Søger forhandler af engelsk lakrids i Kbh
Fra : Padre

Dato : 25-04-06 17:14

Der var for lang tid siden en tråd om lakridsis, hvor det blev nævnt, at man
kan købe engelsk lakrids på apoteket. Jeg har nu være på de 2 apoteker i
Valby, som ikke havde det. Er der nogen, som kender et sted i Kbh, som har
det ?

Padre

Fra : Fatter Brik

Dato : 25-04-06 17:18

Husum Apotek
Brønshøj Apotek

og sikkert mange flere steder, har aldrig oplevet et apotek der ikke havde
engelsk lakrids..

:)

Fra : Max

Dato : 25-04-06 17:34

Hej Padre

> apoteker i Valby, som ikke havde det. Er der nogen, som kender et

Naturhelsekostforretninger plejer nu også at have det.

Mvh Max

Fra : Eivind

Dato : 25-04-06 17:32

> [...]
>Valby, som ikke havde det. Er der nogen, som kender et sted i Kbh, som har

Hvis ikke på apotekerne så måske på den engelske butik ved siden af
Americana i københavn.

Fra : Padre

Dato : 26-04-06 09:06

>og sikkert mange flere steder, har aldrig oplevet et apotek der ikke havde
>engelsk lakrids..

Jeg kan da også huske, at jeg har set det masser af gange, men her i
nabolaget havde de det altså ikke. Jeg forsøger mig nu med nogle
pastiller af mærket "kingfisher", som er ren lakrids, og som ligger
meget tæt op af smagen af engelsk lakrids, sådan som jeg husker den.

En anden dag tager jeg til Kervan på Ndr. Frihavnsgade, som iflg., en
dérboende ven skulle have det, eller også til Husum/Brønshøj.

--
padre

Fra : Fatter Brik

Dato : 26-04-06 09:29

hvis du vil kan jeg da købe noget og sende til dig?

:)

Fra : Jonas Kofod

Dato : 26-04-06 09:32

Padre wrote:

> [...]
> pastiller af mærket "kingfisher", som er ren lakrids, og som ligger
> meget tæt op af smagen af engelsk lakrids, sådan som jeg husker den.

Matas har Kingfisher lakridserne og de grå piller af salmiak pulver.
Søstrene Grene har dem til tider, men oftest pillerne.

Fra : Padre

Dato : 26-04-06 10:47

>hvis du vil kan jeg da købe noget og sende til dig?

Tusind tak for det venlige tilbud. Jeg er ret mobil, og kan sagtes selv
komme lidt udenfor Valby - hvem ved, måske vil jeg have godt af det ?

--
padre

Fra : Jørgen Hess

Dato : 27-04-06 20:33

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Valby, som ikke havde det. Er der nogen, som kender et sted i Kbh, som har

Ved ikke om der findes det jeg kalder engelsk lakrids mere. I dag er engelsk
lakrids en forholdsvis tyk lakridsstang der er sprød hvis den er kold. Men
den jeg kender fra MANGE år siden var tynd næsten som grafitten i
træblyanter og var hård som bryantsgraffit og blev solgt i cellofanposer
eller papirposer. Poserne lignede dem der endnu bruges når der købes småting
fra syforretninger (Meget irriterende for en lille dreng der troede det var
lakrids fra apoteket).
mvh
Jørgen

Fra : Padre

Dato : 28-04-06 17:17

"Jørgen Hess" <joergen.hess@ahva.dk> wrote in message

> [...]
> den jeg kender fra MANGE år siden var tynd næsten som grafitten i
> træblyanter og var hård som bryantsgraffit

Ja det er også det, jeg ville kalde engelsk lakrids. Jeg var på Husum apotek
i dag, og der havde de det, selvom de er tykkere og blankt sorte.

Smagen er stadig fantastisk

--
padre

Fra : Fatter Brik

Dato : 28-04-06 18:25

sjovt nok er de tyndere ca. 8-10 mm på Brønshøj Apotek, Husums er vel det
dobbelte - begge smager fint!

:)

Fra : Max

Dato : 28-04-06 19:04

Hej Padre

> Smagen er stadig fantastisk

Er der forskel i smagen på den og Kingfisher ?

Mvh Max

Fra : Fatter Brik

Dato : 28-04-06 20:50

har aldrig prøvet Kingfisher - hvor købes den?

Kingfisher, det lyder lidt Fishermans Friend agtigt for mig... er det ren
lakrids?

:)

Fra : Max

Dato : 28-04-06 21:49

Hej

> har aldrig prøvet Kingfisher - hvor købes den?

Det sælges som 100% ren lakrids i helsekostbutikker,
på apoteker, hos delikatesse forretninger, slikforretninger
og mange andre steder.

Det er et dansk foretagende som intet har med Fishermann's
Friend, som jeg personlig hader.

http://www.natur-slik.dk/

Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 29-04-06 11:14

"Fatter Brik" <Fatter@br.ik> wrote in message
> har aldrig prøvet Kingfisher - hvor købes den?
>
> Kingfisher, det lyder lidt Fishermans Friend agtigt for mig... er det ren
> lakrids?

Det smager meget som den engelske lakrids, jeg fandt i stænger, men den er
blødere. Jeg fandt den på apotekerne her i Valby.

--
Padre