Råd-ædende vilde børn udstiller vor angt&f~
Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-06 08:07

Det er spændende at læse om børn, der har været uden menneskelig
kontakt i de tidlige spædbørnsår, fx vokset op i naturen alene eller
med ulve som forældresubstitutter a la Mowgli i Kiplings Junglebogen

De har helt andre sansninger end os civiliserede mennesker, som tror
at vi har arvet vor adfærd og at moral er menneskesærkende og vi er
ædle. Og at danskere er bedre end nazier.

Følelsesdeprivering giver ofte meget tidlig død, når det er statslige
institutioner, der har fejlet, for her er ondskaben målrettet og
enorm, men når naturen har givet udfordringer, der kunne klares, er
det særdeles vellykkede menneske-dyr, som forskere har
undersøgt.Adskillige indiske, samt tyske og franske skovbørn.

Ofte kan man ikke ændre deres tidligt grundfæstede *smag for råddent
kød*, som det bedste af alt.
Der er ikke meget der er "naturligt" - _alt er tillært_, pånær at
undgå skarpe gifte i stor mængde og alt for lidt energi.
Og når man belønner normale kultur&snob spisevaner, så sker abrupte
skift, og hvad de før elskede, hades ligepludseligt. Det underbevidste
synes at være som en sprudlende kogende gryde, der lever sit eget liv
og Kierkegaard har ret, når han siger Friheden Føder Angst (belært af
Pascal der så tilværelsens grundproblem i "angsten for det tomme rum,
horror vacuii")
Uden passende udfordringer bliver vi fremmedgjort og al civilisation
er sindsyge. Hvilket ikke betyder, at alt skal kasseres. DNA er
fjeren, der bliver til 5 høns.Myter er gode at bygge videre på, fx
Jesus-fiktion, uanset om den historiske er ikke som troens.Han
ønskede martyriet, og drev skriftkloge ud i ondskab (listigt pushed af
Judas=agent provokateure), så vi fik afsløret ondskab. Ligesom
Glistrup afslørede velfærd pr sin genialt-altruistiske 0-skat-%.
Afslør du madsnobberi ved bordet idag+imorgen+++
- godt debat-emne.

"Efter en hel del træning lærte Kamala at gå på to ben, men blev ved
med at løbe på alle fire. I nogen tid nægtede de at gå med tøj og
spise tilberedt mad, idet de foretrak råt kød og ådsler. Kamala lærte
halvtreds ord før hun døde i en alder af femten år.
(Kontinuum-begrebet" Jean Liedloff , 1980)

Fra : Johnny Andersen

Dato : 13-04-06 21:02

> Det er spændende at læse om børn, der har været uden menneskelig
> kontakt i de tidlige spædbørnsår, fx vokset op i naturen alene eller med
> ulve som forældresubstitutter a la Mowgli i Kiplings Junglebogen

Det går fremad for dig. Fra simpsons til junglebogen. Forsæt du bare Bo, så
kan vi om et par år hører din fortolkning af Anders And...

Med venlig hilsen

Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 03:35

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> Det går fremad for dig. Fra simpsons til junglebogen. Forsæt du bare
> Bo, så kan vi om et par år hører din fortolkning af Anders And...

Hvis jeg citerer Shakespeare, så rammer jeg plet i din referenceramme?
Tried that, done that.

Selvom Disney har forfladiget Kiplings junglebog og selvom
Hitler&Churchill fotokopierede deres racisme, darwinisme og white
mans burden fra DronningViktoria kolonisterne, så er Kipling en
journalist med mange lærerige pointer - for han var selvlært og ikke
hjernevasket af en Journalisthøjskole i Århus

Rudyard Kipling (1865-1936)English Author of Prose and Verse

"Everyone is more or less mad on one point.
Rudyard Kipling

"En kvinde er bare en kvinde. Men en god cigar - det er tobak.
Rudyard Kipling

"Men speak the truth as they understand it, and women as they think
men would like to understand it. Rudyard Kipling

"Den mest tossede kvinde kan klare en klog mand, men der skal en meget
klog kvinde til at klare et fæhoved. Kipling

"If I were hanged on the highest hill, Mother o' mine, O mother o'
mine! I know whose love would follow me still, Mother o' mine, O
mother o' mine Rudyard Kipling !

"It was then that I first began to wonder whether Abraham Lincoln had
not killed rather too many autochthonous´Americans´in the Civil War,
for the benefit of their worshippers more and worse and longer.
RKipling

"Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
Rudyard Kipling

"All we have of freedom - all we use or know - This our fathers bought
for us, long and long ago. Rudyard Kipling

"The female of the species is more deadly than the male.

Rudyard Kipling

The Pope may launch his Interdict. The Union its decree, but the
bubble is blown and the bubble is pricked. By us and such as We.
Remember the battle and stand aside. While thrones and powers confess.
That king over all the children of pride. Is the pride - the
press -the press! Rudyard Kipling

Though I've belted you and flayed you, by the livin' Gawd that made
you, You're a better man than I am, Gunga Din! Rudyard Kipling

Ship me somewheres east of Suez, where the best is like the worst,
Where there aren't no Ten Commandments an' a man can raise a thirst;
For the temple-bells are callin', an' it's there that I would be -

By the old Moulmein Pagoda, looking lazy at the sea; on the road to
Mandalay, Where the old Flotilla lay, with our sick beneath the
awnings when we went to Mandalay!

O the road to Mandalay, where the flyin'-fishes play, An' the dawn
comes up like thunder outer China 'crost the Bay. Rudyard Kipling

Our own utter carelessness, officialdom and ignorance were responsible
for much of the death-rate. The most important medical office in any
Battalion ought to be Provost-Marshal of Latrines. Rudyard Kipling

If any question why we died, tell them, because our fathers lied.
Rudyard Kipling

Let is be clearly understood that the Russians is a delightful person
till he tucks in his shirt. As an Oriental he is charming. It is only
when he insists upon being treated as the most easternly of western
people instead of the most westerly of easterns that he becomes a
racial anomaly extremely difficult to handle. Rudyard Kipling