Knallertbenzin
Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 02-05-06 20:03

Da jeg i Solrød og omegn kun kan finde en stander med
knallertbenzin/olieblandet benzin vil jeg høre om jeg ikke kan blande det
selv, og hvordan?

Jeg har lånt en knallert og den skulle jo gerne kunne køre lidt længere end
rundt i nabolaget.

Det er en Honda Wallaroo og ganske lovlig

Torben

Fra : Ole Axelsen

Dato : 02-05-06 20:16

Torben R. Sørensen wrote:
> [...]
> det selv, og hvordan?
>
> Jeg har lånt en knallert og den skulle jo gerne kunne køre lidt

Ingen problem. Du hælder bare 2% olie i tanken når du tanker. På nogen
tankstationer kan man købe olie i små flasker, (jeg har set dem i både 50 og
200 ml) hvis du ikke gider køre rundt med en hel liter.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 02-05-06 20:20

Ole Axelsen wrote:

> Ingen problem. Du hælder bare 2% olie i tanken når du tanker.

Det skal selvfølgelig være totaktsolie. Og husk på, der er forskel på, om
det er til knallert eller bådemotor.

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 02-05-06 20:44

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse

> Det skal selvfølgelig være totaktsolie. Og husk på, der er forskel på, om
> [...]
Tak for svarene, det vil jeg prøve

Torben

Fra :

Dato : 02-05-06 22:27

> [...]
og
> 200 ml) hvis du ikke gider køre rundt med en hel liter.

2% ?? Da jeg var knægt var det 4%
Hilsen henrik

Fra : Ole Axelsen

Dato : 03-05-06 06:01

Hø wrote:

> 2% ?? Da jeg var knægt var det 4%

Ja, det var vel på en boret og hakket Puch MS 50 med skæv bagsvinger og
T-styr? Olien er nok også blevet bedre siden dengang.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 03-05-06 07:46

Tue, 2 May 2006 23:26:31 +0200, skrev Hø, på 15 linier, i
<4457ce33$0$47091$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>og

>2% ?? Da jeg var knægt var det 4%
>Hilsen henrik

Har nu altid kørt på 2%
Hvornår havde de en der skulle køre på 4%?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 08:55

Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> wrote in

> Har nu altid kørt på 2%
> Hvornår havde de en der skulle køre på 4%?

4% var/er kun nødvendigt når man begynder at tune, med anden cylinder ol.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 03-05-06 14:58

03 May 2006 07:54:49 GMT, skrev Rasmus TDR "lightburner", på 11
linier, i <Xns97B8638BE8ACDrwotdcspacedk@62.243.74.162>, :

>Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> wrote in

>4% var/er kun nødvendigt når man begynder at tune, med anden cylinder ol.

Har jeg adrig kørt med, heller ikke med min gamle Yamaha med 10 hk.
Selv min gamle Puck kørte fint med 2%

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : will

Dato : 03-05-06 18:50

du blander benzin og olie i en dunk ikke i tanken,du risikere at olien
falder tilbunds i tanken så den får meget olie først og derefter for
lidt ,blandingsforhold kig i instr.bog eller spørg værksted

hansi

Fra : xx

Dato : 04-05-06 11:51

Køb en 5 litters benzin dunk så har du til en rum tid. Dunkene fået i
biltema, bilka, silvan og andre ligende stedder.

i gamle dage brugte jeg en 1½ litters cola flaske, husk på at den ikke må
sælges igen og man kan blive syg af det hvis man gør

Fra : Thomas J.

Dato : 04-05-06 14:55

Den Thu, 4 May 2006 12:50:44 +0200 sendte "xx" <dav@spam.com> følgende
røgsignaler:

> [...]
>
>i gamle dage brugte jeg en 1½ litters cola flaske, husk på at den ikke må
>sælges igen og man kan blive syg af det hvis man gør

Da kun hvis du får flasken i hænderne igen.
Desuden har tapperierne en sniffer, der sørger for at flasken
frasorteres. Den kan selvfølgelig fejle en enkelt gang.

Det farlige er nærmere hvis der sidder en prop af et eller andet
materiale, der forhinder skyllevæsken i at slippe ud inden der fyldes
cola på igen. Men der sidder, så vidt jeg husker, en sniffer mere
efter påfyldningen.

I øvrigt bruger mange tapperier engangsflasker i dag.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : will

Dato : 04-05-06 16:54

man bruger kun beholdere der er beregnet til benzin , benzinen kan
nemlig opløse plastic matrialer (edikedunke eller lign.)derved får du
den opløste plastic til at sætte sig i kaburatoren med efterfølgende
motorstop

hansi

Fra : Thomas J.

Dato : 04-05-06 18:48

Den Thu, 4 May 2006 17:54:10 +0200 sendte "will" <wn@city.dk> følgende
røgsignaler:

> [...]
>nemlig opløse plastic matrialer (edikedunke eller lign.)derved får du
>den opløste plastic til at sætte sig i kaburatoren med efterfølgende

Årh, hva'?
Det fylder jo alt sammen, og med dagens benzinpriser....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Sace

Dato : 02-05-06 21:49

Jeg mener det er klart at foretrække at blande det i en dunk inden,
så man er sikker på at få det blandet sammen..