Startproblemer
Fra : Henrik

Dato : 07-05-06 20:33

Hej
Jeg kørte i regnvejr for nogle dage siden på min hot50, og da jeg så
skulle parkere, gik den ud. Den har ellers kørt fint. Nu vil den ikke
starte.
Jeg har skiftet tændrør, og benzinen er frisk. Hvad kan der være i vejen?
mvh henrik

Fra : Brian

Dato : 08-05-06 11:51

"Henrik" <xxxxx@xxx.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> starte.
> Jeg har skiftet tændrør, og benzinen er frisk. Hvad kan der være i vejen?

Vand i benzinen, eller vand i el-nettet.
Kontroller om der er gnist.

Fra : Henrik

Dato : 10-05-06 20:05

Brian wrote:
> "Henrik" <xxxxx@xxx.com> skrev i en meddelelse

> Vand i benzinen, eller vand i el-nettet.
> Kontroller om der er gnist.
Er newbie. Hvordan laver jeg gnisttesten?
Har forresten lige haft tanken tømt for benzin og fyldt nyt på. Den
ville ikke starte hverken på el eller kickeren..

Fra : Henning Lund

Dato : 11-05-06 14:52

Henrik wrote:

> Er newbie. Hvordan laver jeg gnisttesten?

Skru tændrøret af, læg tændrøret på et sted hvor der er
stelforbindelse med tændhætten monteret, tryk på elstarteren
eller brug kickstarteren og kig om bæstet slår en kraftig blå
gnist mellem elektroderne.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 14-05-06 18:34

> Skru tændrøret af, læg tændrøret på et sted hvor der er
> stelforbindelse med tændhætten monteret, tryk på elstarteren
> eller brug kickstarteren og kig om bæstet slår en kraftig blå
> gnist mellem elektroderne.

JA - og sørg for ikke at holde på tændrøret i mens - så får du et ordenligt
rap over nallerne ;)

Fra : Henrik

Dato : 19-05-06 17:04

Henning Lund wrote:

> Skru tændrøret af, læg tændrøret på et sted hvor der er stelforbindelse
> med tændhætten monteret, tryk på elstarteren eller brug kickstarteren og
> kig om bæstet slår en kraftig blå gnist mellem elektroderne.

Jeg fandt ikke problemet på egen hånd. Derfor blev den trukket ned til
den lokale cykelhandler. Har så fået regningen, som er præget af at det
var cdi boxen, som var gået. Jeg havde ikke regnet med at det blev så
dyrt, som det fremgår. Aftalen var også at værkstedet ville ringe til
mig hvis det blev dyrt. De ringede aldrig.

Regningen udspecificeret:
Stater, tændspole,startrelæ
udmålt.
1 CDI box udskiftet 646 kr.
1 tændhætte 38 kr.
div. skruer, bolte, strips 31 kr.
----------------------------------
Reservedele i alt 715 kr.
Hjælpemidler 20 kr.
1 3/4 times arbejdsløn 560 kr.

I alt 1295 kr.
--------------
--------------

Hvad mener i om dette? Kan de bare uden samtykke montere en ny cdi box?
mvh h

Fra : Henning Lund

Dato : 11-05-06 14:55

Henrik wrote:

Så forresten lige det var en Hot, de har engang imellem problemer
med de to spadestik som sidder på tændspolen, de kan irre og
dermed nægter scooteren at tænde. Tændspolen finder du ved at
følge tændrøreledningen ind under skjoldet, der skal bare skrues
2 til 3 skruer af bundskjoldet ud for tændspolen, så kan du komme
ind og se om stikkene har ordentlig forbindelse.

Fra : Brian

Dato : 11-05-06 20:11

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind under skjoldet, der skal bare skrues 2 til 3 skruer af bundskjoldet ud
> for tændspolen, så kan du komme ind og se om stikkene har ordentlig

Kan også tilføje at PGO har problemer med stelforbindelsen mellem motorog
stel - det kan også give nogle underlige startproblemer.

Fra : Henning Lund

Dato : 12-05-06 15:04

Brian wrote:

> Kan også tilføje at PGO har problemer med stelforbindelsen
> mellem motorog stel - det kan også give nogle underlige
> startproblemer.

Det har jeg så aldrig oplevet på de jeg har lavet.

Fra : Brian

Dato : 14-05-06 15:11

> Det har jeg så aldrig oplevet på de jeg har lavet.

Det er ikke min egen erfaring, men fra et stort Scooter-værksted er i
Aalborg... Hvor ofte problemet forekommer kan jeg dog ikke sige noget om.