Castrol totakts olie
Fra : Sace

Dato : 02-05-06 08:50

Hej NG!

Ja så skete det, jeg er ved at skille mig af med min Katana, da jeg
har købt en helt ny rieju rs2 matrix.

Og selvfølgelig vil jeg have noget ordentligt olie til min nye
maskine, så bad min mor om at tage noget castrol olie med hjem fra
thansen.
Hun kom hjem med en liter "R2 racing bike", til 149kr /L.
Men men men. Den flinke mand i thansen havde sagt, at olien var for god
til std 30 knallerter.
Der kommer jeg så i tvivl - jeg har tænkt mig at køre 500km for at
køre motoren til, med begrænsninger, inden jeg fjerner den.
Er olien simpelt hen for god til dette formål? Er det noget med at den
ikke smører godt nok ved lav temperatur?
I så fald, vil den så være ok når maskinen er afdroslet (så går
sådan en fætter jo med over 12k rpm)

Fra : Hekto

Dato : 02-05-06 12:37

Sace explained on 02-05-2006 :
> [...]
> ikke smører godt nok ved lav temperatur?
> I så fald, vil den så være ok når maskinen er afdroslet (så går

Se tråden 'Fuldsyntetisk olie'. problemerne er de
samme.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Sace

Dato : 02-05-06 13:45

Det giver mig svar på når den er lovlig.. Men hvad så når den er
afdroslet og render 100?

Fra : RpR

Dato : 12-05-06 12:40

> [...]
> ikke smører godt nok ved lav temperatur?
> I så fald, vil den så være ok når maskinen er afdroslet (så går

Hiv de begrænsninger ud med det samme, motoren har bedre af at køre uden
begrænsninger.
Kan ud fra manualen til min Aprilia RS 50 (og din har samme motor) huske at
de anbefalede en olie med ca. 200 grader flammepunkt, hvilket bl.a. en af
IP's olier (GPX 2 eller lign), Agip Racing og Shell Advance Ultra 2 har. Så
de olier kan du fint køre med.

Hvis flammepunktet er for lavt så brænder olien af inden den får smurt det
den skal, og det koster stempler, lejer osv.
Er den for høj så smører den det den skal men vil ikke blive forbrændt, så
den vil ryge lidt ud af udstødningen og "sovse". Ud over en smule griseri så
har det ik noget at sige.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~