Mare ismaskine
Fra : Padre

Dato : 19-04-06 10:51

Nu har jeg forsøgt at bestille en gaggia ismaskine hos www.adesso.se.
Prisen er (ca) 4000 svenske kr. svt. godt og vel 3000 danske

Så hvilken bog skal jeg købe, når jeg vil lave is, det er primært
opskrifter på sorbeter, der er vigtige, selvom jeg selvfølgelig også
skal lave andet ?

--
padre

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 19-04-06 13:29

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> wrote in message
>Nu har jeg forsøgt at bestille en gaggia ismaskine hos www.adesso.se.
>Prisen er (ca) 4000 svenske kr. svt. godt og vel 3000 danske

Wow, det var en god pris!

>Så hvilken bog skal jeg købe, når jeg vil lave is, det er primært
>opskrifter på sorbeter, der er vigtige, selvom jeg selvfølgelig også
>skal lave andet ?

Vent lige at du får pakken, der er (var) en omfattende kogebog med min,
sorbet af bl.a. sherry, citron, vandmelon... interessant at hvert sprog har
sine opskrifter, så hvis du kan læse engelsk/tysk/fransk/italiensk har du
rigtig mange. Ellers kan jeg kopiere min!

Sandra

Fra : Jens Beltofte Soeren~

Dato : 19-04-06 20:19

Mrs Krabappel wrote:
> "Padre" <spirito_santo@yahoo.com> wrote in message

> Wow, det var en god pris!

Sad og læste indlægget og kom i tanke et italiensk website, der var
nævtn i en anden tråd omkring espressomaskiner. Og de sælger den til EUR
349 incl. fri levering i EU. Det svarer til ca. DKK 2600.

Se http://lnk.in/3jmk.

Mvh. Jens

Fra : padre

Dato : 19-04-06 21:15

"Jens Beltofte Soerensen" <beltofteSLET@SLETgmail.com> wrote in message

> Sad og læste indlægget og kom i tanke et italiensk website, der var
> nævtn i en anden tråd omkring espressomaskiner. Og de sælger den til EUR
> 349 incl. fri levering i EU. Det svarer til ca. DKK 2600.

Alle tiders - det er www.bella-italia.com

Dem bestilte jeg i starten af april en bialetti mukka cappuccino express
hos - de har trukket pengene den 6., men jeg har ikke fået maskinen endnu.
Hvis maskinen dukker op, køber jeg også gaggiaen hos dem,for svenskerne har
lige svaret, at de ikke må sælge i DK, og har henvist til en dansk importør,
som intet nævner om ismaskiner på sit website.

--
padre

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 20-04-06 07:02

padre wrote:
> [...]
> dem,for svenskerne har lige svaret, at de ikke må sælge i DK, og har
> henvist til en dansk importør, som intet nævner om ismaskiner på sit

Lad os høre mere i gruppen. Man overvejer at spænde bukserne ud igen

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Padre

Dato : 23-04-06 19:31

"3140 Bjørgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> wrote in message

> Lad os høre mere i gruppen. Man overvejer at spænde bukserne ud igen

Så er maskinen afprøvet. På omtrent 2 timer lavede jeg i eftermiddags ca.
3/4 l. hhv. nocciola, citronsorbet og bananis. Det tog ca. ½ time at
indfryse en portion.

Der kan godt være større mængde i maskinen- 1 L. - men jeg ville hellere
lave flere slags.

Nocciolaen tog længst tid; dels fordi jeg lavede min egen "nøddemasse" i
stedet for enten at købe det eller bruge nougat, og dels fordi jeg lavede
den som en creme, så æggeblommerne blev uskadelige. Jeg brugte den opskrift
på citronsorbet, som var i gaggiaens hæfte, mens jeg måtte digte lidt for at
lave nocciola og bananis.

Isen endte med at have en meget fin blød konsistens, også efter jeg tog den
op af dybfryseren her til aften - ikke noget med stenhård is mere

Jeg lavede kun i i "inderskålen" og tog altså ikke den ekstra skål i brug.
Årsagen var, at for at bruge den ekstra skål, skal man fylde en lille mængde
vand iblandet alkohol i inderskålen, så kulden transporteres. Jeg tænkte, at
det ville være lige så let bare at gøre skålen ren mellem hver portion, og
det holdt stik - det havde været en fordel med lidt madsprit til at rense
skålen med, men det var bestemt ikke svært uden.

Så jeg har kun godt at sige om den, og så slog det mig - næste gang jeg vil
have frozen margaritas, er det jo bare at hælde limejuice i gaggiaen

--
Padre

Fra : Padre

Dato : 24-04-06 20:31

> Isen endte med at have en meget fin blød konsistens, også efter jeg tog
den
> op af dybfryseren her til aften - ikke noget med stenhård is mere

Stryg den - efter et døgn var det så hårdt, som det plejer at være

--
Padre

Fra : Max

Dato : 24-04-06 20:47

Hej Padre

> Stryg den - efter et døgn var det så hårdt, som det plejer at være

Nå træerne vokser stadigvæk ikke ind i himlen :)

Mvh Max

Fra : jail

Dato : 20-04-06 12:53

> [...]
>lige svaret, at de ikke må sælge i DK, og har henvist til en dansk importør,
>som intet nævner om ismaskiner på sit website.

Jeg bestilte den samme Bukka - og fik den efter 4-5 dage .. desværre
havde de mærket den forkert så DHL havde lidt problemer med den.

Men ellers var det fin service - og respons på email m.m.

Har du prøvet at kontakte dem - og havd siger de ?

/Jakob

Fra : Jens Beltofte Soeren~

Dato : 20-04-06 21:01

padre wrote:
> [...]
> lige svaret, at de ikke må sælge i DK, og har henvist til en dansk importør,
> som intet nævner om ismaskiner på sit website.

Min mukka var heller ikke dukket op, så jeg kontaktede dem i mandags.
Tirsdag skrev de at den var sendt den 10., og senere tirsdag kom posten
med den. Så mon ikke din er på vej. Ellers send dem en e-mail hvis den
ikke dukker op i denne uge.

Mvh. Jens

Fra : Christina S

Dato : 20-04-06 21:39

> [...]
> Tirsdag skrev de at den var sendt den 10., og senere tirsdag kom posten
> med den. Så mon ikke din er på vej. Ellers send dem en e-mail hvis den

Er den god? Laver den en ordentlig latte eller bliver det noget mærkelig
noget?

Mvh, Christina (som meget gerne vil eje sådan en, men ikke tror på, at den
laver en god kop latte)

Fra : jail

Dato : 21-04-06 09:00

> [...]
>noget?
>
>Mvh, Christina (som meget gerne vil eje sådan en, men ikke tror på, at den

Jeg har faktisk ikke prøvet den til Latte endnu - da vi er mere til
cappucino .. Men den bliver til gengæld også ret god.
Det ser RET vildt ud når den skummer mælken, og det ser ud som om det
bliver alt for store bobler - men slutesultatet er glimrende .. Jeg
har faktisk ikke gidet at have gang i den "store" espresso maskine
siden :-/

/Jakob

Fra : Max

Dato : 21-04-06 09:16

Hej Christina

> Mvh, Christina (som meget gerne vil eje sådan en, men ikke tror på,
> at den laver en god kop latte)

Hvis du køber en til en fornuftig pris og finder ud af at den ikke
kan tilfredsstille dig, så kan vi da forhandle om en overtagelsespris.

Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 19-04-06 14:25

>Wow, det var en god pris!

Rart at høre; da jeg var i Paris, opdagede jeg, at en kitchenaid
røremaskine kunne købes for omtrent 2500 i Darty i hallerne

--
padre

Fra : Max

Dato : 19-04-06 15:01

Hej Padre

> Rart at høre; da jeg var i Paris, opdagede jeg, at en kitchenaid
> røremaskine kunne købes for omtrent 2500 i Darty i hallerne

Ikke være ked af det, Artisan koster 1500 kr. i USA :)

Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 20-04-06 15:23

>Har du prøvet at kontakte dem - og havd siger de ?

De sagde at den var sendt den 10. og burde være her nu, og at jeg
skulle vende tilbage, hvis det ikke var tilfældet.

Der er en forhandler i Malmö, der har gaggiaen til 4k svenske, så jeg
tager derover på lørdag i stedet. Trods alt er svenskere med
tillidsvækkende end italienere ..............

--
padre