Holdbarhed på sodavand
Fra : Charlotte

Dato : 22-04-06 16:34

Vi har en del 1½ liters sodavand stående hvor datoen udløb her 12/4, hvor
længe kan vi drikke dem? de lugter og smager fint.

Charlotte

Fra : Hauge

Dato : 22-04-06 17:15

Hejsa
Charlotte wrote:
> Vi har en del 1½ liters sodavand stående hvor datoen udløb her 12/4,
> hvor længe kan vi drikke dem? de lugter og smager fint.

Hvis de ikke direkte står i solen, så vil jeg mene at de sagtens kan holde
nogle måneder endnu, jeg har da selv drukket sodavand der er 6 måneder over
holdbarhedsdatoen, og de fejlede absolut intet i smagen eller lugt.
Holdbarhedsdatoen er jo en dato der er givet udfra de værst tænkelige
forhold, hvor man kan finde på at opbevare disse flasker, og jeg er
tvivlende på at du opbevarer dem så dårligt. Der er jo ikke indbygget ur i
sådan en flaske, så sodavandet ved jo ikke hvor gammelt det er

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060422161446@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Charlotte

Dato : 22-04-06 17:21

> Hvis de ikke direkte står i solen, så vil jeg mene at de sagtens kan holde

Gør de ikke, de står i en kold gang
> nogle måneder endnu, jeg har da selv drukket sodavand der er 6 måneder
> over holdbarhedsdatoen, og de fejlede absolut intet i smagen eller lugt.

Nej og du er jo levende endnu

Fra : Charlotte

Dato : 22-04-06 17:21

Fra : Bo Warming

Dato : 23-04-06 04:42

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
> [...]
> og jeg er tvivlende på at du opbevarer dem så dårligt. Der er jo
> ikke indbygget ur i sådan en flaske, så sodavandet ved jo ikke hvor

Hvis Barfoed-Thulin "fryseskadet kød" kunne skelnes fra det lovlige af
et blindet smagspanel, så havde statens mange institutter vist sådan
test i TV.

Men det er kejserens ny klær og det gælder også at sodavand ikke må
være ti år efter sidste salgsdato.

I min ungdom hvor konserveringskemikalier var dårligere, fik jeg
undertiden en "solbajer" der havde ligget øverst i trækassen udendørs.
Næste lag smagte perfekt, sagde de erfarne øldrikkere - og nød
solbajeren der berusede og mættede og var uden sundhedsfare

Min vigtigste væskeindtag er Schweppes Indian tonic spædet op med
appolinaris 1:5. Hældt i nussede halvliterplastikflasker med skruelåg.
I årevis har jeg været ligeglad med at de stod i solen. Der sker ingen
gøring af sukkeret eller vækst, som der gør i postevand der står i
solen og giver lidt smagløst, synligt "svæv".
Aldrig kun du få legionærsyge - eneste vand-overførte sygdom i
civiliserede lande - den kræver lunkent vand og især er en myte.

Måske det er en myte at adskillelse af kloak fra drikkevand udryddede
kolera, der gav epidemi i 1853. Måske også denne infektion var især
psykosomatisk. Jeg anbefaler dog ikke at man lorter i sin sodavand men
tør godt vædde om at jeg og min strudsemave kunne drikke det uden at
blive syg, for er man trainsurferagtig spisende, bliver immunforsvaret
stærkt.

Flotte bemærkninger om "den er gammel, den smager sføli råddent" fører
til lodret løgn om at der er forfald i mit hus, fordi 0,1% af
vinduesrammernes maling ikke er helt jævn.
Verden vil bedrages og medier leverer 1 fjer af lodret uunsdkyldelig
løgn, og dit eget selvbedrag opblæser tl de 5 høns.. Et ulykkeligt,
antividenskabeliget smagsdommer-teamwork - en ny religiion.

Fra : Propellen

Dato : 24-04-06 08:59

Bo Warming skrev:
> "

Det er vel god skik, lige at nævne man krydsposter når man svarer på et
ikke krydspostet indlæg!

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Hauge

Dato : 24-04-06 09:18

Hej
Propellen wrote:
> Det er vel god skik, lige at nævne man krydsposter når man svarer på
> et ikke krydspostet indlæg!

Glem Bo Warming, han x-poster til alle de steder, hvor der bare er et af de
ord i et indlæg, der kan passe til.
Lige for tiden fylder han også politik op med sine banklån, så det er ikke
besværet værd.

X-post dk.kultur.mad+drikke;dk.admin.netikette med fut til
dk.admin.netikette, selvom Bo jo nok vil sætte 10-12 nyt X-post på hvis han
besvarer det her.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060424081822@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-04-06 16:23

> [...]

Svarer man, er det god skik at fjerne X-post, hvis den ikke længere er
relevant for en ng.

> Glem Bo Warming, han x-poster til alle de steder, hvor der bare er
> et af de ord i et indlæg, der kan passe til.
> Lige for tiden fylder han også politik op med sine banklån, så det
> er ikke besværet værd.

Der er politisk principielle aspekter ved lånenægtelse.

Hvem tvinger dig til at åbne og læse? Hvor er problemet?
Jeg har aldrig været i strid med fundats -som iøvrigt er vag og
frivillig vejledning

Fra : Hauge

Dato : 24-04-06 20:08

Bo Warming wrote:
> Svarer man, er det god skik at fjerne X-post, hvis den ikke længere er
> relevant for en ng.

Hvorfor fanden kan du så ikke repektere at jeg satte et fut til den rette
gruppe, for du kavler på ingen måde om mad nu, vel?
Nej du ævler igen og igen om din skide politik, som du kan få alt til at
være, fordi din mor var Glistrup..

> Der er politisk principielle aspekter ved lånenægtelse.

Nej de kender dig.

> Hvem tvinger dig til at åbne og læse? Hvor er problemet?

Ingen, men du fylder også her med dit afføring.

> Jeg har aldrig været i strid med fundats -som iøvrigt er vag og
> frivillig vejledning

Det er du jo nu, fat det.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060424190754@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Max

Dato : 22-04-06 17:53

Hej Charlotte

> Vi har en del 1½ liters sodavand stående hvor datoen udløb her 12/4,
> hvor længe kan vi drikke dem? de lugter og smager fint.

Hvis de lugter fint, så drikker man dem, om de så er et år eller to
over tiden, det er trods alt kun vand og sukker.

Ps: hvorfor gentager du dig selv, er det det spam program "spamfigter"
der er skyld i det ?

Mvh Max