Knallert
Fra : Wishbone

Dato : 14-05-06 10:18

Hej dk.fritid.knallert

Jeg er en knægt på 15 (snart 16) som godt kunne tænke sig en
knallert. Jeg er blevet lidt lun på yamaha 4 gears modellen (dx er
sejest). Men jeg kunne godt tænke mig at høre andres erfaringer med
den. Det er jo en gammel sag, så jeg kunne godt tænke mig at høre
jeres ris/ros til den :)

Fra : Martin Nielsen

Dato : 14-05-06 18:25

For stadig at finde en fornuftig en skal du op i en pris som du kan få en
helt ny knallert for! De "billige" er såforskuede og ustabile så du tror det
er løgn, det var allerede da jeg var 16 - og det er snart 10 år siden! Du
skulle hellere - hvis det skal være en i den "gamle genre" Kigge på en
kreidler - den fås endda med 5 gear og er efter min mening langt mere
stabil - og så kan den voldtunes - og den kan holde til det. Jeg mener endda
der engang var mulighed for at indregge dem som motorcykel...
Kreidlerfabrikken gik konkurs netop fordi deres knallerter var så gode - de
kunne ikke sælge nogen reservedele. En gut i Holland har sågår kørt intet
mindre end 100000+ km på sådan - UDEN motorrenovering. Det får du aldig en
yams til. Endvidere er tanken større og det er helt generelt en federe
kværn.

Og sørg nu for at købe en allerhelvedes robust lås - og gerne flere og gerne
en ordentlig alarm (altså IKKE fra t hansen) for de bliver stjålet helt
vildt. Stil den aldrig på fx en station, og tag den heller ikke med til
fester medmindre du kan se den hele tiden.

Minder mig om den gang jeg var blevet træt af at få stjålet knallerter: så
købte jeg en maxi P, malet hele knallerten pink gul blå og grøn bare sådan
nogen klatter over det hele, med sadlen og en anderøv fra kreidleren svejst
på... se DEN ku jeg få lov at have i fred ;)

Jeg har 2 stk caio, 2 stk maxi, 1 stk kreidler, 1 tomos, 1 yamaha sting, og
2 yamaha 4 g kørende rundt et sted i landet... og det var på de 2 år fra jeg
var 16-18 de blev stjålet og jeg kan stadig huske alle de specielle
kendetegn på dem så hvis jeg møder en af dem en dag... ja sååååå!!!

Så du skal ha en kreidler, find en til fx 5000 og brug så 1000+ på
tyverisikring

Fra : Hagar

Dato : 14-05-06 18:57

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kendetegn på dem så hvis jeg møder en af dem en dag... ja sååååå!!!
>
> Så du skal ha en kreidler, find en til fx 5000 og brug så 1000+ på

Du glemmer lige en meget vigtig brik i knallerter fra den tid, og det er
Honda CD50, både den første og anden model. Det var også kram over alle
grænser, stor tank, 4 takts, overliggende kæde trukket knast, og bygget, som
kreidler, til at køre 80 km/t. Jow jow, det var tider

Hagar

Fra : Martin Nielsen

Dato : 15-05-06 12:24

> [...]
som
> kreidler, til at køre 80 km/t. Jow jow, det var tider

Ja den er også god ja den glemte jeg ;)

Fra : Leif

Dato : 15-05-06 16:39

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har 2 stk caio, 2 stk maxi, 1

Håber ikke du regner de 2 maxier jeg købte af dig med heri.........

Mangler forresten stadig at få de aftalte 200 kr retur for de ulovlige
/Leif