strejkende starter på Aprilla rs50
Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 19-04-06 11:52

hej
jeg har overstående problem og mangler lige et par tip.

når jeg aktivere selvstarteren klikker relæet kun. nogen der ved om det så
er selve starteren der er kaput eller om det stadig kan være relæet eller
noget helt 3.?

hygge
b.o

Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 22-04-06 22:48

> er selve starteren der er kaput eller om det stadig kan være relæet eller
> noget helt 3.?

Ja, pil dækslet på modsatte side af starteren af for at komme ind til de to
skruer der holder starteren. så vil du finde ud af at den forrige ejer har
kørt med en rusten kæde og derved smadre dæksel + hus. hvilket har
resulteret i at den nye kæde ´har smidt alverdens vand og skidt direkte ned
i den blottede starter.

nu har du så valget mellem at skifte starteren til 2000,- eller renovere
stumperne af den gamle med nyt leje, kul og kulholder.

RØV

så skulle dyret ku starte igen, men du skal naturligvis lige have lappet det
smadrede dæksel og hus igen

2 X RØV

BO

Fra : RpR

Dato : 25-04-06 15:34

> [...]
>
> RØV
>
> så skulle dyret ku starte igen, men du skal naturligvis lige have lappet

Starteren på RS 50 er stærk og kan trække selv de største tunsæt rundt uden
at pive, men de små tynde ledere til kontakterne har det med at brænde over.
Jeg har ødelagt to i skrivende stund. Godt at man kan finde brugte hist og
her

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~