PCI-Grafikkort anbefalinger ?
Fra : Michael Ravn

Dato : 15-06-01 18:05

Sikkert et banalt spørgsmål, men jeg har en Compaq Presario 5286
(firma-pc), som nok trænger til et nyt grafikkort. Det gamle har 8mb
og er integreret med bundkortet. Det siges man kan sætte et
PCI-grafikkort i.
Hvilket kan anbefales, hvis man gerne vil have 32 mb og tv-udgang og
god kompatibilitet med nye spil, også godt til DVD-film?

Det gamle grafikkort kan jo ikke fjernes, hvordan deaktiverer man det?

Michael Ravn

Fra : DaWizeGuy

Dato : 16-06-01 12:27

"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> wrote in message
> [...]
> Hvilket kan anbefales, hvis man gerne vil have 32 mb og tv-udgang og
> god kompatibilitet med nye spil, også godt til DVD-film?

GeForce 2 MX og Voodoo 4 4500 PCI er nok de bedste alternativer.

> Det gamle grafikkort kan jo ikke fjernes, hvordan deaktiverer man det?

Du skal ind og slå on-board grafikkortet fra i bios. Jeg har dog ingen
anelse om, hvor i bios denne mulighed er, og om det overhovedet er muligt.
Compaq er jo berygtede for at lave PC-systemer, der ikke på nogen måde kan
opgraderes, så de kan tjene flest mulige penge, idet man så er nødt til købe
en helt ny computer.

---
Mvh. Anders