Amerikansk poker herreaften
Fra : Benzo

Dato : 02-04-06 16:46

Hej

Jeg skal lave en amerikansk aften med hvad der høre til.

Vi bliver 11 herre 30 - 45 år og det skal spakke R....

Min foreløbig plan.

Velkomst: Jeg sætter J&D, Rød/hvidvin samt budweiser på bordet så kan folk
selv bestemme......

Mad: Grillet burger med tilbehør samt store pommesfrits.

Nogle store poser chips/ popcorn..

Der mangler noget, men hvad ? har i nogle flere foreslag, det skal ligesom
smage af noget "OKEY" fedt.

VH / Benzo

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 02-04-06 16:56

<klip> Der mangler noget, men hvad ?

Årh....vel en ca. 11 kvinder ;)

/Heidi

Fra : Benzo

Dato : 02-04-06 17:49

Yeps Heidi, så har du en opgave.... 10 veninder..... kom.

Benzo
"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:442ff3ff$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 02-04-06 22:08

<klip> Yeps Heidi, så har du en opgave.... 10 veninder..... kom

Ej, dét går virkelig ikke, jeg kan ikke spille poker, kun Kalaha....
Men de 10 veninder ville ikke være et problem at samle, da jeg er medlem af
"Grünteklubben" - lyder det ikke spændende? *smil*
/Heidi

Fra : Steen Suder

Dato : 02-04-06 17:01

Benzo wrote:

> [...]
>
> Min foreløbig plan.
>
> Velkomst: Jeg sætter J&D, Rød/hvidvin samt budweiser på bordet så kan

Budw..... vil du være uvenner med dem?
Prøv f.eks. med nogle Brooklyn Lager i stedet for.
En Bud kan slet ikke bære noget som helst andet end kiks.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-04-06 17:37

On Sun, 2 Apr 2006 17:46:23 +0200
"Benzo" <benzo@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Min foreløbig plan.
>
> Velkomst: Jeg sætter J&D, Rød/hvidvin samt budweiser på bordet så

drop vinen. er der noget jeg har lært under min tur til usa, så var det
at det med Vin det gør de ikke så meget i. Der drikkes elendige øl og
cocktails.

Noget typisk amerikansk som du ofte finder til burgermenuer som din er
jo MilkShake. Du kunne evt. lave noget milkshake lignende med noget
softice og så bruge dette som dessert. De har også meget med at
overhælde f.eks. vanilje is med sodavand (de kalder det en floater).

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-04-06 20:31

Kim Schulz skrev:

> De har også meget med at overhælde f.eks. vanilje is med
> sodavand (de kalder det en floater).

Er det ikke det der hed 'ice cream soda' engang?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Thomas Widmann

Dato : 02-04-06 20:54

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> writes:

> Er det ikke det der hed 'ice cream soda' engang?

Cream Soda, hvis det er det samme, som man kan købe her i Skotland.
Smager som sodavand med vaniljeissmag. Eller tænker du på noget, man
selv blander?

/Thomas
--
Thomas Widmann twid@bibulus.org http://www.twid.bibulus.org
Flat 0/1, 57 Rose Street, Garnethill, Glasgow G3 6SF, Scotland, EU

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-04-06 20:59

Thomas Widmann skrev:

> Cream Soda, hvis det er det samme, som man kan købe her i
> Skotland.
> Smager som sodavand med vaniljeissmag. Eller tænker du på
> noget, man selv blander?

Jeg tænker på vaniljeis overhældt med sodavand:

   <http://en.wikipedia.org/wiki/Ice_cream_soda>
   <http://en.wikipedia.org/wiki/Root_beer_float>

Mvh,

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-04-06 05:10

On Sun, 2 Apr 2006 18:37:24 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>drop vinen. er der noget jeg har lært under min tur til usa, så var det
>at det med Vin det gør de ikke så meget i. Der drikkes elendige øl og
>cocktails.

Lyder som om du har været ud på landet

Herovre i den civilisererede verden (på vestkysten) drikker vi masser
af god og billig vin (takket være de mange vinområder som f.eks. Napa)
og det er de færreste, der gider drikke Budweiser, Coors eller Miller.

Når det kommer til vin, så prøv at finde en billig Mondavi/Woodbridge
eller lign. Du kan få god californisk vin til omkring 30-40 kr.
flasken fra Napa, Sonoma, Santa Cruz eller et af de mange vinområder i
Californien. Mine personlige favoritter er californisk chardonnay og
merlot (YMMV - your mileage may vary).

Såvidt jeg ved, så er det ikke nemt at finde god amerikansk øl i
Danmark. Prøv at lede efter microbrews som f.eks. Anchor Steam, Sam
Adams, Gordon Bierch eller lignende.

M.h.t. mad, så er det meget nemt, når jeg holder herreaften. Nogle
solide bøffer stegt på grillen, helstegte majskolber, og afhængig af,
hvad mit lokale supermarked har på tilbud, så serverer jeg grillstegte
rejer, hummerhaler, eller hvad jeg nu kan finde til forret.

Hvis du vil servere mad som f.eks fra en amerikansk bbq, så står den
på burgers med alt tilbehør, hot dogs og f.eks. kylling (vinger og
lår). Jeg krydrer med salt, peber og paprika og hælder godt med bbq
sovs på de sidste 15 minutter. Kan sagtens laves i en ovn.

Desuden serverer jeg gerne en god bourbon inden middagen, men flasken
er som regel tom inden middagen er ovre

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Brian S

Dato : 02-04-06 19:43

"De har også meget med at overhælde f.eks. vanilje is med sodavand
(de kalder det en floater)."

Bvadr.

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-04-06 19:46

On 2 Apr 2006 11:42:31 -0700
"Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> wrote:

> "De har også meget med at overhælde f.eks. vanilje is med sodavand
> (de kalder det en floater)."
>
> Bvadr.

smager faktisk forbløffende godt.

Fra : Tobias Jensen

Dato : 02-04-06 19:49

"Benzo" <benzo@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Vi bliver 11 herre 30 - 45 år og det skal spakke R....
> Der mangler noget, men hvad ? har i nogle flere foreslag, det skal ligesom

Du mangler 11 ludere med STORE patter!

Fra : Jake

Dato : 02-04-06 20:40

> Du mangler 11 ludere med STORE patter!

Og vi takker, eller en negativ substitut til samme, Tobias for aftenens
upassende indlæg.

Fra : Tobias Jensen

Dato : 02-04-06 21:19

"Jake" <urt9@9myhiddenagenda9.com> wrote in message

> Og vi takker, eller en negativ substitut til samme, Tobias for aftenens
> upassende indlæg.

Jeg synes ellers altid at den slags er yderst passende.

Fra : Max

Dato : 02-04-06 22:01

Hej Jake

> Og vi takker, eller en negativ substitut til samme, Tobias for
> aftenens upassende indlæg.

Tal du bare for dig selv, jeg syntes indlæget var meget konstruktiv :)

Mvh Max

Fra : Koeffe

Dato : 02-04-06 22:42

"Jake" <urt9@9myhiddenagenda9.com> skrev i en meddelelse

| Og vi takker, eller en negativ substitut til samme, Tobias
for aftenens
| upassende indlæg.

Vi kan så henvise Tobias til indlægget "Medisterpølse på
Weber?" to indlæg længere nede, så han kan få lettet trykket
på sin egen medister.

Til Tobias kan jeg så sige:

- Direkte
- og nej - du behøver ikke vende den *gg*. Et par minutter
skulle være nok.

--
Koeffe

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-04-06 06:49

On Sun, 02 Apr 2006 21:10:24 -0700
Lars Ehlers <ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
> af god og billig vin (takket være de mange vinområder som f.eks. Napa)
> og det er de færreste, der gider drikke Budweiser, Coors eller Miller.

Faktisk så kørte jeg rundt i Napa Valley området men det var stadig
stort set kun vinbønderne som drak vin til dagligt. Resten drak alt
muligt andet (dem jeg mødte i hvert fald)

> [...]
> flasken fra Napa, Sonoma, Santa Cruz eller et af de mange vinområder i
> Californien. Mine personlige favoritter er californisk chardonnay og

ja det kommer mange udemærkede vine derfra.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 05-04-06 22:44

On Mon, 3 Apr 2006 07:49:09 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>Faktisk så kørte jeg rundt i Napa Valley området men det var stadig
>stort set kun vinbønderne som drak vin til dagligt. Resten drak alt
>muligt andet (dem jeg mødte i hvert fald)

Generelt tror jeg, at folk fra Californien drikker mere vin (men
sikkert ikke dagligt) end mange andre steder i USA. Jeg har
fornøjelsen af at rejse USA (og resten af verden) tynd for firmaet, og
jeg har været mange steder, hvor øludvalget var begrænset til Bud
eller Bud Light og vinen blev serveret direkte fra papkassen

Jeg kender flere amerikanere, som efter de er flyttet til Californien,
nærmest er blevet chokeret over vinudvalget i supermarkederne. Og
mange steder er det helt suverænt, endda til priser som ofte ligger
under, hvad man kan købe den samme vin for direkte på vingården...

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-04-06 21:27

On Wed, 05 Apr 2006 22:19:25 +0200
Beeblebrox <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote:

> Er der _nogen_ andre end vinbønder der drikker vin til dagligt?

jada.

Fra : thomas.k.laursen@gma~

Dato : 06-04-06 08:46

Fra : Brian S