Balance i krumtap?
Fra : Sace

Dato : 20-04-06 14:57

Hej!

Jeg har været ved at skifte krumtap i min suzuki, men for første gang
gik det lidt galt da lejet skulle på tappen.. Selv ved at varme/køle
osv kom det kun halvt på..

Så jeg bankede det på plads med et træskaft i panik - ja ved hvor
dumt det er, behøver vi ikke rode mere i..

Men hvor meget skade kan/vil det gøre at køre med? Hvor meget
ubalance laver man ved at gøre det?

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-06 15:22

Sace wrote:
> [...]
> hvor dumt det er, behøver vi ikke rode mere i..
>
> Men hvor meget skade kan/vil det gøre at køre med? Hvor meget

Hvor meget er den slået skæv? Har du mulighed for at måle efter
med en micrometer?
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-06 15:28

Henning Lund wrote:

> Hvor meget er den slået skæv? Har du mulighed for at måle efter
> med en micrometer?

Glemte at skrive, hvis den er en del ude af ballance så "æder"
det krumtaplejerne på relativ kort tid.

Fra : Sace

Dato : 20-04-06 15:34

Hej, og tak for det hurtige svar.

Der er ikke så meget at man kan se det..

Men den vil køre og starte fint i starten?

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-06 15:49

Sace wrote:
> Hej, og tak for det hurtige svar.
>
> Der er ikke så meget at man kan se det..
>
> Men den vil køre og starte fint i starten?

Ja det eneste du kan mærke, hvis det er meget den er skæv, en en
vibrering i knallerten.
Det er ikke sikkert der er sket noget selv om du tror det, men
jeg kunne forestille mig at du har slået på lejet skiftesvis fra
side til side og derved har den ikke fået et lige "pres" af
lejet.

Fra : Sace

Dato : 21-04-06 06:12

Ja det var sådan noget i den retning jeg gjorde ;)

Men nu må vi se, den er samlet nu så må vi se hvordan den kører..

Tak for de hurtige svar :)