Nu når der snakkes totaktolie
Fra : Henning Lund

Dato : 08-05-06 13:35

Hvad er det så olien hedder som er udbredt blandt crosskørere?
Det er den som har en meget speciel duft, som typisk hele området
hvor der køres cross på, stinker af.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : GK

Dato : 09-05-06 22:15

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er det så olien hedder som er udbredt blandt crosskørere?
> Det er den som har en meget speciel duft, som typisk hele området
> hvor der køres cross på, stinker af.

olien er såmen Castrol TTS og den var meget udbret da man kørte med
luftkølede maskiner ..men da de blev vandkølede blev der problemer med at de
ville brænde krumptappen og stempler af ..så man gik væk fra tts olien
da den ikke smurte optimalt ved den noget lavere motortemperatur og så gik
vi over til denicol / motul/ Silkolene halvsyntetiske /full syntetiske
olier og så forsvandt problemerne .. lige så hurtig som de var kommet ....
Men det lugter nu skide godt det tts olie må man da sige ,,,det er vist
fordi det er lavet på noget plante olie

mvh GK en Gammel motor cross kører

Fra : GK

Dato : 09-05-06 22:27

"GK" <GK@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> olier og så forsvandt problemerne .. lige så hurtig som de var kommet
> Men det lugter nu skide godt det tts olie må man da sige ,,,det er vist

ps det skal lige tilføjes at castrol har lavet om på olien siden da ,, og er
blandt de bedste olier på market og den lugter stadig ,, det er jo det den
er så kent for .. det har de jo sørget for at den gør -- så i kan roligt
komme castrol tts fuldsyntetisk på scooteren og hørme der ud af uden at
brænde motoren sammen ..

mvh GK en Gammel motor cross kører

Fra : Henning Lund

Dato : 10-05-06 04:49

GK wrote:

> olien er såmen Castrol TTS

Sikker? Jeg b ruger den selv, men kan ikke få "duften".

Fra : GK

Dato : 10-05-06 18:30

> Sikker? Jeg b ruger den selv, men kan ikke få "duften".

ja jeg er sikker Castrol TTS ...der er også en der hedder Castrol Super TT
og den er miniralsk baseret så
det er nok den du skal bruge hvis du vil have den castrol duft du søger .ud
af en scooter ...ellers kan du komme en spiseskefuld castrol R2 i
benzintanken og have en semi / fuld syntetisk i olie tanken det skulle også
give den castrol duft du søger ,,, det sidste er noget jeg har læst ...så
jeg ved ikke om det er rigtigt ,, men det skulle komme fra castrol selv så
mon ikke det passer

mvh GK

Fra : Hekto

Dato : 11-05-06 09:11

GK formulated on onsdag :

> [...]
> jeg ved ikke om det er rigtigt ,, men det skulle komme fra castrol selv så

Er det ikke den gamle vegetabilske 'R'-olie der
tænkes på? Den har en særpræget duft.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Henning Lund

Dato : 11-05-06 14:50

Hekto wrote:

> Er det ikke den gamle vegetabilske 'R'-olie der
> tænkes på? Den har en særpræget duft.

Ja det er ikke TTS da den ikke har en særpræget duft, den anden
olie som jeg ikke kan huske hvad hedder, var meget brugt i 70 og
80érne.

Fra : GK

Dato : 12-05-06 09:44

> Ja det er ikke TTS da den ikke har en særpræget duft, den anden
> olie som jeg ikke kan huske hvad hedder, var meget brugt i 70 og
> 80érne.

du tænker nok på Castrol super TT ..den er vegebatilsk

da jeg kørte cross på en luftkølet yamaha 125 brugte jeg tts olie og den
lugtede
... men den nye TTS er jo fuld syntetisk ,, men det var den jo ikke før i
tiden

og læs lige her http://www.ricambi.dk/castrol.htm

Fra : Ivar

Dato : 13-05-06 15:48

Henning Lund skrev:

> Hvad er det så olien hedder som er udbredt blandt crosskørere? Det er den som
> har en meget speciel duft, som typisk hele området hvor der køres cross på,
> stinker af.

Det ved jeg ikke. For mange år siden var der mange der tilsatte
amerikansk-olie, for at få knallerterne til at lugte som en
speedway-maskine. I dag kaldes olie med amerikansk-olie vist for
m-olie.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : GK

Dato : 13-05-06 22:11

jep det er jo mineralsk olie der for ja

Fra : Ivar

Dato : 14-05-06 21:17

GK skrev:

> jep det er jo mineralsk olie der for ja

Amerikansk-olie er en vegetabilsk olie.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : GK

Dato : 16-05-06 19:59

> Amerikansk-olie er en vegetabilsk olie.

ja ok det har du jo ret i ..det er hvis en plante olie af en slags