Fuldsyntetisk olie.
Fra : Mike

Dato : 24-04-06 18:14

Hej NG.

Kan man bruge en fuldsyntetisk 2-taksolie i en Speedfight??

Mike

Fra : Holland & Axelgaard

Dato : 24-04-06 21:47

"Mike" <HellMichFJERNES@PC.DK> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Kan man bruge en fuldsyntetisk 2-taksolie i en Speedfight??

Ja, men det burde ikke være nødvendigt så længe den er standard.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 24-04-06 23:07

"Mike" <HellMichFJERNES@PC.DK> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Kan man bruge en fuldsyntetisk 2-taksolie i en Speedfight??
>
> Mike

jada... Det er det bedste, du kan give den... Specielt hvis den er lidt
småhurtig

/Ole

Fra : Hekto

Dato : 25-04-06 09:45

/Ole (6000) brought next idea :

> jada... Det er det bedste, du kan give den... Specielt hvis den er lidt
> småhurtig
>
> /Ole

IKKE nødvendigvis!!!!

Dels er det vigtigt at olien har den rigtige
forbrændingstemperatur, så den ikke afsætter en
masse snask i udstødningen, del nedsætter de
stofer der gør olien røgfri smøringen!!!!

En semi sytetisk fungerer fint ... endda den fra
OK (Brugsen)!

- olie bliver ikke bedre af at være dyr!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Mike

Dato : 25-04-06 21:52

Takker for svarene.

Mike

Fra : Henrik Madsen

Dato : 01-05-06 21:57

On Tue, 25 Apr 2006 10:45:14 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

> [...]
>
>En semi sytetisk fungerer fint ... endda den fra
>OK (Brugsen)!
>
>- olie bliver ikke bedre af at være dyr!

Hvad så hvis man har en standard speedfight..

Kan man så nøjes med det Thansen sælger der hedder mineralsk ?

Henrik

Fra : Hekto

Dato : 01-05-06 23:24

> Hvad så hvis man har en standard speedfight..
>
> Kan man så nøjes med det Thansen sælger der hedder mineralsk ?

Ja, hvis den overholder de normer der stå i brugsanvisningen på
Pøjgot'en.

Fra : RpR

Dato : 04-05-06 14:15

> En semi sytetisk fungerer fint ... endda den fra
> OK (Brugsen)!

Jeg vil så lige præcist advare mod den fra Brugsen som jeg engang prøvede at
hælde min FS-1 nogle år tilbage. Den hakkede og spruttede og jeg måtte dræne
hele tanken og fylde nyt i.

Selv fylder jeg Shell Advance Ultra 2 i mere eller mindre alt jeg har. Den
efterlader ingen hårde koks rester, men den kan godt få udstødningen til at
sovse en del. Ligemeget på en model der har katalysator, den brænder det
alligevel af inden det kommer gennem. Men har du sat en tun potte på så vil
den grise lidt ud af potten.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Hekto

Dato : 08-05-06 09:46

on 04-05-2006, RpR supposed :
> Jeg vil så lige præcist advare mod den fra Brugsen som jeg engang prøvede at
> hælde min FS-1 nogle år tilbage. Den hakkede og spruttede og jeg måtte dræne
> hele tanken og fylde nyt i.

Din knallert der er noget galt med! Den fungerer
fint på en RD350'er og en Kawa' KR-1!

Fra : RpR

Dato : 12-05-06 12:34

> Din knallert der er noget galt med! Den fungerer
> fint på en RD350'er og en Kawa' KR-1!

Ja jeg holder mig nu til Shell's Advance Ultra 2. Den har holdt min MK Pro
Race kit i live på min RS'er i lidt over 6500km hvor det har fået moderat
bundgas. Ikke engang sod på stempeltoppen

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~