Simpelt spørgsmål - Scooter vil ikke start~
Fra : Sune

Dato : 29-04-06 17:57

Hej

Da vi ikke alle kan være eksperter mht knallerter/scootere kommer her dagens simple spørgsmål:

Jeg har en Peugeot Scooter der er ca. 10 måneder gammel og som har været startet igen ca. 5 gange
efter 'vinter-pausen'.

Alle 5 gange er den gået ud igen inden for de første 10 sekunder, men har ellers virket fint.
I dag vil den slet ikke starte. Der er ikke mere strøm på.

Spørgsmål:
Har jeg ret i at det er tændrøret det er galt med?

Hvordan identificerer jeg hvor tændrøret sidder og hvad gør jeg med det?

http://www.peugeotscooter.dk/img/Looxor/LOOXOR_SPs.jpg

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 29-04-06 18:15

On Sat, 29 Apr 2006 18:56:57 +0200, Sune <januar2001@tdcadslx.dk> wrote:

>http://www.peugeotscooter.dk/img/Looxor/LOOXOR_SPs.jpg

Et billede til:

http://artikler.dba.dk/galleri/31346/14939-IMG_2609.jpg

Mvh
Sune

Fra : Henning Lund

Dato : 29-04-06 21:19

Sune wrote:

> Spørgsmål:
> Har jeg ret i at det er tændrøret det er galt med?

Nøe jeg tror det er manglende benzin, eller vand i benzinen.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Sune

Dato : 29-04-06 21:39

On Sat, 29 Apr 2006 22:19:16 +0200, "Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Nøe jeg tror det er manglende benzin, eller vand i benzinen.

Tak for forslaget.
Da jeg er helt på herrens mark tager jeg i mod alle råd med kyshånd.

Scooteren har været startet 3 gange siden sidst der blev fyldt nyt benzin på en næsten tom tank.
Så at der skulle være vand i tanken lyder ikke rigtigt i mine ører.

Da jeg har prøvet at starte den så mange gange er der nu ikke mere strøm på.
Det virker på mig som om at batteriet har været halv-tomt siden efter vinter pausen.

At prøve med pedalen hjælper ikke noget.
Og det giver ca. 1 sekunds strøm til autostarteren som ikke vil starte den.

Mvh
Sune

Fra : KubikH

Dato : 29-04-06 22:45

"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> skrev i en meddelelse
> Scooteren har været startet 3 gange siden sidst der blev fyldt nyt benzin
> på en næsten tom tank.
> Så at der skulle være vand i tanken lyder ikke rigtigt i mine ører.

Vand i tanken, kommer typisk under en vinteropstaldning, da der pga
vekslende temperaturer, dannes kondensvand i tanken.

> Da jeg har prøvet at starte den så mange gange er der nu ikke mere strøm
> på.
> Det virker på mig som om at batteriet har været halv-tomt siden efter
> vinter pausen.

Det er nok helt rigtigt, et batteri der ikke bruges aflader stille og
roligt.

> At prøve med pedalen hjælper ikke noget.

Det gør jo ikke meget forskel om man bruger kick - starteren, eller
elstarten.
Begge dele drejer jo blot motoren rundt.

> Og det giver ca. 1 sekunds strøm til autostarteren som ikke vil starte
> den.

Det giver intet strøm at bruge kick - starteren, der er dit batteri der står
og samler sig en smule imellem forsøgene.
Se at købe en oplader og lad det op, i stedet for at ødelægge dit batteri.
Få tømt dit svømmerhus, og tanken og smid noget frisk benzin på.

Mvh
Niels

Fra : Sune

Dato : 29-04-06 23:10

On Sat, 29 Apr 2006 23:45:29 +0200, "KubikH" <kallehauge@HHHemail.dk> wrote:

>Vand i tanken, kommer typisk under en vinteropstaldning, da der pga
>vekslende temperaturer, dannes kondensvand i tanken.

Ja, men hvis tanken lige har været næsten tom og nu fyldt op igen burde eventuel vand vel være
fortyndet mange gange?

>Det er nok helt rigtigt, et batteri der ikke bruges aflader stille og
>roligt.

Har det ikke lige ladet op på de 5 ture den har kørt siden vinteren?

>Se at købe en oplader og lad det op, i stedet for at ødelægge dit batteri.
>Få tømt dit svømmerhus, og tanken og smid noget frisk benzin på.

Sidste udvej hedder forhandleren.
Ikke ovenstående

Mvh
Sune

Fra : GK

Dato : 29-04-06 23:56

> Ja, men hvis tanken lige har været næsten tom og nu fyldt op igen burde
eventuel vand vel være
> fortyndet mange gange?

kære ven ,, vand og benzin skiller .og vandet ligger i bunden af tanken
,,det er derfor man bruger karburator sprit så vand og benzin kan blandes og
køres ud ved kørsel .. der kan faktisk dannes utroligt meget kondens vand i
en tank ..

mvh gk

Fra : Sune

Dato : 30-04-06 00:58

On Sun, 30 Apr 2006 00:55:39 +0200, "GK" <GK@mail.tele.dk> wrote:

>kære ven ,, vand og benzin skiller .og vandet ligger i bunden af tanken

Oki.

>,,det er derfor man bruger karburator sprit så vand og benzin kan blandes og
>køres ud ved kørsel .. der kan faktisk dannes utroligt meget kondens vand i
>en tank ..

Oki.

Så jeg prøver først at købe noget karburator sprit (på tanken?) og blander i?
Eller er det for sent nu hvor den slet ikke vil starte?

Er det noget specielt sprit til en 2-takts motor vs. sprit til en bil?
Og jeg hælder blot ca. 1 deciliter i?

Hvis det så ikke virker tømmer jeg tanken helt + svømmerhuset.

Mvh
Sune

Fra : Hekto

Dato : 29-04-06 23:57

> [...]
> Har jeg ret i at det er tændrøret det er galt med?
>
> Hvordan identificerer jeg hvor tændrøret sidder og hvad gør jeg med

Vand i tanken - måske en benzinhane der ikke åbner ordentligt - check
slangen fra manifolden til benzinhanen.

Tøm tanken og dræn svømmerhuset. Fyld så frisk benzin på.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Sune

Dato : 30-04-06 01:11

On Sun, 30 Apr 2006 00:57:23 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Vand i tanken - måske en benzinhane der ikke åbner ordentligt - check
>slangen fra manifolden til benzinhanen.
>
>Tøm tanken og dræn svømmerhuset. Fyld så frisk benzin på.

Æv.

Jeg læste lige et sted at det var for sent med karburator sprit når først den ikke ville starte.
Er det sandt?

Så det ser ud som om at der ikke er nogen vej udenom tømning af tank og svømmerhus.

Det skal nok blive sjovt.
Jeg har ingen ide om hvordan et svømmerhus ser ud

Kan du give mig et hint?

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 30-04-06 09:08

> [...]
> svømmerhus.
>
> Det skal nok blive sjovt.
> Jeg har ingen ide om hvordan et svømmerhus ser ud

Jeg køber gerne den der scooter for 6000kr....

Fra : Sune

Dato : 30-04-06 09:16

On Sun, 30 Apr 2006 10:08:10 +0200, "Pdr\(2770\)" <peder.hansenFJERN@DETTEwebspeed.dk> wrote:

>Jeg køber gerne den der scooter for 6000kr....

Yeah right. Glem det.

Mvh
Sune

Fra : Henning Lund

Dato : 30-04-06 10:47

Sune wrote:

> Det skal nok blive sjovt.
> Jeg har ingen ide om hvordan et svømmerhus ser ud
>
> Kan du give mig et hint?
> http://artikler.dba.dk/galleri/31346/14939-IMG_2609.jpg

Kør den til mekaniker, da du ikke ved hvordan et svømmerhus ser
ud/sidder tror jeg ikke det er noget for dig at begynde på.

Fra : Sune

Dato : 30-04-06 12:56

On Sun, 30 Apr 2006 11:47:19 +0200, "Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Kør den til mekaniker, da du ikke ved hvordan et svømmerhus ser
>ud/sidder tror jeg ikke det er noget for dig at begynde på.

Jeg fandt noget der lignende en lille rund dåse som der sad en lille slange ud af for neden.

Jeg løsnede skruen og ud kom nogle dråber klar væske.
Mere lykkedes det mig ikke at få ud.

Skidtet vil stadig ikke starte.
Bliver sendt til rep i morgen.

Ellers mange tak til alle for de gode forslag.

Mvh
Sune