.xls åbnes i browseren og ikke i Excel.
Fra : John Sahl

Dato : 20-01-01 11:09

Hvordan omgår man dette problem hvis man ligger .xls filer tilgængeligt
på en webside? Skal man omdøbe dem og bede folk downloade dem?

--
John Sahl, Webmaster på http://www.xdslinfo.dk
Se sidste nyhed om Internord/Worldonline...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-01-01 20:38

Sat, 20 Jan 2001 11:08:56 +0100, skrev "John Sahl"
<johnsahl@worldonline.dk>:

>Hvordan omgår man dette problem hvis man ligger .xls filer tilgængeligt
>på en webside? Skal man omdøbe dem og bede folk downloade dem?

Jeg ville ikke omdøbe den, men pakke den i zip eller bare nøjes med at
skrive ved linket, at de skal højreklikke og vælge »gem destination
som..«, hvor den så vil blive downloadet og ikke åbnet i IE.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Claus Schmidt

Dato : 21-01-01 15:26

"Knud Gert Ellentoft" skrev
> Sat, 20 Jan 2001 11:08:56 +0100, skrev "John Sahl"

> Jeg ville ikke omdøbe den

-enig. Det kan virke irriterende, men
når man har oplevet det nogle gange
er man vant til det og vælger så selv
om man vil dwl eller bare have vist
filen.

I øvrigt er der en alternativ løsning på
problemet i dette indlæg:
-som ikke har med html at gøre.

--
[claus]

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-01-01 20:15

Sun, 21 Jan 2001 15:25:48 +0100, skrev "Claus Schmidt" <no@no.no>:

>I øvrigt er der en alternativ løsning på
>problemet i dette indlæg:
>-som ikke har med html at gøre.

men det kræver, at man har adgang til noget serverside og det kan man
som regel på de alm. udbyderes servere.

Iøvrigt er der, det pudsige, at hvis man (ihvertfald jeg) klikker
første gang på linket, så kommer downloadboksen frem, men anden gang
man gør det, selv om man første gang annullerede dl, så åbner den i
Word (og ville formentlig gøre det i browseren, hvis det var en
htmlside).

med venlig hilsen
Knud

Fra : Claus Schmidt

Dato : 21-01-01 23:07

"Knud Gert Ellentoft" skrev
> Sun, 21 Jan 2001 15:25:48 +0100, skrev "Claus Schmidt":

> Iøvrigt er der, det pudsige, at hvis man (ihvertfald jeg) klikker
> første gang på linket, så kommer downloadboksen frem, men anden gang

-hmm. me too. IE5.5

Jeg mener ikke at have fjernet krydset i
"spørg hver gang filer af denne type..."

Jeg tror det er noget windows-noget,
for den huskede det ikke fra sidste
gang jeg var inde på siden og da jeg
så lige skulle prøve, så klikkede jeg jo
lige tre-fire gange i træk, uden at det
gik som du skrev.

Jeg skiftede så lige vindue en enkelt
gang, mens jeg havde siden åben
og da jeg skiftede tilbage til browseren
gik det som du skrev.

-sært.

--
[claus]