"
2 dl mel blandes med 2 tsk. bagepulver og 1/4 tsk. salt. Tilsæt 1 æg, 2 1/2
dl mælk og en spsk. salatolie.
Bages som små tykke pandekager, man kender fra USA.Spisesmed sirup på....

Håber det var den du ledte efter

M&G

Fra : Gainsbourg

Dato : 27-04-06 00:04

> [...]
> 1/2 dl mælk og en spsk. salatolie.
> Bages som små tykke pandekager, man kender fra USA.Spisesmed sirup på....

Mange tak for ulejligheden. Det må være "Pandekager fra Eventyrland", som
jeg har fået anbefalet, for de skulle efter sigende kunne bages papirtyndt
og blive meget lækre. Jeg vil fluks afprøve opskriften

Tak igen

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Kasper Larsen

Dato : 27-04-06 10:48

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> wrote in message
> Mange tak for ulejligheden. Det må være "Pandekager fra Eventyrland", som
> jeg har fået anbefalet, for de skulle efter sigende kunne bages papirtyndt
> og blive meget lækre. Jeg vil fluks afprøve opskriften

Klokken 1 om natten?

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-06 21:46

"Kasper Larsen" <kasper@larsen.invalid> skrev i en meddelelse
> "Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> wrote in message
>
> Klokken 1 om natten?

Undrer tidspunktet dig? Det er måske kun i dagtimerne, at komfuret virker?

Tina
;)

Fra : SB

Dato : 30-04-06 09:31

"Tina A." <wunjo ( a ) webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> papirtyndt

> Undrer tidspunktet dig? Det er måske kun i dagtimerne, at komfuret virker?

Jeg kunne sagtes finde på at lave pandekager kl 01:00 om natten
Når man er sulten, så skal man jo spise, og for os landboer er tidspunktet
ret underordnet

Søren

Fra : Gainsbourg

Dato : 28-04-06 15:26

> Klokken 1 om natten?

Nu er det jo ikke alle danskere, der kun er på arbejde fra mandag til
fredag, mellem 9 og 17 og kan spise deres aftensmad hver dag kl 18:30

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Max

Dato : 01-05-06 07:23

Hej

> Nu er det jo ikke alle danskere, der kun er på arbejde fra mandag til
> fredag, mellem 9 og 17 og kan spise deres aftensmad hver dag kl 18:30

Næ, og pandekager kan spises døgnet rundt, også til natmad :)

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 27-04-06 15:52

Hej Gainsbourg

> som jeg har fået anbefalet, for de skulle efter sigende kunne bages
> papirtyndt og blive meget lækre. Jeg vil fluks afprøve opskriften

Ellers kan du bruge denne opskrift, de bliver papirtynde og sprøde
i kanten, hemligheden er at piske tingene meget grundig sammen,
jeg bruger en stavblender og man må gerne piske det sammen
nogle timer før de skal steges.

PANDEKAGER
10 stk.
2 æg
3 dl mælk
90 g mel
50 g smeltet margarine
1 knsp salt
1/2 tsk sukker

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 26-04-06 21:33

Hej Gainsbourg

> Hvis du alligevel skal have den frem, ville du så kune slå Mickey's
> pandekager op for mig? (eller er det Fedtmules Pandekager?). Jeg har
> hørt, at de skulle være så gode.

De hedder Mickys søndagspandekager og de er gode hvis man
kan lide pandekager med bagepulver i. Jeg har desværre forlist
min opskrift, så jeg vil også blive glad for en gentagelse.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 21:26

Du må meget gerne undersøde det hvsi du gider.

M&G

Fra : Bare min mening

Dato : 27-04-06 23:27

Det skal jeg nok.

Fra : Steen

Dato : 03-05-06 18:35

"M&G" <MichaelATodc.dk> wrote:

> Hej!
> Jeg savner en opskrift derfra på Hexia de Trix småkager ... men egen
> version er blevet væk...
> Håber der er nogen der kan hjælpe
>
> M&G

Har du fået opskriften?

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-06 10:02

Nej, jeg har desvære ikke fået den endnu ... håber stadig der er nogend er
har den.

M&G

Fra : Brown

Dato : 05-05-06 11:30

Kære M&G

Her er Hexia de Tricks Gaffelkager

Ca. 125 stk.
Tid 20 min.

Du skal bruge:
150 g smør eller margarine
1½ dl flormelis
3 dl hvedemel
1½ dl kartoffelmel
½ tsk bagepulver
2 spsk kakao

Sådan gør du:
1. Tag smør eller margarine ud af køleskabet i god tid, før du skal
bruge det. Rør fedtstoffet sammen med flormelisen.
2. Kom de øvrige ingredienser i dejfadet og ælt dejen sammen. Tænd
for ovnen på 175 gr.
3. Tril først dejen i stænger på tykkelse med din lillefinger. Skær
dem ud i små stykker og tril dem til kugler.
4. Kom kuglerne på bagepapir og tryk dem flade med en gaffel.
5. Bag småkagerne ved 175 gr. i 8.10 minutter.

Med venlig hilsen
Brown

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-06 12:24